חזון הרכב החשמלי קורם עור וגידים. אחרי שניסאן ליף עשתה חיל באירופה והגיעה גם לישראל, ולאחר שמיצובישי אאוטלנדר PHEV נחת בארץ בימים האחרונים, מתחילה קיה בייצור הסדרתי של הסול החשמלי.
קיה סול EV, בשמו הרשמי, מבוסס כמובן על המיקרוואן הרגיל - אך מצויד במנוע חשמלי בהספק של 110 כ"ס, ועם מומנט מרשים של 29 קג"מ. הביצועים לא רעים, עם תאוצה של 11.2 שניות ל-100 קמ"ש בדרך למהירות מירבית המוגבלת ל-145 קמ"ש.
קיה סול החשמלי. עשוי להגיע לישראל בקרוב / צילומים: יצרן
בדומה לרכבים חשמליים טהורים אחרים, כמו הרנו פלואנס של בטר פלייס או ניסאן ליף, טווח הנסיעה של הסול מוגבל יחסית. הנתון הרשמי עומד על 212 ק"מ - עדיף על ניסאן ליף, וזמן הטעינה הנדרש למילוי הסוללה הוא 5 שעות. עם זאת, בתוך 25 דקות ניתן לבצע טעינה מהירה של 80% מהסוללה. בדומה לרכבים היברידיים, גם הסול החשמלי יאפשר טעינה באמצעות אנרגיית הבלימה.
קיה סול יגיע כבר בחודשים הקרובים לשווקים באירופה, כאשר המפעל הקוריאני מתעתד לייצר כ-5,000 יחידות מדי שנה. מחברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, נאמר ל-iCar כי "אנו נמצאים בשלבים ראשונים של בדיקת התכנות לייבוא הדגם לישראל. אנו מקווים שנוכל לייבא את הדגם לקראת סוף השנה".
לדגמי קיה בישראל -
קיה פורסם לראשונה ב- 16.06.14
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות