קבוצת פיאט-קרייזלר (FCA) נוצרה ממיזוג בין פיאט וקרייזלר בשנת 2014. הקבוצה מחזיקה בבעלות על מותגי פיאט (אבארט), פיאט מסחריות, קרייזלר, דודג', ראם, ג'יפ, לנצ'יה, אלפא רומיאו ומזראטי. התקופה בה פיאט היו הבעלים של פרארי תמה בשנת 2016, אז נפרדה פרארי מהקבוצה ובעלי המניות בקבוצת FCA קיבלו מנייה אחת בפרארי על כל עשר שהחזיקו ב-FCA. כיום קבוצת פיאט-קרייזלר היא יצרן הרכב השמיני בגודלו בעולם.
קבוצת FCA פרסמה לאחרונה את התוכנית האסטרטגית שלהם לחמש השנים הבאות. פיאט-קרייזלר מציינים כי החל משנת 2002 ועד סוף שנת 2017 חלה ירידה של כ-18% במכירת רכבים פרטיים, וההערכה היא כי עד סוף שנת 2022 תחול ירידה נוספת של 4 אחוזים. קטגוריית המסחריות והטנדרים נותרה יציבה יחסית וקטגוריית רכבי הפנאי הציגה עליה של 22% והצפי הוא כי עד 2022 תחול עליה נוספת של 5%.
נתונים נוספים אותם שואפת קבוצת FCA לשנות הוא תמהיל מכירות המותגים. הקבוצה מתכננת להגדיל את נתח השוק של מותג ג'יפ וכמעט להכפיל את נתח השוק של מותגי אלפא רומיאו ומזראטי. כל זאת על חשבון המותגים העממים פיאט, קרייזלר ודודג'.
קבוצת פיאט-קרייזלר לא מזניחה את תחומי הטכנולוגיה ויחידות ההנעה ותשים דגש על הנעות היברידיות (ומיקרו-היברידיות), היברידיות-נטענות (PHEV) והנעות חשמליות לגמרי (BEV). זאת בהמשך להצטרפותה לאחרונה (יחד עם ב.מ.וו, אינטל ומובילאיי) לפרוייקט הרכב האוטונומי.
עקב הערכות אלה וכמו בכל תוכנית אסטרטגית, התוכנית כוללת כמובן הגדלת רווחים, התרחבות והתייעלות. בין היתר מדובר על התבססות על 12 פלטפורמות רכבים כאשר 5 המובילות יתפסו נתח של 80% (בניגוד למצב היום עם 16 פלטפורמות, כאשר 5 המובילות תופסות נתח של 60%). התחום המעניין ביותר הוא כמובן קו הדגמים של הקבוצה כולה ונסקור כאן את המותגים הרלוונטיים לשוק המקומי.
פיאט, דודג' וקרייזלר
פיאט 500 Giardiniera – פיאט מחייה את גרסת הסטיישן של ה-500 (מישהו אמר 500L?) שתזכה ליחידת הנעה חשמלית לגמרי. גם מכונית המיני פיאט 500 הקטנטנה תקבל יחידת הנעה חשמלית (Battery Electric Vehicle).
בשוק אמריקה הלטינית תחדש פיאט-קרייזלר עם 3 דגמים ובהם רכב פנאי עם 3 שורות מושבים, רכב פנאי קומפקטי ורכב פנאי קטן.
כדרך אגב, בתוכנית החומש של שנת 2014 פיאט מסרו כי בשנת 2017 ישיקו רכב פנאי חדש וגדול יותר מפיאט 500X, אך כידוע לא זכינו לראותו מגיע לייצור.
ג'יפ
מותג ג'יפ ישיק ארבעה מיתוגים שונים לרכביו. Trail Hawk המוכר, לסימול יכולות שטח גבוהות; Desert Hawk לסימול יכולות תנועה מהירה בשטח; Track Hawk לסימול ביצועי כביש גבוהים; ומיתוג חדש ששמו עוד לא נחשף, לסימול חיסכון בדלק, טכנולוגיות מתקדמות ונסיעה "נטולת מתח". בנוסף, עד שנת 2022 מתכננת ג'יפ להציג דגמים חדשים שיכסו את כל טווח הגדלים של רכבי הפנאי. כל המכוניות מתוצרת ג'יפ יציעו הנעות פלאג-אין הייבריד וחלק מהדגמים גם יצוידו בהנעות חשמליות לגמרי.
ג'יפ תשיק את הדור השני לרנגייד שהושק לראשונה בשנת 2014 ומבוסס על פיאט 500X וכן תציג רכב פנאי קטן יותר (סגמנט A/B), ככל הנראה גם כן בסיוע מהחברה האם. בתחום רכבי הפנאי הקומפקטיים תציג ג'יפ את מתיחת הפנים של הדור השני של הקומפאס שהשוק בשנת 2017.
בנוסף, ג'יפ מציינים כי ישיקו טנדר חדש ואת הדור השישי של הצ'ירוקי, כמו גם דגם בעל שורת מושבים שלישית (בשלב זה אין אזכור מה יהיה שמו או על איזה דגם יתבסס).
עוד קאמבק מתוכנן הוא של השם "ואגוניר" (Wagoneer ו-Grand Wagoneer). רכב זה מתוכנן להתברג בצמרת רכבי הפנאי היוקרתיים.
כיום רכבי הפנאי של ג'יפ תופסים נתח שוק של כ-5.8% מכלל רכבי הפנאי הנמכרים בעולם. השאיפה של ג'יפ היא לגדול לנתח של עד כ-8.3% ואילו החזון העתידי מציג נתח שוק יומרני השואף ל-20% מכלל רכבי הפנאי.
אלפא רומיאו
באלפא רומיאו מתכננים להגדיל מכירות בשוק האסייתי חובב הגודל, על-ידי השקת גרסאות מוארכות של הסטלביו והג'וליה. כמו כן גם דגמי אלפא רומיאו יזכו להנעות היברידיות ופלאג-אין הייבריד, ובנוסף חלק מהדגמים יזכו לתוספת טורבו חשמלי לצמצום השהיית הטורבו.
בשורה נוספת היא הפסקת ייצורה המיטו ללא הצגת מחליפה, כך שלאלפא רומיאו לא תהייה עוד מתמודד בקטגוריית הסופר-מיני (כך גם מסרה אלפא רומיאו עוד בשנת 2014). מחליפה לג'ולייטה תוצג במהלך השנים הקרובות, אך זוהי ידיעה לה אנו מחכים עוד מתוכנית החומש של שנת 2014, אז ציינו אלפא רומיאו כי מחליפת הג'ולייטה תושק בשנת 2016. מנגד, ולאור הצלחת הסטלביו, אלפא רומיאו מתכננת להשיק שני רכבי פנאי חדשים. האחד יהיה קטן מהסטלביו ואליו יצטרף רכב פנאי חדש בגודל מלא.
בתחום הספורטיבי אלפא רומיאו ככל הנראה תפסיק את ייצור ה-4C, אך היא לא נטשה את הרצון להשיק 8C חדשה שתזכה למרכב סיבי פחמן מלא, מעל 700 כ"ס משולבים (משמע שהיא ככל הנראה תזכה להנעה היברידית) והאצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות. אלפא רוצה גם להחיות את ה-GTV האייקונית (שכבר זוכה לאילוסטרציות ברחבי הרשת) עם חלוקת משקל של 50/50, מעל 600 כ"ס והנעה כפולה עם חלוקת מומנט וקטורית. ה-GTV החדשה תתפוס את מקומה של ה-4C.
מזראטי
יצרנית האקזוטיקה שנהנית מהצלחת הלבנטה תשיק רכב פנאי נוסף שיתמקם מתחתיו, והלבנטה עצמו יקבל גם הנעה חשמלית לגמרי.
מזראטי מתכננת להשיק סוף סוף את האלפיירי (Alfieri) והאלפיירי קבריו (שהוצג כקונספט בתערוכת ז'נבה 2014). אלו הדגמים שיחליפו את הגראנטוריסמו וגראנקבריו שהושקו לפני למעלה מ-10 שנים. גרסאות האלפיירי יזכו גם להנעות חשמליות לגמרי כמו גם הקוואטרופורטה הוותיקה.
ראם
חטיבת המסחריות של דודג', הלא היא ראם, תשיק טנדר טון חדש. ככל הנראה מדובר במחליפו של הראם דקוטה שייצורו הופסק בשנת 2011.
לנצ'יה
מותג לנצ'יה אינו נמכר עוד מעבר לגבולות איטליה, וגם שם נמכרת רק האפסילון הקטנה. בתחום הזה לא מתוכננים שינויים.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות