קבוצת פולקסווגן היא אחד מקונצרני הרכב הגדולים בעולם, ופרט לבעלות על פולקסווגן, אודי, סיאט וסקודה, היא גם בעלת הבית של פורשה, למבורגיני, בוגאטי ובנטלי, של יצרניות המשאיות מאן וסקניה וגם של מותג האופונועים דוקאטי. חברה גרמנית? יותר גלובלית.
מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, מתיאס מולר, אמר: "לאחר אישור התכניות, אנו מניחים את היסודות להפיכת פולקסווגן לשחקן מספר אחד בתחום התחבורה החשמלית עד שנת 2025.
אנו ממציאים מחדש את המכונית ומבצעים השקעות ממוקדות בנהיגה אוטונומית, הנעות חשמליות ושירותי תחבורה חדשים. כל זאת על ידי השקעת המשאבים הנדרשים ממקורותינו העצמיים. אנו עושים זאת מבלי להזניח טכנולוגיות ופרוייקטים של רכבים קיימים, מאחר וכך נוכל להשקיע בעתיד הצפוי".
הסבת מפעלים לתחילת ייצור רכבים היברידיים וחשמליים
בתחילת ספטמבר השנה הכריזה קבוצת פולקסווגן על "מפת דרכים חשמלית" המקיפה ביותר בתעשיית הרכב. כפועל יוצא, אחד מכל ארבעה רכבים של הקבוצה יהיה חשמלי לגמרי בתוך שנים ספורות. המשמעות היא ייצור של 3 מיליון רכבים חשמליים בשנה (בהתאם להתפתחות השוק), כאשר עד לשנת 2030 כל דגמי הקבוצה יוצעו עם הנעות חשמליות - לפחות גרסה אחת חשמלית לכל אחד מ-300 הדגמים של הקבוצה.
כהכנה לקראת השקה ראשונה של סדרת רכבים היברידיים וחשמליים באירופה, על בסיס פלטפורת MEB, המפעל בעיר צויקאו (המייצר את הגולף והפאסאט) יעבור הסבה לטובת ייצור רכבים היברידיים וחשמליים, זאת גם כבסיס לקראת הנעות אלו לכל רכבי הקבוצה.
עד שנת 2018 ייצור הפאסאט יעבור למפעל באמדן, ובדור הבא של משפחת הגולף יעבור הייצור למפעל בוולפסבורג. עם התקדמות התוכנית מפעל נוסף יעבור הסבה לייצור רכבים היברידים וחשמליים.
קבוצת פולקסווגן הכשירה את כוח האדם במפעליה ותוכניות ייעול והסבה החלו במפעלים השונים באירופה. לצד זאת, המפעלים בסין בשלב זה ימשיכו במתכונתם הנוכחית.
פולקסווגן מצהירים כי עד סוף שנת 2022 יושקעו יותר מ-34 מיליארד יורו בפיתוח תחבורה אוטונומית ושירותי תחבורה חדשים ודיגיטליים, כאשר מרבית ההשעה תוקצה לטובת הנעות היברדיות וחשמליות. הקבוצה גם יצאה במכרז לרכישת סוללות חשמליות בעלות של יותר מ-50 מיליארד יורו.
התבססות בשווקים גלובליים
קבוצת פולקסווגן, כפי שהזכרנו בפתיח, היא קבוצה גלובלית ועל כן גם תשקיע בחמש השנים הבאות בשווקים בהם הצליחה להתבסס בשנים האחרונות. פולקסווגן מציינת כי היא רואה בשווקי סין, רוסיה, ברזיל וצפון אמריקה כשווקים בהם קיים פוטנציאל הצמיחה הרב ביותר.
מנגד, הקבוצה מתכוננת לתקנות פליטות המזהמים שיוחמרו ב-2020. מאחר ובשווקי אסיה ודרום אמריקה התקנות אינן מחמירות כמו באירופה, מסביר סמנכ"ל הכספים של הקבוצה פרנק וויטר, כי הקבוצה תצטרך להשלים בזמן את המעבר לייצור יותר רכבים היברידיים וחשמליים (זאת מכיוון שמדד הזיהום של כל יצרן רכב נמדד באופן ממוצע על-פי כל הדגמים שהוא מייצר, והגדלת הייצור של רכבים מזהמים לשווקים מתפתחים תצטרך לבוא יחד עם הפחתת המזהמים בשווקים אחרים - ר.ס).
עוד מציין וויטר כי השוק הגיב בצורה חיובית לתוכניות של קבוצת פולקסווגן ומאמין במוצרים, וכהוכחה לכך ניתן לראות שערך המניה עלה בחזרה לתקופה שלפני משבר הדיזלגייט. "בשבועות האחרונים המניות שלנו עשו עליה לרמות טרם המשבר. זה מראה שבעלי המניות שלנו בטוחים ביישום התכנית האסטרטגית, תוך הקפדה והתמדה ליעדים שנקבעו לתהליך. חטיבת הרכבים תשמור על הנזילות הפיננסית שלה ב-2017, למרות תזרים מזומנים גבוה בעקבות משבר הדיזל. אנו בטוחים שנצליח לעמוד ביעד ולהרוויח 20 מיליארד יורו. על רקע זה,Standard & Poor’s (S&P) - אחת מחברות המחקר הכלכלי הגדולות בעולם, העלתה החודש את הדירוג של קבוצת פולקסווגן לדירוג בטוח".
מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, מתיאס מולר, אמר: "בשנים הבאות כל תעשיית הרכב תעמוד בפני שינויים קיצוניים שיספקו הזדמנויות גדולות, אבל גם ידרשו מאיתנו מאמצים כבירים. יש לנו תכנית משכנעת, המצב הפיננסי שלנו חסון, יש לנו את הניסיון והכישורים, ובמקומות שאנו חסרי ידע אנחנו נחזק ונמקצע את הצוותים שלנו. התוכנית שאושרה תספק לנו את מסגרת העבודה, ועכשיו אנחנו צריכים לגשת לעבודה, מהר ועם הפנים קדימה להצלחה".
ובישראל?
קבוצת פולקסווגן באירופה הינה שחקן משמעותי בתחום הדיזל, הנעה שלא נהנינו ממנה באופן מובהק בשוק המקומי (על אף הצלחתה של סקודה בשוק המוניות). מנגד, המיסוי על רכבים חשמליים ופלאג-אין הייבריד בישראל נמוך (10% בלבד על רכבים חשמליים), דבר המגדיל באופן משמעותי את הסיכוי שדגמי הקבוצה עם ההנעות החדשות יגיעו לישראל בהיקפים משמעותיים. בתקופה האחרונה התחלנו לראות סנוניות ראשונות בדמות אודי A3 e-tron ואודי Q7 e-tron ששיווקן החל לפני שבועות ספורים. בנוסף, בתערוכת שנגחאי בתחילת השנה, עם השקת רכב הקונספט של סקודה ה- Vision E, הצהירה סקודה על כך שכבר בשנת 2019 תושק גרסת פלאג-אין הייבריד לסופרב, ואחריה גם האוקטביה והקודיאק יקבלו גרסאות חשמליות.
כחלק מהתכניות לתחבורה שיתופית, כבר במאי 2016 קבוצת פולקסווגן השקיעה 300 מיליון דולר ב-Gett הישראלית ("גט טקסי"), מתוך מחשבה על התבססות בפלטפורמה דיגיטלית של תחבורה שיתופית. עוד היבט מקומי מסקרן הוא הקמת מיזם תחבורה חכמה בישראל בשיתוף סיאט, אחד מתוך מספר מרכזי פיתוח בינלאומיים שהוקמו בישראל.
לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות