קיה פיקנטו החדשה אמנם תיחשף במלואה רק במרץ הקרוב בתערוכת ז'נבה, אבל נראה שמחלקת יחסי הציבור לא הצליחה להתאפק ושחררה כבר היום תמונות רשמיות ופרטים ראשוניים של העירונית החדשה. בשלב זה הפרטים מצומצמים יחסית ומתרכזים בפיזור סופרלטיבים, אבל מהתמונות וממעט המידע שצורף אליהן אפשר ללמוד כמה דברים על מחליפתה של אחת המכוניות הנמכרות ביותר של קיה בפרט ובישראל בכלל.
הדבר הראשון שרואים הוא שהפרופורציות של המכונית לא השתנו בצורה משמעותית. בסיס הגלגלים אמנם צמח בס"מ וחצי (מ-238.5 ס"מ ל-240 ס"מ) והאורך הכללי נותר ללא שינוי (359.5 ס"מ), מה שדחף את הגלגלים עוד טיפה לכיוון הפגושים, אך מלבד זה קווי המתאר הבסיסיים נשארו די דומים למה שכבר ראינו.
העיצוב החיצוני קיבל כמה וכמה זריקות אגרסיביות בחסות חבילת ה-GT-Line אשר "שואבת השראה מתחום הספורט". הפיקנטו מקבלת פגוש קדמי אגרסיבי בהרבה מזה המחויך של המכונית הנוכחית, נגיעות פסים אדומים מסביב למרכב ומה שנראה כמו חישוקי 16 אינץ' (לפחות ממבט קרוב יותר על התמונות). יחד עם זאת, קשה לדעת מה מהמכונית הזו יגיע למכוניות שיגיעו בלי החבילה הזו.
בפנים השינויים דרמטיים הרבה יותר ומציגים עליה בכמה וכמה רמות. השינויים הגדולים ביותר הם ההגה מרובה הכפתורים שמגיע מהמכוניות הגדולות יותר של הקונצרן ומסך המגע שהתמקם מחוץ לדשבורד א-לה מכוניות יוקרה. הצבע האדום זלג פנימה ומצא את דרכו למושבים, לתפרים של ההגה ולמשענות היד בדלתות.
בשלב הזה קיה אינה מוסרת שום פרט טכני אודות הפיקנטו החדשה מלבד מה שציינו, אבל התמונות עצמן מעלות שאלה אחת מעניינת מעבר להאם היא תהיה שקטה, חסכונית, זריזה ו/או מרווחת, פרקטית ואיכותית מהפיקנטו הנוכחית. האם, כמו בספורטאז' ובסיד, גם הפיקנטו תקבל גרסת GT אמיתית שתחליף את ה"ספורט" הנוכחית והלא באמת ספורטיבית?
כדי לענות לשאלות האלה ונוספות, כנראה שנאלץ להמתין עד מרץ הקרוב, אז תחשף המכונית במלואה. עדיין לא ידוע מתי היא תגיע לישראל, אבל מהנסיון שלנו זה כנראה לא יקח הרבה זמן.
לדגמי קיה בישראל -
קיה
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות