בתמונות שלפניכם מוצגת קיה אופטימה החדשה. נו כן, חדשה לגמרי. כן, אנחנו יודעים שהיא נראית דומה מאוד לדגם הנוכחי, אבל קיה מבטיחה שמדובר על דגם חדש לחלוטין. הנתונים תומכים בהצהרות של קיה, עם צמיחה של 10 מ"מ באורך ובגובה ו-25 מ"מ ברוחב, ובסיס הגלגלים גם הוא התארך ב-10 מ"מ (ל-280.5 ס"מ). מה שלפי קיה הופך את האופטימה החדשה למרווחת הרבה יותר מקודמתה.
הדור החדש והרביעי במספר של קיה אופטימה האירופאית מציג עיצוב דומה למדי לזה של הדגם האמריקאי שהוצג בתחילת השנה, אך כיאה לטעם האירופאי הצנוע והקלאס יותר, יש בה הרבה פחות כרום. גם הפגושים עוצבו בסגנון עדין יותר ופנסי הערפל הקדמיים עוצבו בדמות שלוש נורות נפרדות בכל צד.
קיה אופטימה. למרות הדמיון מדובר במכונית חדשה לחלוטין
כמו שבטח כבר הבנתם, ההבדל המשמעותי ביותר בקיה אופטימה החדשה לעומת זו היוצאת הוא לא בעיצוב החוץ. אז איפה כן? קיה טוענת כי היא שמה דגש מיוחד על שדרוג חווית השהייה והנסיעה באופטימה על-ידי שיפור משמעותי של איכות החיים בתא הנוסעים עם שימוש נרחב בחומרים רכים, הוספת כמות נכבדת של חומרי בידוד רעשים והקשחת המרכב ב-50% הודות לשימוש במתכות קשיחות במיוחד. לצד הקשחת המרכב, הצליהח קיה להשיל 8.6 ק"ג ממשקלה הכללי של המכונית, מה שאמור להפוך אותה לחסכונית יותר ומהנה יותר לנהיגה.
קיה אופטימה החדשה. גם מאחור השינויים קטנים
גם ברשימת האבזור ישנם לא מעט שינויים, כאשר המשמעותיים ביותר הם מערכות הבטיחות האקטיבית שהתווספו. האופטימה החדשה מקבלת מערכת לזיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על עצמים בשטחים המתים, בלימת חירום אוטונומית והתראה על תנועה חוצה ביציאה מחניה. בנוסף, כמובן שאף הצגת מכונית חדשה כיום לא תהיה שלמה בלי שדרוג קטן של אבזור הנוחות וכאן בתפקיד זה משחקים מערכת שמע משודרגת, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד ומסך מגע בגודל 8 אינץ' שיעמוד במרכז מערכת מולטימדיה חדשה.
קיה אופטימה החדשה. תא הנוסעים איכותי ומבודד יותר
קיה אופטימה החדשה תוצע עם אותם מנועים של הדור היוצא, קרי 1.7 ליטר טורבו דיזל ו-2.0 ליטר בנזין אטמוספרי. מנוע הבנזין ממשיך ללא כל שינויים עם הספק של 161 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית. מנוע הדיזל גם הוא בבסיסו זהה אולם הוא עבר מספר שינויים שהעלו את הספקו ל-139 כ"ס (134 בדגם היוצא) ואת המומנט המרבי ל-34.6 קג"מ (33.1 קג"מ בדגם היוצא). תיבות ההילוכים נותרו כאן ללא שינוי - עם ידנית שישה הילוכים או רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה. קיה מציינת כי בהמשך היא תציג מערכות הנעה נוספות כשביניהן תהיה גם גרסת פלאג-אין הייבריד. בנוסף, אומרת קיה כי בהמשך תוצג גם "גרסת מרכב נוספת בהשראת הספורטספייס קונספט שהוצגה בתערוכת ג'נבה ב-2015". זה בסדר קיה, יכולתם פשוט להגיד "סטיישן".
קיה אופטימה החדשה. מערכת מולטימדיה חדשה וטעינה אלחוטית
קיה אופטימה החדשה תחל להימכר באירופה במהלך הרבעון האחרון של 2015. כרגע אין מידע רשמי באשר להגעתה לישראל, אך נסיון העבר מלמד שישראל היא שוק משמעותי מאוד עבור קיה ודגמיה החדשים מגיעים לכאן מהר מאוד.
לדגמי קיה בישראל -
קיה
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות