בתאריכים 12-22 בספטמבר תתקיים בפרנקפורט תערוכת הרכב הדו-שנתית, אחת מהחשובות בעולם והמקום שבו נוהגים רבים מיצרני הרכב לחשוף את תכניותיהם לשנים הקרובות. התערוכה, שתהיה פתוחה במשך 10 ימים תהיה עשירה במיוחד במיצגים - אך גם זולה לכניסה אפילו ביחס לתערוכת אוטומוטור שלנו. כרטיס למבוגר באמצע השבוע יעלה 13 יורו (קצת יותר מ-60 שקלים), כאשר ישנן הנחות משמעותיות לסטונדטים, כרטיסים מוזלים לכניסה בשעות אחר הצהריים וכניסה בחינם לילדים מתחת לגיל 7 ולנכים.
אז מיהן המכוניות שנראה בתערוכה?
אודי - יצרנית היוקרה מגרמניה תחשוף בתערוכה את מתיחת הפנים לספינת הדגל A8, שתגיע גם ל-S8. בנוסף תוצג גם ה"קוואטרו-קונספט", מכונית קופה גדולה ומרשימה שמזכירה במשהו דגם תצוגה דומה משנת 2010 - אך הפעם העיצוב אגרסיבי הרבה יותר, המימדים גדולים והמנועים יהיו חזקים במיוחד. בנוסף, תוצג גם גרסת קבריולה לאודי A3 - כאשר לראשונה תהיה גם גרסת S3 בתצורת קבריולה.
אופל - הדוכן של אופל בתערוכה יהיה מעניין במיוחד. אופל אדם הקטנה תציג מנוע טורבו-בנזין חדש, עם 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר ובהספק של 115 כ"ס - מנוע שבהחלט יכול למצוא את מקומו גם באסטרה בעתיד הקרוב, כמענה למנועי הליטר של פורד. אופל אינסיגניה תביא את מתיחת הפנים לכלל הגרסאות, כולל ה-OPC הספורטיבית, ובנוסף תוצג גם גרסת "קאנטרי טורר" לאינסיגניה סטיישן עם הנעה כפולה ומספר שיפורים לנסיעה בשטח קל. האטרקציה אצל אופל תהיה ה"מונזה קונספט", מכונית קופה גדולה ומעוצבת שמרמזת על העיצוב העתידי של דגמי אופל ושולחת קריצה למונזה המקורית, שיוצרה בסוף שנות ה-70.
אינפיניטי - יצרני היוקרה יורדים נמוך במטרה להרחיב את מעגל הלקוחות. ה-Q30 קונספט של אינפיניטי תהיה למעשה משפחתית קומפקטית שתתחרה במרצדס A קלאס ובוולוו V40, ותגיע לייצור בתוך זמן קצר.
ב.מ.וו - אין תערוכת רכב, בטח שלא בגרמניה, בלי כמה חידושים מבית מדרשה של ב.מ.וו. הפעם יהיו אלו ה-i3 החשמלית שתתחרה במיניוואן הקומפקטי מרצדס B קלאס וכבר נכנסה לשיווק באירופה, וב.מ.וו i8 - גם היא חשמלית נטענת - אך במקרה זה מדובר על מכונית ספורט לוהטת, שייתכן וגם היא תיוצר בעתיד. לשוק הישראלי יהיה רלוונטי כרגע בעיקר ה-X5 החדש שיערוך בכורה בפרנקפורט.
הונדה - באיחור ניכר, תחשוף הונדה את גרסת הסטיישן של הסיוויק המשפחתית. תא המטען יהיה גדול משל המתחרות עם נפח של 624 ליטר, תוצאה של הוספת 23.5 ס"מ לאורך הכולל לעומת גרסת ההאצ'בק.
וולוו - אחרי שבשנתיים האחרונות הוחלף כמעט כל ההיצע של וולוו, ובשל העובדה שמחליפה ל-S80 עדיין לא נראית באופק, נסתפק בתערוכה הקרובה במכונית קונספט של ב.מ.וו - תחת השם "קופה-קונספט". המכונית מרמזת על עיצוב מחודש של דגמי וולוו העתידיים, כולל רכב השטח XC90 שיוחלף סוף סוף במהלך 2014.
טויוטה - הנה משהו שלא ציפינו לראות. את יאריס אנחנו מכירים, גם את הטכנולוגיה ההיברידית, אבל יאריס הייבריד R עם 400 כ"ס זה באמת משהו יוצא דופן. כרגע אין תכניות לייצור (וגם לא יהיו), אבל אנחנו מוכנים להסתפק גם במחצית מההספק.
יגואר - לראשונה, תציג יגואר בתערוכה רכב פנאי - בינתיים כקונספט תחת השם C-X17. לצידו ייתכן ותוצג גרסת קופה סגורה ל-F-Type היפהפיה.
יונדאי - לא צריך הרבה כדי שתערוכה שבה מציגה יונדאי תהיה משמעותית עבורנו. הפעם מדובר בחשיפה הרשמית של יונדאי i10 החדשה, שתהיה קצת יותר מרווחת וקצת יותר נאה מהדגם המוכר.
לנדרובר - אחרי שבשנה האחרונה יצאו לשוק הריינג' רובר החדש ואחיו הריינג' רובר ספורט, מציגה יצרנית השטח הבריטית את גרסאות הדיזל ההיברידיות - עם צריכת דלק מרשימה של יותר מ-18 ק"מ לליטר.
לקסוס - קרוס אובר קומפקטי ויפהפה יוצג בתערוכה תחת השם LF-NX, כרגע כדגם קונספט. הבסיס הוא של מכונית משפחתית, והמתחרים הייעודיים הם אודי Q3 וב.מ.וו X1. כצפוי, ההנעה היא היברידית.
מאזדה - עיתונאים מכל רחבי העולם (כולל ישראל) כבר הספיקו לנהוג על מאזדה 3 החדשה, אך זו הפעם הראשונה בה היא מוצגת בתערוכת רכב בינלאומית. ההשקה בישראל תתקיים מיד לאחר מכן.
מרצדס - ספינת הדגל ה-S קלאס החדשה תוצג בגרסת פלאג אין היברידית עם צריכת דלק פנומנאלית של 40 ק"מ לליטר, וייתכן שגם בתצורת קופה עם 2 דלתות (מה שמוכר עד היום בתור מרצדס CL). בנוסף נראה גם את ה-GLA, ג'יפון קטן שיתחרה בוולוו V40XC.
ניסאן - דור חדש לניסאן X טרייל צפוי להיות מוצג בתערוכה, הפעם עם יומרות שטח קצת פחות גבוהות.
סובארו - אין הרבה חידושים אצל היפנים. האימפרזה WRX קונספט שהוצגה בניו-יורק תגיע לבכורה אירופאית, ואליה יצטרף רכב הקונספט סובארו ויויז שגם הוא כבר הוצג בעבר.
סוזוקי - קצת לפני ההשקה באירופה של הג'יפון S-Cross, שיחליף את ה-SX4, תציג סוזוקי את האח הקטן שלו תחת השם הזמני iv-4 קונספט. הרעיון, שהולך ונעשה נפוץ באירופה, הוא לחקות את ההצלחה של ניסאן ג'וק. סיכויי ההצלחה גבוהים.
סיאט - משפחת הלאון ממשיכה להתרחב, תרתי משמע. בתערוכה תציג סיאט את גרסת הסטיישן של המשפחתית הקומקפטית, שעלתה זה מכבר על כבישי אירופה אך טרם הוצגה בתערוכת רכב בינלאומית.
סיטרואן - אין דגמים חדשים, אך יש הופעת בכורה של ה-C4 גרנד פיקאסו החשוב בתערוכה בינלאומית. מכונית קונספט בשם "קקטוס" עשויה לרמז על סגנון עיצובי עתידי.
סקודה - הראפיד ספייסבק, גרסת ההאצ'בק של הראפיד אמורה להפנות את המשפחתית המוזלת לקהל הצעיר. מתיחת הפנים של סקודה יטי הופכת אותו לקצת יותר רציני ופחות שמח מבעבר, אך התחרות הגוברת מאלצת את סקודה להתחדש. שתי המכוניות יגיעו ארצה בינואר 2014.
