למה לקנות מכונית ממגרש טרייד אין או ליסינג?העולם השתנה. כבר שנים לא מועטות שעיקר המכוניות החדשות נמכרות לציי רכב, השכרה וליסינג. המשמעות היא כי מאסת המכוניות האדירה חייבת אחרי תקופת זמן קצובה לצאת לשוק המכוניות המשומשות. זה לקח זמן, אבל כיום משחקים בשוק כמה שחקנים גדולים ומשמעותיים, כמו כלמוביל טרייד, UMI סרטיפייד, לובינסקי טרייד, טויוטה סלקט, קרסו טרייד אין או חברות הליסינג הגדולות, שבאמת מנסים לנקות את אורוות החשדנות של הלקוחות, ולמכור מכוניות לציבור הרחב באופן שהוא לעתים נגיש ונוח משמעותית, הן כלכלית והן פיזית. החברות הללו מציעות לעתים תכופות מכוניות פרטיות (טרייד אין), וגם אם המכוניות מגיעות מציי רכב, בדרך כלל הן יציעו את הטובות, ואילו את הבעייתיות (תקולות או אחרי תאונה) יעבירו למגרשים קטנים ולא מוכרים.
1. קל לחפש מכונית: מספר המכוניות שאפשר לראות בבת אחת בסביבת מגרשי טרייד אין וליסינג שקולה לנסיעות בכל רחבי הארץ בין מוכרים פרטיים. גם אם אנחנו לא רואים את הדגם שמעניין אותנו, אנשי המכירות יכולים לבדוק במחשב אם יש כזה בסניף אחר של הרשת.
2. יש מציאות: לפעמים אנשי המכירות של מגרש טרייד אין מוכר יתעקשו על מחירים גבוהים על מכוניות פופולריות, אבל לפעמים הם דווקא תקועים עם מספר גדול מאוד של מכוניות, לפעמים מדגם מסוים ולפעמים לא. המשמעות היא שאפשר לקבל אותם במחיר ובתנאים שבעלים פרטיים של מכוניות לא יסכימו להם לעולם.
3. אפשר לקבל מימון: אחת הסיבות העיקריות שבגינן אנשים באים לרכוש מכונית מטרייד אין או מגרש ליסינג נמצאת במימון. אין צורך להחזיק בכל סכום שוויה של המכונית - אפשר במקום זאת לשלם סכום חלקי ואת היתר להשלים במימון, ממש כחלק מהעסקה. לעתים מימון בתנאים טובים במיוחד הוא אחת ההטבות שיציע מגרש ברכישת מכונית.
4. יש להם מכונאים צמודים: גם מכונית משומשת אמינה הספיקה לצבור תקלות קטנות פה ושם - נורית שלא מאירה, גומיית מגב שלא מנגבת או סתם צמיג שחוק. לרשת ליסינג או טרייד אין, שמוכרת עשרות מכוניות ביום, ישנם מכונאים ומוסך צמודים. קונים מכונית מגוף כזה? אם תעברו עליו לקראת או במהלך המסירה ותמלאו רשימת רג'קטים של תקלות - רובן המוחלט יטופל במקום במקצועיות.
5. יש אחריות: להבדיל מאדם פרטי, חברה מסודרת שמוכרת מכונית משומשת תעניק לנו בדרך כלל אחריות - בדרך כלל בין 3 ל-6 חודשים, לפחות על המערכות החיוניות של המכונית. המשמעות היא שיש בעל בית למכונית ובדרך כלל יהיה קל יחסית לדרוש ולקבל תיקון על פגמים שמתגלים במכונית זמן קצר אחרי הרכישה שלה.
למה לקנות מכונית מאדם פרטי?עד לא כל כך מזמן זו היתה הדרך העיקרית שבה ישראלים רכשו מכונית. קנייה "מפרטי", ועוד יותר טוב "יד ראשונה" וגם "מרופא", או לפחות "מנכה" נתפשה כדרך הנכונה לקנות מכונית. היום התחרות מצד המגרשים המוסדרים של חברות הליסינג ורשתות המשומשות מפחיתות את זוהר הרכישה מאדם פרטי. ובכל זאת, ישנן עדיין כמה סיבות טובות לשקול את האפשרות ברצינות.
1. מכונית בשימוש פרטי: אם לא נפלנו על סוחר שמתחזה לאדם פרטי, סביר להניח שנרכוש מכונית שהשימוש בה היה פרטי לגמרי, ולא של חברה. המשמעות היא שבדרך כלל המכונית עברה חיים קלים יותר, נסועה (קילומטראז') נמוכה יותר ודאגה אישית של בעלי המכונית לרכושו. נוסף על כך, מכוניות פרטיות הן בדרך כלל גם מדגמים מאובזרים יותר - הן באביזרי פינוק ואיכות והן באביזרי בטיחות.
2. היצע דגמים רחב: לוח המודעות כולל מגוון רחב הרבה יותר של דגמים - וזאת לעומת רשתות המגרשים שיעדיפו למכור דגמים מוכרים ופופולריים. מחפשים מכונית ספורט, רכב שטח מסוים או דגם נדיר ומיוחד? יש סיכוי הרבה יותר גבוה שתמצאו אחד כזה בין המוכרים הפרטיים.
3. יותר קשה לזייף היסטוריה: לגופים מסחריים ישנה לעתים יכולת מובהקת לטשטש עקבות של מכוניות בעייתיות - מפחחות, דרך טלאים מכאניים ועד לחוסר בהירות באשר לאופי השימוש במכונית. לאדם פרטי אין, בדרך כלל, אמצעים מתוחכמים מדי לערוך את כל הטיוחים הללו, ולכן בדיקה מכאנית אובייקטיבית עשויה לגלות את המצב האמיתי של המכונית.
4. משא ומתן פתוח: בין אם אתם חזקים במשא ומתן ובין אם לא, ייתכן שתעדיפו שלא להתמקח עם מקצועני המגרשים, אלא לעמוד בגובה העיניים מול בעלים פרטי אחר של מכונית. באופן הזה אתם גם חוסכים את הצורך לעמוד מול סוללת משפטני הצמרת של הרשתות.
5. אפשר לצאת יותר בזול: מגרשי טרייד אין וליסינג אינם אוהבים להתעסק במכוניות זולות, כיוון שקשה להם לגזור קופון רציני מסכום רכישה נמוך, יחסית. בשוק הפרטי אפשר למצוא מכוניות בכל מחיר, ממיליונים ועד לאלפים בודדים, ולעתים אפילו פחות. נוסף על כך, היעדר אפשרויות המימון עשוי לשמור טוב יותר על מסגרת התקציב שלנו בשנים הקרובות.
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות