שנה לאחר שהציגה את הדור השני של אודי Q3, חושפת אודי את גרסת הפנאי-קופה שלו – אודי Q3 ספורטבק. הדגם החדש מוכוון לתחרות ישירה מול דגם פנאי-קופה יוקרתי אחר, ב.מ.וו X2. לעומת דגמי אודי אחרים, ה-Q3 (הרגיל) אמנם אינו דגם קופה - כך שגרסת הספורטבק שלו לא כוללת תוספת דלתות אחוריות למרכב - אלא באה להדגיש כי מדובר בתצורת קופה.
אודי Q3 החדש כבר משווק בישראל ומהיבואנית, צ'מפיון מוטורס, נמסר כי אודי Q3 ספורטבק יגיע לישראל ברבעון הראשון של שנת 2020.
אודי Q3 ספורטבק ארוך, צר ונמוך מאודי Q3, אך הבדלי המידות זניחים. אורכו עומד על 450 ס"מ (ארוך ב-1.5 ס"מ), רוחבו עומד על 184 ס"מ (צר ב-1.6 ס"מ), גובהו עומד על 156 ס"מ (נמוך ב-2.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 268 ס"מ. גם נפח תא המטען נותר זהה ועומד על 530 ליטרים (אך בקיפול המושבים הנפח עומד על 1,400 ליטרים, 125 ליטרים פחות מה-Q3 הרגיל). באודי מציינים כי המושב האחורי נע על מסילה לאורך של 13 ס"מ ומשענות הגב מתכוונות ב-7 דרגות.
העיצוב ממשיך את שפת העיצוב החדשה של אודי. החזית דומה לזו של ה-Q3 אך ברגע שמסתכלים עליו מהצד, פרופיל הקופה בולט ומדגיש את קווי הכנפיים הקדמיות והאחוריות. גם חלקו האחורי מעוצב והוא גבוה מחלקו הקדמי ליצירת מראה זורם ודינאמי.
פנים הרכב דומה לזה של ה-Q3 עם אותם קווים זוויתיים, הפרדה בין חלקו העליון של הדשבורד לזה התחתון והטיית מרכז הדשבורד לכיוונו של הנהג.
מנועים וביצועים
עם תחילת השיווק של אודי Q3 ספורטבק הוא יוצע עם שני מנועים, האחד בנזין והשני דיזל, שניהם משודכים לתיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים.
גרסת הבנזין 45 TFSI עושה שימוש במנוע בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 230 כ"ס. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.3 ק"מ לליטר. גרסת הדיזל 35 TDI עושה שימוש במנוע בנפח דומה ואילו ההספק עומד על 150 כ"ס. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 20.8 ק"מ לליטר.
בהמשך יציע ה-Q3 ספורטבק גם גרסאות כפולות הנעה (קוואטרו) ותיבה ידנית עם 6 הילוכים. במהלך השנה יתווסף מנוע בנזין חלש יותר שככל הנראה יציע הספק של 150 כ"ס, בדומה ל-Q3, ומנוע דיזל חזק יותר שיזכו לתוספת מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט.
אבזור ובטיחות
גם אודי Q3 ספורטבק יציע את לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ' או 12.3 אינץ' כאופציה. למערכת המולטימדיה אפשרות לתפעול קולי ומערכת עוזרת אישית, "אלקסה" מבית אמאזון. מערכת הניווט עושה שימוש בגוגל מפות וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. במערכת המולטימדיה הבכירה ניתן להתממשק עם מכשירי אייפון גם ללא חיבור כבל.
בהתאם לרמות הגימור וחבילות העיצוב יוצע ב-Q3 ספורטבק אבזור מכובד הכולל תאורת מטריקס לד, תא מטען חשמלי, בורר מצבי נהיגה המשפיע גם על מערכת הבולמים וכולל מצב שטח, מערכת שמע מבית B&O, ריפודי אלקנטרה, חישוקי 20 אינץ' ועוד.
בתחום הבטיחות יציע ה-Q3 ספורטבק מספר מערכות בטיחות כסטנדרט – התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב והתרעת רכב בשטח מת. כמו כן, במידה והרכב יזהה סכנה לתאונה, הוא יכין את תא הנוסעים להתנגשות – יהדק את חגורות הבטיחות, יסגור חלונות ואת הגג הפנורמי ויפעיל את אורות האזהרה. בקרת שיוט אדפטיבית תוצע כאופציה, כמו גם מערך מצלמות היקפיות, התרעת תנועה חוצה מאחור וחניה אוטומטית.
וגם: אודי SQ7 מתעדכן
אודי חשפה את מתיחת הפנים של ה-Q7 בחודש שעבר וכעת חושפת את העדכון לגרסת הקצה הספורטיבית.
יחידת ההנעה זהה לזו הקיימת ב-SQ7 הנוכחי, אך עם עדכונים קלים. מנוע הדיזל בתצורת V8 בנפח 4.0 ליטרים מפיק, כמו בעבר, 435 כ"ס ו-91.8 קג"מ, שכעת זמינים ב-1,250 סל"ד (250 סל"ד מאוחר יותר). למנוע תיבה אוטומטית (פלנטרית) בעלת 8 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש עומדת על 4.8 שניות (עשירית שנייה פחות) וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.3 ק"מ לליטר.
בכל הקשור לעיצוב, ה-SQ7 המחודש מקבל גם חישוקים בעיצוב חדש, מושבי ספורט חדשים וקליפרים בצבע אפור עם לוגו S (או כאופציה בצביעה שחורה או אדומה) החובקים דיסקיות בלימה בגודל 430 מ"מ מלפנים ו-370 מ"מ מאחור.
אודי SQ7 המחודש נהנה מהחידושים אותם פגשנו ב-Q7 וביניהם מערכת ה-Virtual Cockpit הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה גדול במרכז הדשבורד ומסך מגע נוסף הממוקם מתחתיו לטובת תפעול מערכת הניווט, המיזוג, הטלפון ועוד. כמו כן נוכל לפגוש ב-SQ7 מערכת מתלי אוויר, הגה בעל תגובה משתנה, דיפרנציאל מוגבל החלקה לחלוקת הכוח בין הגלגלים האחוריים ומוטות מייצבים אלקטרו-מכאניים כאופציה.
מיבואנית אודי בישראל, צ'מפיון מוטורס, נמסר כי אודי SQ7 המחודש יגיע לישראל בתחילת שנת 2020.
לצפייה בכל דגמי אודי בישראל
פורסם לראשונה ב- 24.07.19
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות