דור חדש של קיה אופטימה יצא לדרך בקוריאה, שם נקראת המכונית בשם קיה K5. מכונית המנהלים, שחולקת פלטפורמה עם יונדאי סונטה, תתחיל להימכר בשוק הביתי שלה כבר בדצמבר הקרוב, אך צפויה להגיע לישראל רק בתחילת 2021.
הבשורה המשמעותית ביותר של קיה אופטימה החדשה היא העיצוב הדרמטי, שעשוי להגיע בהמשך גם לדגמים אחרים של המותג. החזית כוחנית ושרירית, מעין פרשנות חדשה ל"אף הנמר המוכר", עם שבכה קדמית תלת מימדית בולטת ומושחרת. פנסי החזית משתלבים בשבכה ומציגים תאורת לד בולטת עם חתימה שאמורה לדמות "פעימות לב", כך על פי קיה.
מהצד ניתן להבחין בבליטות שריריות שמקנות לאופטימה מימד אורך בולט, כפי שעושים התבליטים על מכסה המנוע - בסגנון שמזכיר במשהו מכוניות שרירים אמריקאיות משנות ה-70. מהצד ניתן להבחין גם בפס כרום בולט שמעטר את הדלתות נטולות המסגרת, ומתכנס מאחור אל הגג שמשתפל בחדות ליצירה מראה דמוי קופה. החלק האחורי נהנה מיחידת תאורה רחבה שגם היא מדמה "פעימות לב", ויוצרת תחושה של מכונית נמוכה ורחבה. חישוקי 16 עד 19 אינץ' יעטרו את גלגליה של האופטימה.
המימדים גדלו לכל הכיוונים, למעט הגובה כמובן. האורך צמח ב-5 ס"מ ל-490.5 ס"מ בסך הכל, לרוחב נוספו 2.5 ס"מ לכדי 186 ס"מ ואילו בסיס הגלגלים יהיה באורך של 285 ס"מ. הגובה הונמך ב-2 ס"מ והוא יעמוד על 144.5 ס"מ בלבד.
בשלב זה קיה לא פרסמה מידע אודות יחידות ההנעה או טכנולוגיות אחרות שיכללו ברכב, אך יש להניח כי היצע המנועים יהיה דומה לזה של יונדאי סונטה. הגרסה ההיברידית, עם מנוע 2.0 ליטרים בהספק של 195 כ"ס, ככל הנראה לא תוכל להשתלב בקבוצת הזיהום השניה וליהנות מהטבות המס של רכב היברידי בישראל - כך ששיווקה מוטל בספק. בנוסף אליה עשויה להציע האופטימה גם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטרים וכן מנוע מוגדש בנפח 1.6 ליטרים, אשר ישודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.
לדגמי קיה בישראל - קיה
פורסם לראשונה ב- 13.11.19
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות