אחרי התייקרויות שחלו במספר דגמים, יש גם תוצאות חיוביות ראשונות לעדכון המס הירוק הצפוי בתחילת חודש אפריל. בדומה לאחות הכמעט-תאומה יונדאי i20, שעברה עדכון בתחילת השנה, גם קיה ריו מקבלת כעת מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1,000 סמ"ק. המחיר החדש שנקבע, 102,900 שקלים, מהווה התייקרות של 4,000 שקלים ביחס למחיר הקודם - שגם הוא התייקר לאחרונה. בסך הכל, מאז השקת הריו בדור הנוכחי בקיץ 2017, עלה המחיר ב-7,000 שקלים במצטבר.
להשוואת נתונים: קיה ריו מול יונדאי i20 וסיאט איביזה
מנוע הטורבו החדש של קיה ריו מציע הספק של 120 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 17.5 קג"מ בטווח שבין 1,500 ל-4,000 סל"ד. תיבת 6 ההילוכים האוטומטית הוחלפה בתיבה רובוטית כפולת מצמדים, בעלת 7 יחסי העברה.
לעומת המנוע היוצא, בנפח 1,400 סמ"ק, מדובר בתוספת של 20 כוחות סוס וכמעט 4 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה בכמעט 3 שניות, והיא עומדת מעתה על 10.5 שניות. המהירות המרבית עלתה מ-173 ל-190 קמ"ש וצריכת הדלק השתפרה מ-16.6 ל-19.6 ק"מ לליטר.
מפרטי האבזור של קיה ריו כוללים, כמו בעבר, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל "7, בקרת אקלים, מראות צד עם קיפול חשמלי, בקרת שיוט רגילה, מצלמת רוורס וחישוקי "15 קלים. בתחום הבטיחות מציעה הריו בלימת חירום אוטונומית, מערכת לתיקון סטיה מנתיב, התראת עייפות ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.
בשנת 2018 נמכרו בישראל 1,023 יחידות של קיה ריו האצ'בק ועוד 502 יחידות מגרסת הסדאן, אשר שיווקה הופסק באופן סופי במהלך השנה.
לדגמי קיה בישראל - קיה
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות