דור חדש של קיה סורנטו יחשף בעוד כ-3 שבועות בתערוכת ז'נבה, קצת יותר מ-5 שנים לאחר שנחשף הדור הנוכחי. מאז נולדה שושלת הסורנטו, בשנת 2002, מכרה קיה למעלה מ-3 מיליון יחידות של רכב הפנאי הגדול - אשר התחיל את חייו כרכב שטח יעודי, אך כבר מהדור השני הפך למוביל נוסעים.
מהיבואנית טלקאר נמסר כי קיה הסורנטו החדש יגיע לישראל במחצית השניה של 2020. כמו בעבר, הוא יתחרה כאן בדגמים כמו יונדאי סנטה פה, סקודה קודיאק, הונדה CR-V, שברולט טראוורס ואחרים.
בקיה מציינים כי הסורנטו החדש יתבסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין, ויציע מרווח פנימי של כלי רכב מקטגוריה גדולה יותר. העיצוב, כפי שניתן לראות באיורים שפורסמו, יהיה קשוח וריבועי - בסגנון דומה לזה של קיה טלורייד, האמריקאי הענק.
מלפנים ניתן להבחין בשבכה קדמית גדולה ואנכית ויחידות תאורה רוחביות שמזכירות את אלו של קיה סלטוס. חלון השורה השלישית נחתך בחדות לטובת מראה דינאמי יותר, שמקבל חיזוק גם על ידי ספוילר אחורי גדול ודיפיוזר קרבי.
תא הנוסעים של הסורנטו יציג מהפכה של ממש, עם קו עיצוב קשוח וטכנולוגי. פתחי המיזוג האנכיים, עם שתי קומות לכל יחידת מיזוג, מתכתבים עם יחידות התאורה האחוריות. בורר ההילוכים הפך לחוגה, מסך המולטימדיה גדל לרוחב ובקיה מבטיחים שימושיות ותפעול ידידותיים ונוחים.
לראשונה תציע קיה יחידת הנעה היברידית בסורנטו, כאשר שמועות ברשת מדווחות על הנעת פלאג אין שתשתמש במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים, בדומה לנירו, אך תציע הספק גבוה משמעותית של 220 כ"ס.
בנוסף יוצע מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטרים (במקום מנוע ה-2.4 ליטרים הותיק), עם הספק של כ-195 כ"ס. מנועי טורבו-בנזין עשויים להופיע בנפחים של 2.0 ו-2.5 ליטרים ובמקביל יוצעו גם מנועי דיזל. תיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים אמורה להופיע גם היא, אך הפרטים הרשמיים יאושרו רק עם חשיפת הדגם בתערוכת ז'נבה.
לדגמי קיה בישראל - קיה
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות