לא בכל יום מציגה פרארי דגם חדש לגמרי, אבל כשהיא עושה זאת מדובר באירוע מיוחד. הפעם פרארי מציגה את הדגם ההיברידי הראשון שלה ובדרך מנפצת עוד כמה שיאים אישיים – הכירו את פרארי SF90 Stradale. שמה של הפרארי החדשה מסמל את חגיגות 90 השנים להקמת חטיבת Scuderia Ferrari, חטיבת המרוצים של יצרן האקזוטיקה האיטלקי, ואילו המילה Stradale שפירושה כביש מסמלת את ייעודו של הרכב.
מהיבואנית אוטו איטליה נמסר כי פרארי SF90 צפויה להגיע לישראל במהלך 2021, אך בשלב זה מחירו של הרכב בישראל אינו ידוע. באיטליה המחיר מתחיל מחצי מיליון יורו.
באופן חריג מפרסמת היבואנית את זהות הלקוח הראשון שהזמין את הרכב. מדובר באיש העסקים טוני לוי, שברשותו שתי מכוניות נוספות של פרארי - פורטופינו וסופר פאסט.
מידות ועיצוב
אורכה של פרארי SF90 עומד על 471 ס"מ, רוחבה עומד על 197.2 ס"מ, גובהה עומד על 118.6 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 265 ס"מ. משקלה עומד על 1,570 ק"ג ואילו נפח תא המטען עומד על 74 ליטרים (יחד עם 20 ליטרים נוספים במדף האחורי שבתוך הרכב).
החישוקים הקלים בגודל 20 אינץ' והם עוטים צמיגים קדמיים בגודל 255/35 ואחוריים בגודל 315/30. בתוך החישוק שוכנים בלמים בגודל 398 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור.
העיצוב החיצוני, לדברי פרארי, נועד להקנות מראה קיצוני המשלב בין דגמי הקופה עם מנוע מרכזי של פרארי לבין מכוניות על כדוגמת לה-פרארי. הפנסים הקדמיים מוותרים על צורת L והם צרים יותר עם צורת C ולראשונה בפרארי עושים שימוש בטכנולוגיית מטרקיס-לד. מאחור הפנסים העגולים המוכרים של פרארי קיבלו צורה מרובעת יותר וקו החלון האחורי לא נמשך באופן ישיר מהגג אל הפגוש כמו בדגמי פרארי אחרים.
עיצוב הפנים בהחלט מזוהה כפרארי, אך משדרג אותו לעומת דגמים אחרים. כך למשל כחלק מפילוסופיית פרארי "עיניים על הכביש, ידיים על ההגה", תוכננה ה-SF90 תוך שימת דגש על ממשק "אדם-מכונה" כך שהדשבורד פונה וכמעט עוטף את הנהג ואילו ההגה כולל כעת כפתורי מגע המאפשרים שליטה על מרבית מערכות הרכב. למשל, משטח המגע הקטן בצידו הימני של ההגה מתפעל את המסך המרכזי שבדשבורד. בנוסף, לוח המחוונים כעת הוא דיגיטאלי מלא, קעור ובגודל 16 אינץ'. מד הסל"ד המרכזי האופייני לפרארי ממשיך לתפוס חלק משמעותי, אך מקיף אותו מד צריכת האנרגיה של הסוללה.
יחידת הנעה וביצועים
לפרארי SF90 הנעת פלאג-אין הייבריד (PHEV) והיא הראשונה אי-פעם של פרארי. יחידת ההנעה מורכבת ממנוע V8 שזכה זו הפעם הרביעית ברציפות בתואר מנוע השנה ו-3 מנועים חשמליים. זכות ראשונים נוספת עומדת למנוע ה-V8 המוכר אך פרארי הגדילו את נפחו מ-3.9 ל-4.0 ליטרים וכעת הוא מספק לבדו 780 כ"ס ו-81.5 קג"מ (ועד 91.7 קג"מ לפרקי זמן קצרים). מנוע זה הוא מנוע 8 הצילינדרים החזק ביותר שיוצר על-ידי פרארי.
שלושת המנועים החשמליים מספקים 220 כ"ס נוספים וההספק הכולל עומד על 1000 כ"ס. יחידת ההנעה החדשה היא החזקה ביותר בהיצע פרארי. שני מנועים חשמליים נמצאים על הסרן הקדמי ומנוע שלישי יושב על הסרן האחורי. סוללת ליתיום-איון בגודל 7.9 קווט"ש מספקת טווח נסיעה חשמלי של 25 ק"מ וניתן לנסוע במהירות של 135 קמ"ש על חשמל בלבד.
תיבת ההילוכים היא כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים. לדברי פרארי התיבה תוכננה מחדש לטובת יכולת עמידות גבוהה יותר וקוטר הדיסקיות קטן ב-20% לשם התקנה נמוכה יותר ושמירה על מרכז כובד נמוך. היא גם קלה ב-7 ק"ג מהתיבה הרגילה.
לפרארי ההיברידית מיטב מערכות הניהוג המתקדמות כגון חלוקת מומנט וקטורית, סרן נשלט אלקטרונית, מערכת הנעה כפולה חכמה, דיפרנציאל אלקטרו-מכאני ובלמי ברמבו חדשים בעלי יכולת ניתוב אוויר.
ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.5 שניות בלבד ולעצירה מוחלטת ה-SF90 תגיע בתוך 29.5 מטרים. ההאצה ל-200 קמ"ש אורכת 6.7 שניות ועד למהירות מקסימאלית העומדת על 340 קמ"ש. מידע לגבי תצרוכת הדלק וזמני הטעינה נמצא כרגע באישורים סופיים וטרם פורסם.
כמו כן ישנה עוקת שמן יבשה, מערכות יניקת אוויר וקירור מתקדמות, ובורר מצבי הנהיגה שעל ההגה כולל כעת מספר מצבים חדשים. מצב eDrive משמש לנסיעה חשמלית בלבד, מצב Hybrid מרבה בשימוש במנועים החשמליים לצד מנוע הבנזין לטובת חיסכון בדלק, מצב Performance פועל באופן הפוך מהמצב ההיברידי ועושה שימוש רב יותר במנוע הבנזין ואילו המנועים החשמליים נועדו לתמוך בביצועים, כאשר מצב Qualify מאפשר למערכת להשיג את הביצועים המקסימאליים.
פרארי תציע גם חבילת Assetto Fiorano שכוללת חומרים קלי משקל (קרבון וטיטניום) לטובת הפחתת 30 ק"ג במשקל הכולל, בולמים משודרגים וספויילר משודרג לטובת כוח הצמדה העומד על 390 ק"ג ב-250 קמ"ש.
לדגמי פרארי בישראל – פרארי
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות