טלקאר, יבואנית קיה בישראל, השיקה הבוקר (ד') ג'יפון חדש העונה לשם סטוניק. קיה סטוניק הוצג לראשונה לפני כשנה בתערוכת פרנקפורט והוא חולק פלטפורמה ומכלולים עם האחות יונדאי קונה שהושקה בישראל בתחילת השנה, אך הוא לא מציע את מנוע הטורבו החזק וההנעה הכפולה של היונדאי. הסטוניק מבוססת על מכונית הסופר-מיני קיה ריו והתמחור ממצב אותו כאחד מהג'יפונים הקטנים הזולים בישראל.
קיה סטוניק משווקת עם שני מנועי בנזין ושתי תיבות הילוכים. המנוע הראשון הוא אותו אחד שיש בקיה ריו, בנפח 1.4 ליטר המספק 100 כ"ס ומומנט של 13.6 קג"מ הזמינים מ-4,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת אוטומטית בעלת 6 הילוכים וצריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על 13.5 ק"מ לליטר.
המנוע השני והמסקרן יותר הוא מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר, המצויד גם במערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה. המנוע הקטן, עם 3 צילינדרים, מספק 120 כ"ס ומומנט של 17.5 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד. מנוע הטורבו משודך לתיבת רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים וצריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על 19.2 ק"מ לליטר. זהו אותו מנוע שמוצע בדגמים רבים נוספים של קיה ויונדאי, אך זו הפעם הראשונה שהוא נוחת בישראל.
מידות
קיה סטוניק קטן במעט מיונדאי קונה והוא מתברג במרכז קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. אורכו עומד על 414 ס"מ (1.9 ס"מ פחות מפיג'ו 2008 אך 0.2 ס"מ יותר מסיאט ארונה), רוחבו עומד על 176 ס"מ (צר ב-1.8 ס"מ מרנו קפצ'ור, אך רחב ב-2.1 מפיג'ו 2008), גובהו עומד על 152 ס"מ (נמוך בכ-4 ס"מ מיונדאי קונה וב-8.5 ס"מ מאופל קרוסלנד X). בסיס הגלגלים עומד על 258 ס"מ (1 ס"מ יותר מפיאט 500X אך 2.4 ס"מ פחות מאופל קרוסלנד X). משקלו של הסטוניק עומד על 1183 ק"ג (או 1220 ק"ג בגרסת הטורבו) ונפח תא המטען עומד על 332 ליטר (29 ליטר פחות מיונדאי קונה). כאשר המושבים מקופלים נפחו צומח ל-1135 ליטר. מרווח הגחון מכובד יחסית ועומד על 18.3 ס"מ.
רמות גימור
קיה סטוניק משווק ב-3 רמות גימור, כאשר רמת הגימור הבסיסית Urban מוצעת רק עם מנוע ה-1.4 ליטר, בעוד רמות הגימור EX ו-Premium מוצעות רק עם מנוע הטורבו בנפח 1.0 ליטר.
רמת הגימור "אורבן" כוללת בקרת אקלים, מראות צד מתקפלות, מסך מולטימדיה בגודל 7 אינץ' כולל שקעי AUX ו-USB, חיבורי אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, הגה, ידית הילוכים ובלם יד בציפוי עור וחישוקים קלים בגודל 17 אינץ'. הרוכשים יוכלו לבחור מבין 7 צבעי מרכב – אדום, צהוב, לבן, אפור, כסף, לבן וכחול.
רמת הגימור EX מוסיפה תאורת יום לד, תאורה עוקבת פנייה וצביעה דו-גונית לגג בצבעי שחור או כתום.
רמת הגימור "פרימיום" כוללת גם הגה בעיצוב ספורטיבי, דוושות בגימור אלומיניום, חיישני גשם, פנסי ערפל, וכניסה והנעה ללא מפתח.
בתחום הבטיחות נקבל אבזור עשיר למדי הכולל 6 כריות אוויר, התרעת שמירת מרחק ובלימת חירום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת עייפות לנהג, חיישני חניה אחוריים ומצלמת רוורס. קיה סטוניק נבחנה במבחני הריסוק הפומביים של איגוד הבטיחות EuroNCAP וזכתה לציון של 5 כוכבים כאשר צוידה בחבילת הבטיחות הכלולה בדגמים המשווקים בישראל.
קיה סטוניק - מחירים:
קיה סטוניק 1.4 בנזין אורבן יעלה 107,900 שקל
קיה סטוניק 1.0 טורבו-בנזין EX יעלה 113,900 שקל
קיה סטוניק 1.0 טורבו-בנזין פרימיום יעלה 118,900 שקל
בימים הקרובים נפרסם כאן מבחן דרכים מלא לסטוניק.
לדגמי קיה בישראל – קיה
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות