נפח תא המטען עומד על 591 ליטרים (גדול ב-125 ליטרים) ומגיע עד ל-1,780 ליטרים בקיפול המושבים. אלו מתקפלים בחלוקה של 40:20:40.
יחידות הנעה
קיה ספורטז' יוצע עם יחידות הנעה היברידיות והיברידיות-נטענות כבר מתחילת השיווק באירופה, אך בשלב זה טרם פורסמו נתוני הביצועים המלאים וצריכת הדלק.
גרסת הפלאג-אין עושה שימוש ביחידת ההנעה המוכרת של קונצרן יונדאי-קיה. מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים ובהספק של 180 כ"ס הפועל בשיתוף מנוע חשמלי וסוללה בגודל 13.8 קוט"ש. ההספק המשולב עומד על 265 כ"ס.
יחידת ההנעה ההיברידית עושה שימוש גם כן באותו מנוע טורבו-בנזין, כאשר על החלק ההיברידי אמונה סוללת 1.49 קוט"ש.
עוד יוצעו יחידות הנעה מיקרו-היברידיות. האחת עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים אשר יציע הספקים של 150 או 180 כ"ס והשניה היא טורבו-דיזל בנפח זהה ובהספק של 136 כ"ס. לצד יחידות ההנעה המחושמלות יוצע גם מנוע דיזל, ללא מערכת מיקרו-היברידית, בהספק של 115 כ"ס.
לגרסאות הטורבו-בנזין תיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים ובורר הילוכים אלקטרוני Shift By Wire. לגרסאות הדיזל אופציה לתיבה ידנית חכמה. כמו כן תוצע מערכת הנעה כפולה AWD ומערכת מתלים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית המסוגלים להתאים את תגובתם בזמן אמת.
אבזור ובטיחות
לספורטאז החדש לוח שעונים ומסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' כל אחד, כאשר למערכת המולטימדיה אפשרות קבלת עדכונים Over The Air וכן אפשרות לקבלת מידע באמצעות אפליקצייה לטלפון הנייד ואף סנכרון היומן, המפות ויעדי ניווט. משטח הטעינה האלחוטי בהספק של 15 וואט, וישנן אופציות למערכת שמע מבית "הרמן קרדון", ריפודי עור, חימום ואוורור במושבים, הגה מחומם, מערך מצלמות 360, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto-Hold, תא מטען חשמלי, מערכת חניה אוטומטית הניתנת להפעלה גם מחוץ לרכב, חישוקי 17 עד 19 אינץ' ועוד.
בתחום הבטיחות תציע קיה את מערך ה-DriveWise הכולל בלימת חירום אוטונומית עם יכולת זיהוי תנועה חוצה בצומת, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית שומרת מרכז נתיב המאפשרת התאמת מהירות הנסיעה בהתאם לזיהוי התמרורים ומערכת הניווט, התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי, תצוגת השטח המת בלוח המחוונים והתרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימת חירום אוטונומית.
פורסם לראשונה ב- 01.09.21
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות