לפני כחודשים חשפה קדילאק תמונות ראשונות של הקדילאק XT5, הקרוסאובר היוקרתי שלה שעתיד להחליף את ה-SRX המזדקן ויהיה המתחרה העיקרי מבית ג'נרל מוטורס לג'יפוני הביניים של שלוש הגרמניות היוקרתיות - אודי Q5, מרצדס GLC וב.מ.וו X3, וגם באלה של שתי היפניות - אינפיניטי QX50 ולקסוס RX.
כפי שראינו בתמונות הקודמות, קדילאק XT5 עושה שימוש בשפת העיצוב הנוכחית של היצרנית. הוא נראה מפוסל והמרכב מציג שפע של משטחים, זוויות וקווים חדים. אך מעל כל אלה, סימן ההיכר החדש של קדילאק - הפנסים הקדמיים עם פס הלד שזולג מהם מטה לכיוון הפגוש ופנסי הערפל הוא ללא ספק מה שמייחד את ה-XT5 יותר מכל.
קדילאק XT5. הפנסים הם הסממן המיוחד ביותר.אל סט התמונות שחשפה קדילאק בפעם הקודמת היא לא צירפה נתונים טכניים, את אלה היא חושפת עכשיו. היצרנית מספרת על גוף קל ב-126 ק"ג מזו של ה-SRX היוצא ו-45 ק"ג מזה של אודי Q5 למרות צמיחה של 17.8 ס"מ באורך ובסיס גלגלים שהתארך ב-5.7 לכדי 285.7 ס"מ והגדיל את מרווח הרגליים ב-8.1 ס"מ במושב האחורי (שמציע גב מתכוונן ותזוזה על מסילה).
עכשיו זו הפעם הראשונה בה קדילאק חושפת את עיצובו ומפרטו של תא הנוסעים של ה-XT5. העיצוב נראה קדילאק מסורתי, עם נסיון לשלב מאפיינים מודרניים כמו המסך המרכזי ולוח המחוונים הדיגיטלי, שניהם חלק ממערך CUE של היצרנית יחד עם צבעים וחומרים יוקרתיים "קלאסיים" כמו בז'/קפוצ'ינו יחד עם עץ שמעטר את הדלתות וטבור ההגה.
קדילאק XT5. שילוב של מאפיינים מודרניים עם יוקרה "קלאסית"הדבר הראשון מרשימת האבזור שקופץ לעיניים הוא המראה המרכזית בתמונה כאן למטה. לא רואים מה מוזר בה? הסתכלו שוב. עדיין לא? שימו לב שמסגרת השמשה האחורית אינה מופיעה. קדילאק הצליחה בתעלול הטכני הזה ע"י שילוב של מסך בתוך המראה המרכזית ושילוב של תמונה ממצלמת רוורס בעלת עדשה אולטרא-רחבה בעזרת תוכנה מיוחדת לתוך המראה. טריק בעזרתו הצליחה קדילאק להגדיל את שדה הראיה ביותר מ-300%. מעבר לפריט הטכנולוגי הקטן והמגניב להחריד הזה, קדילאק מקמצת בפרטים אודות האבזור של הרכב ומסתפקת בהצהרה שמערכתה-CUE קיבלה מעבד חזק יותר שמשפר משמעותית את מהירות וחלקות הפעולה של המערכת, וטוב שכך, כי הדור הראשון, ואפילו השני, של המערכת, ספגו קיטונות של ביקורת בדיוק על הסעיף הזה.
קדילאק XT5. מזהים מה מוזר במראה המרכזית?בניגוד להשערות שדיברו גם כאן על מנוע ה-2.0 ליטר טורבו מדגמי הסלון, קדילאק החליטה לצייד את ה-XT5 במנוע אמריקאי הרבה יותר מסורתי - V6 בנפח 3.6 ליטר שמפיק 310 כ"ס ו-33.3 קג"מ של מומנט. מנוע הטורבו כן יגיע, אבל בשלב זה רק לשוק הסיני. תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם שמונה הילוכים שמעבירה את הכח לגלגלים הקדמיים או לכל הארבעה, בהתאם לדגם.
קדילאק XT5. יקבל את מנוע הטורבו, אבל רק בסיןקדילאק XT5 יגיע לאולמות התצוגה בצפון אמריקה בשבועות הקרובים ובישראל הוא צפוי לנחות סביב אמצע שנה הבאה. מחירו טרם נקבע אולם אנחנו מאמינים שלאור אסטרטגיית התמחור האגרסיבית במיוחד של קדילאק בימים אלו, לא נופתע אם מחירו יתחיל מתחת ל-300 אלף שקל.
לדגמי קדילאק בישראל -
קדילאק
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות