המותגים הסיניים ממשיכים להציף את ישראל, וכעת הגיע תורה של
צ'רי - אחת מענקיות הרכב של סין. היבואנית היא קרסו מוטורס, שמשווקת גם את דגמי רנו, ניסאן, דאצ'יה ואינפיניטי. בשונה מהמותגים הסיניים האחרים שהגיעו ארצה לאחרונה ועוד יגיעו בעתיד הקרוב, צ'רי לא תשווק בשלב זה רכבים חשמליים. ההיצע כולל כרגע 3 רכבי פנאי, כולם עם מנוע טורבו-בנזין זהה.
רכב הפנאי הצעיר והזול מבין השלושה הוא ה-FX, שבעולם נמכר תחת השם "אומודה 5". מדובר ברכב פנאי קומפקטי עם מימדים דומים לאלו של פיג'ו 3008, טויוטה C-HR וניסאן קשקאי. האורך עומד על 440 ס"מ, הרוחב הוא 183 ס"מ, הגובה מגיע ל-158.8 ס"מ ובסיס הגלגלים מתפרס לאורך של 263 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 378 ליטרים.
כמו לשני הדגמים האחרים, גם ל-FX מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים, עם הספק מירבי של 186 כ"ס ומומנט של 28 קג"מ. תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמדים מפיתוח עצמי של צ'רי, עם 7 הילוכים, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות בלבד. פחות מרשימה היא צריכת הדלק, שעומדת על 10.9 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.
לצ'רי FX שלוש רמות גימור. הבסיסית מכונה "קומפורט" וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל זהה עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים עם יציאות מאחור, מצלמת חניה, טעינה אלחוטית, חיישני חניה היקפיים, חישוקי "17 קלים ותאורת לד מלאה.
מפרט אביזרי הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים במראות הצד, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעה על תנועה חוצה מאחור. מבחן ריסוק אירופי צפוי להתבצע לדגם בקרוב.
גרסת הביניים "לקצ'רי" כוללת בנוסף גם בקרת אקלים מפוצלת, מצלמות היקפיות, מושבים דמויי עור עם כוונון חשמלי וחימום, מראה מתכהה, חישוקי "18, גג שמש חשמלי ודלת תא מטען עם פתיחה חשמלית.
גרסת ה"נובל" הבכירה מוסיפה למפרט גם כוונון חשמלי למושב הנוסע מלפנים, אוורור למושבים הקדמיים, הפעלה קולית והתרעת עייפות.
צ'רי FX - מחירים:
צ'רי FX קומפורט - 139,990 שקלים
צ'רי FX לקצ'רי - 145,990 שקלים
צ'רי FX נובל - 149,990 שקלים
דגם הביניים של המותג יהיה הטיגו 7 פרו, רכב פנאי קומפקטי במימדים דומים לאלו של יונדאי טוסון, קיה ספורטז' ופולקסווגן טיגואן. האורך דומה לשל המתחרים עם 450 ס"מ, הרוחב הוא 184.2 ס"מ והגובה נדיב ומגיע ל-170.5 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא 267 ס,מ ונפח תא המטען עומד על 475 ליטרים.
יחידת ההנעה דומה לזו של ה-FX, אך תוספת המשקל גורעת כמה עשיריות השניה מהתאוצה ל-100 קמ"ש שאורכת כאן 8.3 שניות, ואילו צריכת הדלק משום מה עדיפה כאן, עם נתון של 11.6 ק"מ לליטר.
צ'רי טיגו 7 פרו ישווק בשתי רמות גימור. גרסת ה"קומפורט" תוצע במפרט הכולל מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ' ולוח מחווונים עם מסך 7 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים עם פתחים מאחור, מצלמת חניה, ריפוד דמוי עור, מושב נהג בכוונון חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, הנעה מרחוק, חישוקי "18, חיישני חניה, חלון שמש בגג ותאורת לד.
מפרט אביזרי הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים במראות הצד, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעה על תנועה חוצה מאחור והתרעת רכב חולף בפתיחת דלת.
גרסת ה"נובל" כוללת גם בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מצלמות היקפיות, טעינה אלחוטית, כוונון חשמלי למושב הנוסע, הפעלה קולית ודלת תא מטען חשמלית.
צ'רי טיגו 7 פרו - מחירים:
צ'רי טיגו 7 פרו קומפורט - 154,990 שקלים
צ'רי טיגו 7 פרו קומפורט - 155,990 שקלים
הדגם עם פוטנציאל המכירות הגדול ביותר של המותג הוא ה-8 פרו, שמציע 7 מקומות ישיבה ויתחרה בסקודה קודיאק ובמיצובישי אאוטלנדר. האורך הוא 472.2 ס"מ, הרוחב הוא 184.5 ס"מ, הגובה מגיע ל-170.5 ס"מ ולבסיס הגלגלים אורך של 271 ס"מ. כאשר כל המושבים בשימוש עומד נפח תא המטען על 193 ליטרים בלבד, אך קיפול של השורה השלישית מייצר נפח של 1179 ליטרים.
יחידת ההנעה כאן זהה לשני הדגמים האחרים, אך התאוצה ל-100 קמ"ש מעט יותר איטית ואורכת 9.1 שניות. במפתיע צריכת הדלק כאן עדיפה עם נתון של 12.3 ק"מ לליטר.
גם כאן יש שתי רמות גימור, כאשר גרסת הכניסה היא לקצ'רי והיא כוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל זהה עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים עם יציאות בשורה השניה, מצלמות היקפיות, טעינה אלחוטית, חיישני חניה היקפיים, חישוקי "18 קלים, תאורת לד מלאה, ריפוד דמוי עור, חימום למושבים הקדמיים, גג שמש חשמלי ודלת תא מטען חשמלית.
מפרט אביזרי הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור והתרעת רכב חולף בפתיחת דלת.
גרסת ה"נובל" כוללת בנוסף גם יציאות מיזוג בשורת המושבים השלישית, כוונון חשמלי למושב הנוסע, זכרונות למושב הנהג ולמראות, אוורור למושבים הקדמיים ואורות גבוהים אוטומטיים.
צ'רי טיגו 8 פרו - מחירים:
צ'רי טיגו 8 פרו לקצ'רי - 167,990 שקלים
צ'רי טיגו 8 פרו נובל - 179,990 שקלים
ומה עוד צריך לדעת?
היבואנית מתכננת למכור בשנה הקרובה בין 8,000 ל-10,000 רכבים, ללא מגבלת מלאי. לשם השוואה, ב-10 החודשים הראשונים של 2022 מכרה קרסו בסך הכל 7,891 רכבים בארבעת המותגים של החברה (רנו, דאצ'יה, ניסאן ואינפיניטי).
כל דגמי צ'רי ישווקו עם אחריות יצרן מלאה ל-5 שנים או 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. שלושת הדגמים נהנים מתקינה אירופאית מלאה ושלושתם עשויים להתייקר בינואר הקרוב, לאחר העדכון של נוסחאות המס הירוק.
בשלב הראשון תפתח היבואנית חמש נקודות מכירה: אולם תצוגה מרכזי באיזור התעשיה שורק, ראשל"צ, ועוד 4 מתחמי "פופ אפ" בתל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע.
ומה לגבי חשמל? היצרנית צפויה להציג בהמשך גרסה חשמלית ל-FX, זו עשויה להגיע ארצה לקראת סוף השנה הבאה, כמו גם דגמים היברידיים-נטענים נוספים.
פורסם לראשונה ב- 08.11.22
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות