נראה שליצרניות הרכב מתחילים להיגמר הסגמנטים המסורתיים, מה שמוליד שילובים והכלאות בין פלחים שונים ומכוניות שמנסות להציע את הטוב מכמה עולמות. קיה נירו החדש לוקח את המטרה הזו כמה צעדים קדימה ומנסה לרקוד על כל חתונה אפשרית פחות או יותר. הוא מציג עיצוב של ג'יפון, מרווח פנימי של מיניוואן חמישה מושבים, איכויות ניהוג של מכונית "רגילה", מערכת הנעה היברידית חסכונית וממדים עירוניים שיקלו על מלאכת ההתניידות בעיר. האם יתכן שקיה פיצחה את המתכון לרכב ה"מושלם"?
למעשה, הנירו החדש הוא לא הראשון שמנסה להציג פתרון לבערך כל סוגיה מוטורית אפשרית, לפניו היה כבר דודג' ג'רני, שמשלב כמעט את כל הדברים שהנירו מנסה לתת, מלבד המנוע ההיברידי, ועוד לפניו היה קודמו של הג'רני - דודג' קאליבר. אבל הנירו עונה כאמור גם על סוגיית החסכון בדלק והשמירה על הסביבה.
קיה נירו. לא הראשון שעושה זאת, אך הראשון שגם מציע חסכון בדלק
עיצובו של הנירו מזכיר במידה מסויימת את זה של הספורטאז' החדש, אך -לטעמנו לפחות - מבצע אותה מעט טוב יותר, בעיקר בזכות חזית מעט פחות מוחצנת. שאר קימורי המרכב לא מציגים איזושהי מהפכה, ואם תסתכלו מספיק זמן, אפילו תוכלו לזהות פרופיל שמזכיר ולא במעט את הקווים של הסורנטו. המטרה - מרווח ראש משופר ליושבים מאחור.
קיה נירו. הפרופיל הדומה לסורנטו משפר את המרווח מאחור
הנירו החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה וייעודית לו בלבד, אותה מכנה קיה "פלטפורמת אקו-קאר". בתכנון הפלטפורמה החדשה השתמשה קיה באחוז נכבד של סגסוגות מתכת קלות וחזקות, על מנת לייצר מרכז כובד נמוך ככל האפשר ובתהליך גם לייצר התנהגות כביש של מכונית נמוכה יותר, עם זוויות גלגול קטנות ותגובות זריזות של ההגה.
בסיס הגלגלים של הנירו משתרע על פני 270 ס"מ מכובדים למדי, ומלבד נתון זה, קיה אינה מפרסמת אף מידה של הנירו, כך שלא ממש ברור בשלב זה היכן הוא יתברג בהיררכיית הדגמים של היצרנית. אם לשפוט על-פי הנתון הבודד הזה, אזי שהוא הנירו צריך להיכנס מעל הסול (בסיס גלגלים של 257 ס"מ), והספורטאז' (267 ס"מ) ומתחת לקארנס (275 ס"מ) והסורנטו (278 ס"מ). לצורך ההשוואה מול אותו דודג' ג'רני, לנירו יש חסרון של כ-20 ס"מ באורך בסיס הגלגלים, אולם זה האחרון מציע גם שורת מושבים שלישית.
קיה נירו. המיקום בהיררכיה לא מאוד ברור
אבל העניין האמיתי בקיה נירו הוא לא המימדים, יהיו אשר יהיו, ולא העיצוב, אלא מערכת ההנעה ההיברידית. היא מורכבת ממנוע בנזין הזרקה ישירה (GDI) בנפח 1.6 ליטר שמפיק 103 כ"ס ועובד במחזור אטקינסון, ומנוע חשמלי המפיק 46 כ"ס ומותקן על תיבת ההילוכים. זו האחרונה היא רובוטית כפולת מצמדים עם שישה הילוכים מהדור השני של קיה. יחד, ההספק המרבי של שני המנועים עומד על 146 כ"ס והמומנט מרבי הוא 27 קג"מ. קיה לא מספקת נתוני ביצועים, אולם היא מספרת שהמערכת יעילה במיוחד והיא מכוונת לצריכת דלק משולבת של כ-21.3 ק"מ לליטר (מבחני צריכת הדלק בארה"ב דורשים אישור של גוף ממשלתי ומבוצעים בסמוך לתחילת השיווק).
קיה נירו. מערכת ההנעה המתקדמת מקבלת לוח שעונים מתוחכם כמתקבש
לצד מערכת ההנעה המתקדמת, יציע קיה נירו גם אבזור בטיחות מהשורה הראשונה, עם ניטור שטחים מתים, תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בזכות המערכות הללו ומערכת הניווט הצליחה קיה לשלב גם "מדריך לחסכון בדלק" ומערכת לניהול אנרגיה. זו הראשונה תייעץ לנהג מתי להרפות מדוושת התאוצה ומתי לבלום בעוד השנייה תנתח את פני הקרקע שלפני הרכב מבחינה טופוגרפית (עליות, ירידות, מישור) ותחליט מתי להשתמש בסוללות ומתי לשמר אנרגיה על מנת לשפר את צריכת הדלק. למשל לפני ירידה ארוכה תוכל המערכת לנצל את מלוא הכח החשמלי של הרכב כי היא "תדע" שהסוללות יוכלו להיטען במהלך הירידה.
קיה נירו. "עכשיו תרפה. עכשיו תבלום." קיה נירו ידריך אתכם לנהוג חסכוני
קיה נירו החדש אמנם מכוון בעיקר לשוק האמריקאי, אך לא מן הנמנע שהוא יופיע על בימות תערוכת ג'נבה שתתחיל בימים הראשונים של מרץ. מחברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, נמסר כי שיווקו של קיה נירו בישראל צפוי להתחיל ברבעון השלישי או הרביעי של 2016.
לדגמי קיה בישראל -
קיה
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות