קיה סטינגר הוצגה לראשונה בתערוכת דטרויט בינואר 2017 בתצורת פאסטבק, הידועה כיום יותר כקופה-חמש-דלתות. הסטינגר נבחנה במסלולי הנורבורגרינג ובמסלול הבין-לאומי שבקוריאה וכעת, טלקאר, יבואנית קיה בישראל, החלה בשיווקה.
אורכה הכללי של קיה סטינגר עומד על 483 ס"מ, רוחבה עומד על 187 ס"מ, גובהה עומד על 140 ס"מ ובסיס הגלגלים על 290.5 ס"מ. לשם ההשוואה מול אודי A5 למשל, היא ארוכה ב-9.7 ס"מ, רחבה ב-2.7 ס"מ, גבוהה ב-1.4 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה ארוך ב-8.1 ס"מ. משקלה של הסטינגר עומד על 1,717 ק"ג (1,855 ק"ג בגרסת ה-GT) ונפח תא המטען עומד על 406 ליטר (1,158 ליטר בקיפול המושבים).
על העיצוב אחראים פיטר שרייר וגרגורי גיום מהשלוחה האירופאית של קיה. מכסה תא המנוע הארוך והזנב הקצר, השמשה הקדמית המשופעת, יחד עם אף הנמר המוכר, סרחי עודף קצרים ועמידה נמוכה (מושב הנהג במצב הנמוך ביותר שלו נמצא 18 ס"מ בלבד מעל הכביש), כל אלו יוצרים מראה דינאמי ושרירי.
קיה סטינגר זמינה ב-10 צבעים לבחירה: לבן פנינה "שלג", כסף "משי", כסף "קרמי", אפור "פנתרה", אפור "חלוק נחל", שחור פנינה "כוכב השחר", צהוב "שקיעה", כחול "מיקרו", כחול עמוק ואדום.
יחידות הנעה
קיה סטינגר תשווק בישראל עם שני מנועים. האחד, מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר המספק 256 כ"ס ב-6,200 סל"ד ומומנט של 36 קג"מ הזמינים מ-1,400 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.0 שניות לכדי מהירות מירבית של 240 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על 12.6 ק"מ לליטר.
המנוע השני גם הוא טורבו-בנזין אך הוא בתצורת V6 בנפח 3.3 ליטר ובעל שני מגדשי טורבו. ההספק עומד על 370 כ"ס ב-6,000 סל"ד והמומנט עומד על 51 קג"מ הזמינים מ-1,300 סל"ד נמוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות לכדי מהירות מירבית של 270 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על 10.1 ק"מ לליטר. גרסה זו זוכה גם למערכת בלימה משודרגת מבית ברמבו (350 מ"מ ו-4 בוכונות מלפנים ו-340 מ"מ ו-2 מאחור) ומתלים מתכווננים אלקטרונית.
שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים עם מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה והנעה אחורית הכוללת דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה (LSD). בנוסף ישנו בורר מצבי נהיגה עם 5 אפשרויות: Eco, Comfort, Sport, Sport+, Smart המשפיעים על תגובות המנוע, דוושת ההאצה, ההגה והמתלים ובנוסף ישנה גם מערכת "בקרת שיגור".
רמות גימור
קיה סטינגר תוצע בשתי רמות גימור, GT Line (עם מנוע 2.0 ליטר) ו-GT (עם מנוע 3.3 ליטר). בגרסת ה-GT Line נקבל אבזור עשיר למדי הכולל כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים מצופים עור עם חימום, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם 2 זכרונות למושב הנהג, הגה עם תחתית קטומה המתכוונן חשמלית, מצופה עור ומחומם, ידית הילוכים מצופה עור, מראה מרכזית נגד סנוור, גג זכוכית נפתח חשמלית, לוח מחוונים עם מסך מחשב דרך בגודל 7 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת לשני איזורים, מראות צד נגד סנוור (מחוממות ומתקפלות חשמלית), מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע בגודל 8 אינץ' כולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שקע USB מלפנים ומאחור, מערכת שמע בעלת 6 רמקולים, תאורת לד קדמית ואחורית, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, חיישני אורות וגשם וצמיגים בגודל 225/45 עם חישוקים בגודל 18 אינץ'.
גרסת ה-GT מוסיפה ריפוד עור "נאפה", אוורור במושבים הקדמיים וחימום במושבים האחוריים, כווננון תמיכת מותניים לכיסא הנהג, תצוגה עילית, מחשב דרך משודרג הכולל מד G ומדידת זמני הקפה, מערכת שמע משודרגת מבית "הרמן קרדון" 720 וואט בעלת 15 רמקולים, כולל 2 סאבוופורים, דלת תא מטען חשמלית וחישוקים בגודל 19 אינץ' הנועלים צמיגים בעלי מידה שונה; 225/40 מקדימה ו-255/35 מאחור.
בטיחות
בתחום הבטיחות כמעט ואין הבדל בין רמות הגימור. ישנן 7 כריות אוויר, חיישני חניה היקפיים (כולל מצלמות היקפיות בגרסת ה-GT), התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת עירנות לנהג, בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה, התרעת רכב בשטח מת, מצלמת רוורס, התרעה על תנועה חוצה מאחור. קיה סטינגר קיבלה ציון מירבי של 5 כוכבים במבחן הריסוק הפומבי של איגוד הבטיחות האירופאי Euro NCAP. בסעיפי המשנה קיבלה ציון של 93% בהגנה על מבוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל וציון מכובד של 82% על מערכות הבטיחות.
קיה סטינגר - מחירים:
קיה סטינגר GT Line תעלה 279,900 שקל
קיה סטינגר GT תעלה 379,900 שקל
לדגמי קיה בישראל – קיה
למאמר זה התפרסמו 10 תגובות