פולקסווגן - משפחת הגולף ממשיכה להתרחב. בקצה הפירמידה תעמוד הגולף R, עם 300 כ"ס ו4.9 מ-0 ל-100 קמ"ש. לצידה תוצג גם הגולף פלוס המרווחת (כרגע כקונספט תחת השם "ספורט-וואן") וגם גרסה חשמלית למשפחתית הפופולארית. בנוסף תוצג בתערוכה גרסה חשמלית לפולקסווגן אפ! הקטנטנה.
פורד - המיניוואן S-max יוצג כדגם קונספט שיהיה קרוב מאוד לגרסת הייצור, לפחות מבחינה חיצונית. בתוך תא הנוסעים תשלב פורד 7 מושבים עם שפע של אפשרויות כוונון, וכן מערכת מחשוב מתקדמת שלא ברור אם תגיע לגרסת הייצור. בנוסף תוצג גרסה היברידית לפורד מונדיאו החדשה.
פורשה - 911 טורבו קבריולה, זו הבשורה של פורשה לתערוכת פרנקפורט. ויש גם מהדורה חדשה לרגל 50 שנות 911.
פיג'ו - אז אמנם סיטרואן לא מחדשת הרבה בתערוכה, אבל בפיג'ו יש אינספור חידושים. זה מתחיל עם ה-308 החדשה שפרטים מלאים אודותיה נחשפו רק לאחרונה, ממשיך לגרסת ה-R הקיצונית שלה (כרגע כקונספט בלבד) ולצידן נראה גם את ה-RCZ-R שתעמוד בפסגת ההיצע עם הספק של 267 כ"ס. מה עוד? יש גם גרסה היברידית ל-208, ומתיחות פנים ל-3008 ול-5008.
פרארי - עבור מי שלא מסתפק ב-458 הנפלאה, או למי שאיבד אותה בתאונה מצערת בדרך לאילת, פרארי תציג בפרנקפורט את ה-458 ספציאלה (ספיישל, בשבילכם) במהדורה שכוללת משקל נמוך יותר ומנוע חזק יותר שמנפק 605 כ"ס ב-9,000 סל"ד. התאוצה ל-100 אורכת בגרסה זו 3 שניות בלבד.
קדילאק - האלמיארז' קונספט, מכונית תצוגה באורך של 5.2 מטר עם מנוע 4.5 ליטר והגדשה כפולה, תערוך בכורה אירופאית בתערוכה. לצידה תוצג ה-CTS החדשה, ולשם האיזון תופיע גם ה-ELR קונספט החשמלית - גם היא בבכורה אירופאית. צריכת הדלק הממוצעת של ה-3 מסוגלת להבהיל גם אמריקאים ותיקים.
קיה - הבשורה המעניינת לטווח הקצר היא הצגתה של קיה סול החדשה, שמבחינה חיצונית דומה מאוד לקודמתה אך תהיה ארוכה ורחבה ממנה. בהיצע המנועים לא יהיה שינוי משמעותי. מכונית מרשימה יותר היא הקונספט "נירו" שמייצגת ג'יפון קומפקטי עתידי ובינתיים עושה פוזות עם כנפי שחף מרשימות. ייתכן ויוצגו גם מתיחות פנים לספורטז' ולאופטימה.
רנו - טוב, זו לא לגמרי רנו אבל המכונית הזו בהחלט חשובה עבור היצרן הצרפתי. דאצ'יה דאסטר, הג'יפון של חברת הבת מרומניה, יוצא בדור חדש ובעיצוב קרבי יותר מתמיד. בנוסף תוצג גם מתיחת פנים קלה לרנו מגאן, לקראת סוף חייו של הדגם שיוחלף במהלך השנה הבאה.
שברולט - זו אולי לא המכונית האירופאית ביותר של שברולט, אבל זו ללא ספק אחת המעניינות שבהן. הקאמרו החדשה תערוך בפרנקפורט את הבכורה האירופאית, ותעורר את בלוטות החשק עם מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר בהספק של 432 כ"ס.
פורסם לראשונה ב- 04.09.13
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות