דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קופרה לאון נחשפה

Getting your Trinity Audio player ready...

סיאט לאון קופרה, אחת ממכוניות הספורט הנמכרות בישראל, נחשפה בדור רביעי וחדש לחלוטין - הפעם תחת כנפי תת המותג הספורטיבי קופרה. הקופרה לאון תוצג לציבור בתערוכת ז'נבה שתיפתח לציבור ב-5 במרץ ומהיבואנית צ'מפיון מוטורס נמסר כי היא תגיע לישראל בסוף שנת 2020.

קופרה לאון

עיצוב ומימדים

הקופרה לאון מבוססת כאמור על סיאט לאון וקווי העיצוב המוכרים נותרו זהים לאלו של הלאון החדשה, שנחשפה לפני שבועות בודדים. אך כיאה לגרסה ספורטיבית דאגו בקופרה לחזית אגרסיבית עם שבכה קדמית כהה ופגוש ספורטיבי עם כונסי אוויר גדולים במיוחד. מאחור ניתן להבחין בדיפיוזר ובצמד פתחי מפלט מפוצלים. לעיצוב החדש תרומה גם בשיפור האווירודינאמיות ב-8% לעומת הדגם היוצא.

קופרה לאון

בפנים הרכב נמצא את מסך המולטימדיה הגדול (10 אינץ') ונגיעות עיצוב בצבע ברונזה (צבע המותג) בהגה ובפתחי המיזוג, משטחי אלומיניום מוברש וכהה. יוצעו שני סוגי גימור למושבים הספורטיביים – בד בשילוב עור או ריפוד עור מלא עם תפירה בצבע ברונזה.

לעומת סיאט לאון הרגילה, הקופרה לאון נמוכה ב-25 מ"מ מלפנים ו-20 מ"מ מאחור. הלאון תציע שני צבעי מט חדשים (אפור וכחול) וחישוקי 19 אינץ' בגימור שחור, ברונזה או כסף (18 אינץ' כסטנדרט בגרסאות ה-245 כ"ס). כמו בדור הקודם, בנוסף לגרסת ההאצ'בק תציע קופרה גם גרסת סטיישן שימושית. אורכה עומד על 464.2 ס"מ (ארוכה ב-27.4 ס"מ).

קופרה לאון סטיישן

יחידות הנעה וביצועים

קופרה לאון תציע 4 יחידות הנעה כאשר המעניינת שבהן היא יחידת הנעה היברידית-נטענת, אשר שוכנת גם בפולקסווגן גולף GTE החדשה וגם בסקודה סופרב. לכל יחידות ההנעה משודכת תיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים.

מדובר במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטרים המשודך למנוע חשמלי, עם הספק משולב של 245 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 40.7 קג"מ. בגרסה זו ניתן יהיה לנסוע על חשמל בלבד למרחק של עד 60 ק"מ. את סוללת הליתיום-יון בגודל 13 קווט"ש ניתן להטעין משקע ביתי במשך 6 שעות או מעמדת טעינה ביתית במשך 3.5 שעות.

קופרה לאון

יחידת ההנעה השנייה עושה שימוש במנוע 2.0 הליטרים המוכר אך בהספק מופחת של 245 כ"ס ועם נתון מומנט של 37.7 קג"מ.

יחידת ההנעה השלישית, המוכרת מהדגם היוצא, עושה שימוש במנוע בנפח זהה אך ההספק עומד על 300 כ"ס והמומנט על 40.7 קג"מ (בדור הנוכחי ישנו הספק דומה אך הגיע אלינו בהספק מוחלש של 290 כ"ס).

קופרה לאון

יחידת הנעה נוספת ומעניינת לא פחות תוצע באופן בלעדי בגרסת הסטיישן. מדובר במנוע זהה אך ההספק צמח ל-310 כ"ס (נתון המומנט נותר זהה) ובנוסף ישנה מערכת הנעה כפולה. את ההאצה ל-100 קמ"ש תסיים גרסת הסטיישן המחוזקת ב-4.8 שניות בלבד.

כמו בעבר, גם בלאון קופרה החדשה ישנם בולמים אדפטיביים, דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה ובורר מצבי נהיגה (נוחות, ספורט, קופרה, אישי) עם כפתור ייעודי על גלגל ההגה. דיסקיות הבלימה הקדמיות גדלו ל-370 מ"מ (340 מ"מ בעבר) והן מצויידות בקליפר מבית Brembo.

קופרה לאון

אבזור ובטיחות

בקופרה לאון החדשה ישנה תאורת לד מלאה מלפנים מאחור בעלת חתימת אור ייחודית, וכן הקרנת לוגו קופרה ממראות הצד בכל פתיחה וסגירה של הרכב. מאחור ישנו פס לד המחבר בין שתי יחידות התאורה. בפנים הרכב ישנו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10 אינץ', תאורת אווירה בעלת צבעים משתנים אשר מסונכרת עם מערכת התרעת הרכב בשטח מת ומשנה את צבעה לצהוב מהבהב בהתאם לחיווי.

בתחום הבטיחות ישנה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית חכמה המסוכנרת עם מערכת הניווט ומערכת זיהוי התמרורים, התרעת סטייה מנתיב כולל זיהוי היגוי אקטיבי ויכולת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ומערכת לזיהוי ידיים על ההגה אשר מתריעה במידה והנהג אינו אוחז בהגה בשתי ידיו. במידה והנהג לא מחזיר את הידיים יופעלו הבלמים לשבריר שנייה ובמידה והנהג אינו עירני המערכת תביא את הרכב לכדי עצירה מלאה והפעלת אורות החירום.

קופרה לאון

כמו כן באמצעות אפליקציית SEAT Connect App יוכל בעל הרכב לגשת באמצעות הטלפון הסלולרי לנתוני רכב שונים כגון נתוני נהיגה, טווח נסיעה, מיקום הרכב, פתיחה וסגירה של הרכב, הגדרת התרעות מהירות נסיעה (במידה ואדם אחר נוהג ברכב), קבלת התרעת גניבה והדלקת האיתות והצופר כדי לאתר את הרכב בחניון צפוף למשל. בגרסאות הפלאג-אין הייבריד ניתן יהיה לשלוט במערכת מיזוג האוויר לטובת הגעה לרכב מקורר או מחומם לפני תחילת הנסיעה.

לדגמי קופרה בישראל – קופרה

פורסם לראשונה ב- 23.02.20

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה