צילומים: Autospy
בקצרה:
- קיה פיקנטו תעבור מתיחת פנים שניה ואחרונה
- השינוי העיקרי יהיה כנראה בעיצוב בלבד
- לא ברור מתי תגיע לישראל
הדור הנוכחי של קיה פיקנטו הוצג לראשונה לפני כ-6 שנים, ובקרוב יעבור מתיחת פנים נוספת - שניה במספר. זאת בניגוד להערכות האחרונות בתעשיית הרכב לפיה קיה תעביר את הפיקנטו להנעה חשמלית, ומכיוון שהסבת מכוניות מיני להנעה חשמלית מתגלה כאתגר משמעותי מבחינת התמחור. סביר להניח כי בתוך שנתיים-שלוש תיאלץ קיה בכל זאת להחליף את הפיקנטו החדשה, בהנחה ועד אז תימצא הדרך לחשמל את המכונית הקטנה.
על פי תמונות שדלפו לרשת ופורסמו באתר Autospy הקוריאני, יחידות התאורה עוצבו מחדש מלפנים ומאחור (כולל פס תאורה רוחבי על דלת תא המטען), וכך גם הפגושים. גם סביבת הנהג נותרה דומה, עם שינוי עיקרי בדמות לוח מחוונים דיגיטלי מתבקש, הנמצא אצל האחות מבית יונדאי (i10) ונחשב ממילא זול יותר לייצור מלוח אנלוגי.
מעבר לשינויים מבחוץ, אין בשלב זה מידע נוסף. יש עם זארת להניח כי הפיקנטו תמשיך להשתמש במערכות הנעה מבוססות בעירה פנימית בלבד. יתכן ונראה שינוי מסוים לקראת כניסת תקנות הזיהום יורו 7 לתוקף ב-2025.
על פי התקנות החדשות, תהיינה מגבלות מחמירות על גודל חלקיקי המזהמים הנפלטים, ורמת עמידות המכלולים בתקנות הזיהום נדרשת להיות כפולה מהיום (200 אלף ק"מ או 10 שנים, לעומת 100 אלף ק"מ או 5 שנים). אי עמידה ביעדים תגרור תשלום קנס על כל פיקנטו שתיוצר - תשלום שצפוי לייקר את הרכב ולהפוך אותו ללא כדאי לייצור.
פורסם לראשונה ב- 06.06.23
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות