קיה מוטורס העולמית הציגה את מתיחת הפנים של הספורטז' הכוללת כמובן עדכונים עיצוביים אך גם יחידות הנעה חדשות. על יחידת ההנעה המעניינת ביותר כבר דיווחנו לאחרונה - זוהי יחידת ההנעה המיקרו היברידית החדשה המשודכת למנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר. בנוסף ישנו מנוע דיזל חדש בנפח 1.6 ליטר העומד בתקני יורו 6 החדשים לרכבי דיזל.
מנועים חדשים
יחידת ההנעה המיקרו-היברידית החדשה תושק לראשונה ברכב הפנאי המצליח קיה ספורטז'. יחידת ההנעה החדשה הינה חלק ממהלך אסטרגי של היצרן הקוריאני לחשמול קו הדגמים. קיה מתכננת להשיק 16 כלי רכב בעלי יחידות הנעה מתקדמות עד שנת 2025, הכוללים 5 דגמים היברידיים חדשים, 5 דגמים היברידיים נטענים (פלאג-אין), 5 כלי רכב חשמליים מלאים ובעוד כשנתיים גם רכב חשמלי חדש עם טכנולוגיית תאי דלק.
יחידת ההנעה המיקרו היברידית (MHEV) של קיה נקראת +EcoDynamics ומדובר במנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר המשודך לסוללה חשמלית. המערכת מסייעת להגביר את התאוצה באמצעות כוח מסוללת 48 וולט ומאריכה את משך "ההדממה" של המנוע באמצעות יחידת מתנע-גנרטור היברידית קלה חדשה. לאור כך פליטת ה-CO2 פחתה בשיעור של עד 4% לפי נוהל הבדיקה העולמי המתואם לכלי רכב קלים (WLTP), ועד 7% לפי מחזור הנהיגה האירופי החדש (NEDC).
מנוע הדיזל הנוכחי של הספורטאי, בנפח 1.7 ליטר, יוחלף במנוע דיזל חדש ויעיל יותר בנפח 1.6 ליטר CRDi U3. לדברי קיה הוא מנוע הדיזל הנקי ביותר שקיה יצרה אי פעם. מנוע הדיזל 1.6 ליטר החדש מייצר 115 או 136 כ"ס, כשהדגמים בעלי ההספק הגבוה יותר זמינים עם הנעה כפולה ותיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים.
עיצוב מעודכן
העיצוב החיצוני של הספורטז' כולל פגושים חדשים ומעוצבים. הפגוש הקדמי קיבל מסגרת בתצורת "ראש חץ" לפנסי הערפל, עיצוב חדש לחישוקים הקלים ונוספו אופציות לחיפוי כרום לספי הדלתות וחמישה צבעי מרכב חדשים.
עיצוב הפנים קיבל גם הוא עדכון בדמות גלגל הגה חדש וריפודים בעלי שני גוונים של שחור ואפור.
רמת הגימור הבכירה GT-Line תצויד בשבכה קדמית בצבע שחור מבריק ושילובי כרום כהים על ספי הצד ובדלת המטען. כמו הדגם הנוכחי גם הדגם החדש יקבל את עיצוב "קוביות הקרח" של פנסי הערפל.
מטלקאר, יבואנית קיה בישראל, נמסר כי קיה ספורטז' המעודכן ישווק בישראל ברבעון האחרון השנה. בנוסף, מתקיימים מגעים מול היצרן לשיווק קיה ספורטז' דיזל MHEV ובמידה ויתקבל האישור - השיווק יחל בשנה הבאה.
לדגמי קיה בישראל – קיה
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות