מתיחת הפנים של קיה ספורטז', שהגיעה ארצה בתחילת השנה הנוכחית עם גרסאות ה-2.0 ליטר בנזין וה-1.6 דיזל, מגיעה כעת גם לגרסת הטורבו החזקה. לא מדובר בגרסת ה-GT ליין, אלא בגרסה חדשה עם אבזור דומה ומנוע זהה, שתשווק עם הנעה קדמית במחיר של 170,000 שקלים - נמוך ב-17,000 שקלים ממחירה של גרסת ה-GT ליין, שתמשיך להימכר במקביל (בדגם שטרם מתיחת הפנים). נציין כי האח התאום יונדאי טוסון מוצע בגרסת מנוע דומה במחיר של 183,000 שקלים.
המנוע של הספורטז' טורבו, שמקבל בגרסה הזו את הכינוי "פרימיום", זהה למנוע המוכר של גרסת ה-GT: מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים, עם הספק של 177 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה. נתוני ביצועים עדכניים עדיין לא פורסמו, אך הויתור על ההנעה הכפולה יפגע ככל הנראה בנתוני התאוצה - שעמדו על 9.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש בגרסת ההנעה הכפולה.
צריכת הדלק, מצד שני, השתפרה בשל המעבר להנעה קדמית. נתון היצרן העדכני עומד על 14.5 ק"מ לליטר, זאת לעומת 13.5 ק"מ לליטר בדגם היוצא.
רשימת האבזור כוללת את כל הפריטים שקיימים בספורטז' "אורבן טופ" עם מנוע הבנזין האטמוספרי - ובהם מולטימדיה עם מסך "8, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, גג פנוראמי, חיישני חניה מקוריים ומצלמת רוורס, ומוסיפה אביזרים נוספים כמו מושבים חשמליים בריפוד בד משולב עור, חישוקי "19 ובקרת שיוט אדפטיבית.
מכוניות ראשונות עולות בימים אלו על פס היצור, והן צפויות להגיע ארצה בתוך מספר שבועות - אז גם יתפרסם המפרט המלא.
לצפייה בכל דגמי קיה בישראל
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות