סקודה תחשוף בקרוב דגם חדש מתוצרתה ובהתאם הוא ישלב בין שני הטרנדים המובילים של שוק הרכב העולמי – רכבי פנאי והנעת חשמל. בדומה למהלך שנעשה טרם חשיפתה של הסקאלה, גם הפעם סקודה חושפת בשלב הראשון רק את השם, ללא פרטים נוספים.
השם אניאק (ENYAQ) משלב בין האות E המסמלת Electricity (חשמל) לאות Q המאפיינת את דגמי הפנאי של סקודה. השם נגזר מהשם האירי אנייה (Enya) שמשמעותו "מקור החיים". האניאק הוא הדגם החשמלי השני של היצרן הצ'כי אחרי הסיטיגו e-iV ובסקודה מציינים כי עד סוף 2022 יציגו קו של 10 דגמים חשמליים ומחושמלים תחת תת-המותג iV. בנוסף מצפים בסקודה שעד שנת 2025 הדגמים החשמליים ודגמי הפלאג-אין יתפסו רבע מסך המכירות של דגמי סקודה בעולם.
האניאק הוא דגם הפנאי העממי הראשון של קונצרן פולקסווגן שיציע הנעה חשמלית. בדומה למשפחתית הקומפקטית פולקסווגן ID.3 גם הוא מבוסס על הפלטפורמה החשמלית MEB. לאור זאת ניתן להניח כי האניאק יוצע עם מנוע דומה לזה של ה-ID.3, עם הספק מירבי של כ-204 כ"ס (150 קילוואט) והנעה אחורית, יחד עם גדלים שונים למערך הסוללות - 77 קווט"ש, 58 קווט"ש והסוללה הקטנה ביותר בגודל 45 קווט"ש. כל אלו יציעו טווח נסיעה של 330 ועד 550 ק"מ.
אלן פבי, חבר הנהלת סקודה: "אנו מכוונים את הדגם לסגמנט הפופולרי ביותר, סגמנט A (רכבים/ג'יפונים קומפקטיים על-פי קונצרן פולקסווגן. ר.ס.) היכן שלסקודה יש נתח שוק גדול באירופה. יתרה מכך תצורת ה-SUV נהנית מצמיחה בפופולריות בקרב הלקוחות, במיוחד בסגמנט A, כאשר המגמה הזו רק תמשיך בעשור הקרוב. אין לנו כרגע מתחרה ישיר בקטגוריה אליה אנחנו נכנסים עם רכב הפנאי החדש שלנו, מה שנותן לנו יתרון עצום והזדמנות לתפוס תפקיד משמעותי"
לפי הצהרותיו של הבכיר בסקודה על היעדר המתחרות, ניתן להניח שהאניאק לא יהיה רכב פנאי קטן, שכן פיג'ו 2008 החשמלי כבר משווק באירופה וגם לקיה נירו הקומפקטי יש גרסה חשמלית אשר משווקת ביבשת הישנה. ההערכות הן שהאניאק ימוצב כרכב מעט יותר גדול, אולי אפילו במידות שמתקרבות לאלו של הקודיאק.
לדגמי סקודה בישראל – סקודה
פורסם לראשונה ב- 12.02.20
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות