שבועות ספורים לאחר שהגיעה לישראל קיה פורטה החדשה, משיקה היבואנית גם את הדור החדש של
קיה סיד. באירופה משווקת הסיד מזה זמן רב - אך רק כעת התפנה מלאי זמין למכירות בארץ. קיה סיד החדשה תשווק בגרסאות האצ'בק עם 5 דלתות וסטיישן, כאשר גרסת ה-3 דלתות הספורטיבית ("פרוסיד") תגיע ארצה בחודש הבא.
כמקובל בסגמנט, קיה סיד החדשה תצויד במנועי 1,600 סמ"ק (135 כ"ס) - אך בניגוד לאחות התאומה יונדאי i30, כאן ישנה תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 6 יחסי העברה. בניגוד לתיבה המקבילה בדגמי פולקסווגן וסקודה, אצל קיה התיבה כוללת "מצמד יבש" - מה שאמור לשפר את האמינות המכאנית. נתון המומנט עומד על 16.7 קג"מ, וצריכת הדלק הממוצעת נעה בין 15.8 ק"מ לליטר בגרסת הסטיישן ל-16.3 ק"מ לליטר בגרסת ההאצ'בק. נתוני ביצועים לא פורסמו.
קיה סיד / צילומים: יצרןבנוסף משיקה היבואנית גם גרסת דיזל, שתיועד בעיקר לשוק המוניות. גרסת דיזל בסיסית עם תיבה ידנית תוצע במרכב האצ'בק במחיר של 125,500 שקל, כאשר תוצע גם גרסת דיזל במרכב סטיישן עם תיבה אוטומטית במחיר של 149,000 שקל.
כמו אצל יונדאי i30, גם בקיה סיד ישנו הגה חשמלי שניתן להגדרה באחד מ-3 מצבים (נוחות, ספורט ומצב ביניים). המכונית תשווק ב-2 גרסאות אבזור: גרסת ה-LX הבסיסית (127,000 שקל) תגיע רק במרכב הסטיישן ותצויד ב-6 כריות אוויר, בקרת שיוט, מראות צד עם קיפול חשמלי, תא מטען עם פתיחה חשמלית, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה וכונן קשיח בנפח 1GB, חיבורי USB ודיבורית בלוטות'. הגרסה המאובזרת יותר (EX) תימכר בתצורת ההאצ'בק בלבד ותציע בנוסף גם חישוקים קלים ובקרת אקלים. המחיר יעמוד על 127,900 שקל.
קיה סיד סטיישן. יותר מרווחת ויותר זולה
בחודש הבא תגיע לישראל גם גרסת ה"פרוסיד" בתצורת 3 דלתות ספורטיבית, שתתחרה ביונדאי ולוסטר. כמו אצל הולוסטר, בתחילה תשווק המכונית עם מנוע 1,600 סמ"ק סטנדרטי (באבזור מעט יותר עשיר) כאשר בעתיד ייתכן ותגיע גם גרסת הטורבו בהספק של 204 כ"ס. בתוך שבועות בודדים צפויה היבואנית להשיק גם את הדור החדש של המיניוואן קיה קארנס.
לדגמי קיה בישראל -
קיה
פורסם לראשונה ב- 02.05.13
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות