מבול מותגי הרכב מסין נמשך, ואחרי שבשנתיים האחרונות הגיעו לישראל לא פחות משבעה מותגי רכב סיניים, יצטרף אליהם בקרוב מותג שמיני בשם צ'רי. מדובר באחת מיצרניות הרכב הגדולות של סין, שנמצאת בבעלות ממשלתית מלאה. את השנה שעברה סיימה צ'רי במקום ה-11 מבין מותגי הרכב הנמכרים בסין לאחר שמכרה מעל 700,000 יחידות בשוק המקומי. מבין יצרני הרכב הסיניים דורגה צ'רי שישית אחרי ג'ילי, צ'נגן, וולינג, האבל ו-BYD. האחרונה צפויה להגיע ארצה בקרוב ביבוא משותף של צ'מפיון מוטורס וקבוצת שלמה.
, דאצ'יה ואינפיניטי. את פעילות צ'רי בישראל ינהל אמיר בלכר, ששימש במגוון תפקידים בכירים בקבוצה - בהם מנכ"ל קרסו טרייד, ראש החטיבה העסקית של קרסו, מנהל מותג ניסאן ועוד. השקת המותג מתוכננת לרבעון האחרון של 2022.
צ'רי תתחיל את דרכה בישראל עם שלושה רכבי פנאי שזכו לאחרונה לתקינה אירופית - במפתיע, אף אחד מהם לא יצויד ב
.
הראשון הוא רכב חדש יחסית בשם "אומודה 5", שנחשף בסוף 2021 והחל להימכר בעולם בחודשים האחרונים. מדובר ברכב פנאי קומפקטי עם אורך של 440 ס"מ, רוחב של 183 ס"מ, גובה של 158.8 ס"מ ובסיס גלגלים של 263 ס"מ - מימדים דומים לאלו של ניסאן קשקאי, סיאט אטקה וטויוטה C-HR.
היבואנית המקומית מבטיחה לשווק את הדגם עם מפרט אבזור עשיר הכולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל זהה, טעינה אלחוטית, מראה מרכזית מבוססת מצלמה, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת אווירה, מצלמות היקפיות, חלון שמש בגג ועוד.
מעליו ישווק רכב פנאי גדול יותר בשם "טיגו 7 פרו", שהוצג כבר ב-2016 ועבר מתיחת פנים ב-2018. עם אורך של 450 ס"מ, רוחב של 184.2 ס"מ, גובה של 174.6 ס"מ ובסיס גלגלים של 267 ס"מ, הטיגו 7 פרו יהיה דומה במידותיו ליונדאי טוסון, קיה ספורטז' ופולקסווגן טיגואן - אך גם יהיה גבוה מהם בכ-10 ס"מ.
מפרט האבזור של הטיגו 7 פרו יכלול בין היתר מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות, מושב נהג מחומם, דלת תא מטען חשמלית וגג שמש פנוראמי.
הדגם השלישי הוא רכב פנאי עם 7 מקומות ישיבה, בשם "טיגו 8 פרו". הוא מתבסס על פלטפורמת ה"טיגו 7 פרו" והוצג שנתיים אחריו. עם אורך של 472.2 ס"מ, רוחב של 186 ס"מ, גובה של 170.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 271 ס"מ, הטיגו 8 פרו יהיה קרוב לדגמים כמו סקודה קודיאק, פיג'ו 5008 ומיצובישי אאוטלנדר - כאשר בסיס הגלגלים שלו דומה לזה של המיצובישי וקטן משל השניים האחרים.
מפרט האבזור כאן דומה לזה של הטיגו 7 פרו, אך עם מסך מולטימדיה גדול יותר (12.3 אינץ'), חיישני חניה היקפיים, זכרונות לכוונון מושב הנהג ופתחי מיזוג גם בשורה השלישית.
לכל שלושת הדגמים מנוע זהה - טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים, עם הספק של 197 כ"ס, מומנט של 29.5 קג"מ ותיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים. בהמשך עשויות להצטרף גם גרסאות מיקרו-היברידיות עם מנוע 1.5 ליטרים (158 כ"ס, תיבה רציפה) כאשר האומודה 5 עשוי לקבל גם גרסה חשמלית במועד מאוחר יותר.
היצע מערכות הבטיחות יכלול בכל הדגמים בלימת חירום אוטונומית, שמירת מרכב נתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות