פלח מכוניות המנהלים תופס בסך הכל 3% ממכירות הרכב בישראל, והנתון הזה נמצא בירידה מתמדת. למרות זאת, קיה בוחרת להשיק בישראל את האופטימה הייבריד - מתוך כוונה לתפוס חלק נכבד מהמכירות בסגמנט, ולהוות תחרות של ממש לסקודה סופרב ויונדאי סונטה, האחות מבית.
בשנתיים האחרונות שווקה בישראל האופטימה כמעט ורק לשוק המוניות, עם מנוע דיזל בנפח 1.7 ליטר המספק 141 כ"ס ותיבת הילוכים כפולת מצמדים. הגרסה ההיברידית מקבלת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר בעל הספק של 156 כ"ס ומומנט של 19.3 קג"מ, יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 50 כ"ס ו-20.9 קג"מ (נתונים דומים לאחות יונדאי סונטה הייבריד). יחד מגיעים המנועים להספק משולב של 192 כ"ס ב-6000 סל"ד. תיבת ההילוכים הינה אוטומטית פלנטרית בעלת 6 הילוכים.
מידותיה החיצוניות של קיה אופטימה הייבריד לא שונות מהדגם הרגיל - אורכה עומד על 485.5 ס"מ, רוחבה על 186 ס"מ, הגובה עומד על 146.5 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 280.5 ס"מ. מנגד, בעקבות תוספת הסוללות, נפח תא המטען הצטמק ב-85 ליטרים לכדי 425 ליטר בלבד. קיה אופטימה הייבריד מקבלת חיזוקים נדרשים לשלדה ולמרכב וזאת בעקבות תוספת המערכת ההיברדית. תוספת המשקל עומדת על 50 ק"ג בלבד, ומשקל כללי העומד על 1655 ק"ג.
העיצוב החיצוני של קיה אופטימה הייבריד כולל תאורת לד מלאה ועוקבת פניה, כונס אוויר קדמי אקטיבי ודיפיוזר אחורי לייעול זרימת האוויר. כונס האוויר הקדמי האקטיבי נפתח ונסגר באופן אוטומטי, בהתאם למהירות הנסיעה במטרה לשפר את היעילות האווירודנימית ובהתאם את צריכת הדלק.
צריכת הדלק המוצהרת בקיה אופטימה הייבריד עומדת על 22.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (נתון זהה בדיזל - 22.7 ק"מ לליטר), והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.4 שניות.
קיה אופטימה הייבריד תשווק בשתי רמות גימור: EX ו-Premium. רמת הגימור EX מאובזרת היטב ותשווק עם 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת התראה על סטייה מנתיב (ללא תיקון), התראת התנגשות מלפנים ובקרת שיוט אדפטיבית, חיישני אורות עם תאורת דרך דינמית ומערכת מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מראה פנימית נגד סנוור, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, וילונות צד אחוריים, חישוקי 17 אינץ', ריפודים משולבי בד ועור ומושב נהג מתכוונן חשמלית. כמו כן ישנה מערכת מולטימדיה מקורית בעלת צג מגע בגדול 7 אינץ' ותמיכה מלאה בעברית, מצלמת רוורס ואפליקציות של ווייז ופנגו.
רמת הגימור Premium תוסיף על כך גם מערכת התראה על רכב בשטח מת, התראה על תנועה חוצה מאחור, ריפוד עור מלא, זיכרון למושב הנהג והמראות, מושב נוסע מתכוונן חשמלית, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, חימום להגה, גג זכוכית פנוראמי (חלק קדמי נפתח) ותאורה לד פנימית.
קיה אופטימה הייבריד - מחירים:קיה אופטימה הייבריד EX תעלה 164,900 שקל
קיה אופטימה הייבריד Premium תעלה 174,900 שקל
גדי אונגר, מנכ"ל טלקאר, העריך במסגרת ההשקה כי שנת 2017 תסתיים עם נתוני מכירות דומים לאלו של השנה שעברה, וכי קיה תשמור על נתח שוק של 13%. "סגמנט רכבי המנהלים הוא סגמנט ששייך באופן מובהק לציי הרכב, אבל המחיר לא משחק תפקיד בלעדי - ולראיה ההצלחה של סקודה סופרב, שאיננה זולה. הביקוש נוצר מתוך הדרישה של הלקוחות", הוסיף אונגר, "ואנחנו מאמינים כי האופטימה הייבריד תוכל לתפוס נתח שוק משמעותי בסגמנט".
כל גרסאות האופטימה יהנו מאחריות של 3 שנים על כלל מערכות הרכב, ו-5 שנים על המערכת ההיברידית.
באשר לדגמים אחרים, ציינו אנשי קיה כי רכב הפנאי הקטן קיה סטוניק צפוי להגיע לישראל רק במחצית השניה של 2018. מערכות בטיחות לקיה ריו לא יגיעו לפני מאי-יוני של השנה הבאה, וגרסת הטורבו לקיה פיקנטו תגיע רק אם בעתיד יוחלט לשדך לה תיבת הילוכים אוטומטית. מכונית הקופה היוקרתית קיה סטינגר לא צפויה להגיע בשלב זה לישראל, אלא אם בעתיד ישתנו התנאים ויתאפשר מצב של מכירת מכוניות יוקרתיות מתוצרת קיה בהיקף משמעותי.
לדגמי קיה בישראל –
קיה
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות