מאזדה MX5, שידועה גם בשם "מיאטה", היא מכונית שהפכה לאגדה עוד בחייה. רודסטר דו מושבית חדה, מושחזת ומהנה במיוחד לנהיגה, גם בלי שמושתל בה מנוע חזק במיוחד. כעת חשפה היצרנית היפנית את הדור הרביעי של מאזדה MX-5, שיקרא כמיטב המסורת "ND", במסגרת אירוע מיוחד שנערך בו זמנית ב-3 מקומות בעולם: ספרד, יפן וארה"ב.
מאזדה MX5 החדשה, כמו ה-2 החדשה, ה-3 וה-6, משתמשת בשפת העיצוב "קודו" - אך עם כמה שינויים מרכזיים. הגריל הקדמי שהורגלנו אליו, בצורת חיוך ענק ועם סמל במרכז, הפך פה לגריל קטן יותר עם תחתית שטוחה, כאשר הסמל נמצא מעליו ולא בתוכו. גם הפנסים של מאזדה MX5 קטנים יותר ממה שהורגלנו אליו בדגמי מאזדה האחרונים, אך הקו הכללי הדינאמי נשמר בהחלט. מאחור משלבת ה-MX5 ביחידות התאורה בין יגואר F טייפ לאלפא רומיאו 4C, ובפרופיל היא מפגינה זיקה ברורה לדורות הקודמים של ה-MX5.
מבחינת המימדים חלו מספר שינויים ביחס לדור הקודם. מאזדה MX5 החדשה תהיה קצרה יותר מקודמתה בכ-8 ס"מ, ובסך הכל תתפרש לאורך של 391.5 ס"מ. הרוחב יעמוד על 173 ס"מ, סנטימטר יותר מהקודמת, והגובה יהיה בסך הכל 123.5 ס"מ. המשקל העצמי יהיה נמוך בכ-100 ק"ג לעומת הדור הקודם.
כדי להבטיח יכולות דינאמיות גבוהות, מאזדה MX5 החדשה תוכננה כך שמרכז הכובד שלה יהיה הנמוך ביותר אי פעם. חלוקת המשקל אופטימלית - 50:50, המנוע קדמי-מרכזי וההנעה אחורית כמובן. מידע על היצע המנועים עדיין לא פורסם, אך מדובר יהיה במנועי בנזין מסדרת ה"סקיי-אקטיב", שעברו התאמה לאופיה של המיאטה. תיבות ההילוכים יהיו ידנית או אוטומטית, שתיהן עם 6 הילוכים.
מאזדה MX5 החדשה תיחשף באופן רשמי בתערוכת פריז הקרובה, והשיווק באירופה (וכנראה שגם בישראל) יפתח בשנת 2015.
סרטון החשיפה מהאירוע הבין-לאומי:צפייה בתוכן צפו: מאזדה MX5 החדשה נחשפת
לדגמי מאזדה בישראל -
מאזדה פורסם לראשונה ב- 03.09.14
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות