קיה סטוניק נחשף לראשונה באמצע שנת 2017 וכעת הוא עובר עדכון קל הנוגע בעיקר ליחידת ההנעה, מערכות הבטיחות והמולטימדיה. מטלקאר, יבואנית קיה בישראל, נמסר כי קיה סטוניק המעודכן יגיע לישראל במהלך 2021.
קיה סטוניק מתחדש במנוע טורבו-בנזין מיקרו-היברידי. מדובר במנוע טורבו בנפח ליטר בודד הפועל בשיתוף מערכת 48 וולט. מערכת המסייעת בצמצום צריכת הדלק על-ידי סיוע חשמלי בהאצות ואף מסוגלת לכבות את המנוע לפרקי זמן קצרים בשיוט עד 125 קמ"ש.
המנוע החדש מציג הספק זהה לקודמו העומד על 120 כ"ס (ישנן גם גרסאות 100 כ"ס), אך נתון המומנט המירבי גדל ב-2.8 קג"מ ועומד כעת על 20.3 קג"מ. המנוע החדש משודך לתיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים או לתיבה הידנית החכמה החדשה של הקונצרן המאפשרת העברת הילוכים על-חוט (המצמד מתופעל אלקטרונית ולא מכאנית). לסטוניק המעודכן בורר מצבי נהיגה עם 3 מצבים – חיסכון, רגיל וספורט.
המנוע החדש מחליף למעשה את גרסת ה-1.0 ליטר טורבו-בנזין 120 כ"ס המוכרת כיום, כאשר סך היצע יחידות ההנעה יכלול בנוסף גם גרסת טורבו-בנזין (ללא מערכת 48 וולט) בהספק של 100 כ"ס (עם תיבה ידנית 6 הילוכים או כפולת מצמדים עם 7 הילוכים) ומנוע בנזין בנפח 1.2 ליטרים בהספק של 84 כ"ס.
בשלב זה קיה טרם פרסמו נתוני צריכת דלק וביצועים ואלו יוצגו בסמוך לתחילת השיווק באירופה, במהלך הרבעון השלישי של 2020.
עיצוב ואבזור
העדכון הפעם אינו כולל שינויים עיצוביים מהותיים. פנסי הלד עוצבו מחדש, ואליהם נוספו חישוקי 16 אינץ' חדשים. בנוסף התווספו שני צבעים חדשים (אפור וכחול) וצביעה דו גונית חדשה (גג צהוב) המאפשרים עד 20 שילובי צבעים שונים.
בפנים הרכב נוספו שני צבעי לגימורי הפנים (כחול וצהוב) וכעת מציע הסטוניק 4 צבעים שונים. בנוסף ישנו מחשב דרך חדש בגודל 4.2 אינץ' ומסך המולטימדיה גדל באינץ' אחד לגודל של 8 אינץ', והוא כולל את מערכת ההפעלה UVO 2 החדשה של קיה.
המערכת החדשה מסוגלת להתממשק באמצעות בלוטות' עם שני מכשירים סלולריים (כאשר המכשיר השני יקושר לטובת שימוש במדיה בלבד). בנוסף ישנן קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיות.
שימוש באפליקציית UVO מאפשר המשך ישיר לניווט גם לאחר שהחנינו את הרכב (ניווט "הקילומטר האחרון"), ובנוסף האפליקציה מאפשרת לנו לגבות את העדפות המולטימדיה ולסנכרן אותן ברכב קיה אחר בעל מערכת הפעלה דומה.
מערכות בטיחות
קיה סטוניק המעודכן כולל את המערכות המוכרות כגון בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, התרעת עייפות ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.
בנוסף לכך מערכת בלימת החירום מסוגלת לזהות כעת גם רכב דו-גלגלי, נוספה מערכת התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי והתרעת תנועה חוצה מאחור ובקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת מעקב אחר הנתיב והרכב לפנים הפעילה עד למהירות של 180 קמ"ש וכן מערכת התרעה על שכחת ילד במושב האחורי.
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות