דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה סיד עוברת מתיחת פנים

Getting your Trinity Audio player ready...



קיה סיד היא אחת המכוניות המשמעותיות - אם לא המשמעותית ביותר - של היצרנית הקוריאנית בישראל בפרט ובאירופה בכלל. לכן החליטה קיה, בניגוד לדגמים האחרונים שהתחדשו במתיחות פנים מינוריות יחסית, בעדכון נרחב ומאסיבי הרבה יותר. כעת חושפת קיה את הסיד האצ'בק, סיד סטיישן ואת הפרו-סיד משולשת הדלתות אחרי השינויים שעברו.

קיה סיד 2016
קיה סיד החדשה. השינויים החיצוניים מינוריים / צילום: קיה
דווקא בכל הנוגע לעיצוב החיצוני שומרת קיה על איפוק ומעדכנת אך במעט רק את הפגושים והחישוקים, ויחידות התאורה האחוריות אשר מתבססות כעת על תאורת לד מלאה. כל שאר העיצוב של המכונית נותר ללא שינוי, וטוב שכך. הסיד, למרות שהוצגה לפני שלוש שנים, עדיין נראית עדכנית למדי. מה שנקרא - מזדקנת בכבוד.

תא הנוסעים קיבל טיפול דומה בגודלו. לחצן ההנעה צבוע כעת בכסף, הפאנל המרכזי בקונסולה קיבל מעטה שחור מבריק והמסגרות של פתחי המיזוג מקיפות כעת את כולם ביחד ולא כל אחד לחוד. בנוסף כמובן מבטיחה היצרנית שיפור של בידוד הרעשים ואיכות הנסיעה בזכות הוספת חומרי בידוד וביצוע מספר שינויים למערך המתלים.

קיה סיד 2016
קיה סיד החדשה. גם תא הנוסעים קיבל טיפול קטן

מירב השינויים הם אלה שלא רואים. כאן מקבלת הסיד החדשה מנוע 1.0 ליטר מוגדש טורבו אשר יוצע בשתי רמות הספק - 100 או 120 כ"ס. בשתי הגרסאות המומנט המרבי יעמוד על 17.5 קג"מ המושגים בין 1,500 ל-4,000 סל"ד. קיה עדיין לא ביצעה לרכב בדיקות צריכת דלק והיא איננה מציינת לאיזו תיבת הילוכים המנעו החדש ישודך.

מנוע הדיזל הפופולרי (באירופה) קיבל גם הוא מספר עדכונים והוא מפיק כעת 136 כ"ס (128 כ"ס לפני מתיחת הפנים) ומומנט מרבי של 29.1 קג"מ (27 קג"מ לפני המתיחה) המושג בטווח רחב יותר המתחיל ב-1,500 סל"ד (1,900 סל"ד לפני המתיחה). בנוסף, משיקה היצרנית גרסה מוחלשת של המנוע עם 110 כ"ס. היא איננה מציינת את נתון המומנט אך מתגאה כי מצליחה להשיג נתוני זיהום מרשימים של 94 ג' לק"מ של פליטת פחמן דו-חמצני עם מערכת עצור וסע (או 102 ג' לק"מ ללא המערכת).

קיה סיד 2016
קיה סיד החדשה. מנוע טורבו חדש

מנוע הדיזל המחוזק נוטש את תיבת ההילוכים האוטומטית הפלנטרית ועובר לעשות שימוש בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים שגם היא תוספת חדשה במסגרת מתיחת הפנים. התיבה החדשה בעלת שבעה הילוכים (בניגוד לששת ההילוכים של התיבה המשודכת למנועי הבנזין) והיא מסוגלת לעמוד במומנט גבוה יותר.

קיה סיד 2016
קיה סיד החדשה. גם תיבה רובוטית חדשה למנוע הדיזל

שאר המנועים של הסיד, 1.4 ו-1.6 ליטר ימשיכו להיות משווקים ללא שינויים מהותיים מלבד התאמתם לתקן יורו 6.

לצד המנועים, מתחדשת קיה סיד המתוחה גם במספר מערכות בטיחות חדשות. אלה כוללות קריאת תמרורי מהירות, התראה על עצמים בשטח המת, התראה על תנועה חוצה ביציאה מחניה ומערכת חניה אוטומטית משודרגת.

קיה פרו סיד 2016
קיה פרו סיד GT. גם הספורטיביות מתחדשות


קיה שיפרה גם את דגמי ה-GT החמים של הסיד. מנועי ה-1.6 ליטר טורבו שופרו והם מפיקים כעת 204 כ"ס עם קיזוז של עשירית שניה מהמיאוץ למאה קמ"ש שעומד כעת על 7.6 שניות, הבלמים הוגדלו ל-320 מ"מ (300 מ"מ לפני מתיחת הפנים) והבלימה ממאה קמ"ש לוקחת כעת 35 מטר במקום 36.4 לפני מתיחת הפנים. בנוסף קיבלו הסיד GT והפרו-סיד GT גם חישוקי 18 אינץ' חדשים, הגה עם תחתית קטומה ועוד מספר נגיעות בתא הנוסעים.

לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה