דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ראיון: ''לקסוס לא מאמינה בפלאג-אין''

Getting your Trinity Audio player ready...

בעולם מותגי היוקרה, הותק משחק תפקיד חשוב. בעוד לקסוס עדיין לא חגגה יום הולדת 30, ב.מ.וו כבר ציינה מאה שנות פעילות, קדילאק כבר בת 115, יגואר נולדה בשנות השלושים של המאה הקודמת ואילו שורשיה של מרצדס נטועים עמוק במאה ה-19.

למרות הגמישות שמתאפשרת למותג צעיר שלא מחויב כמעט לכלום, לקסוס לא ממהרת לקפוץ על כל טרנד מזדמן: אין לה דגמי פלאג-אין הייבריד, אין לה מכוניות קופה עם 4 דלתות וגם לא גרסאות ספורטיביות לדגמי הפנאי והסדאן. מהיכן נובע הצמצום המודע הזה? ומתי נראה דגמים חשמליים-נטענים של לקסוס?

כדי לנסות ולענות על השאלות האלו פגשנו לשיחה את פסקל רוז', מי שמנהל את החטיבה האירופית של לקסוס. 

לקסוס

פסקל, מותגי יוקרה רבים נשענים על מסורת ארוכת שנים, לפעמים גם של יותר מ-100 שנה. מה מותג צעיר כמו לקסוס צריך לעשות אחרת מהם?

"זה תלוי כמובן במטרות: כמובן שאנו רוצים למכור יותר מכוניות, ואנחנו אכן צומחים בהיקף המכירות בסין ובאירופה. באירופה אנחנו רושמים כבר שנה חמישית ברצף של צמיחה, ואנחנו רוצים להגיע ל-100 אלף מסירות בשנה עד לשנת 2020. אנחנו בדרך לשם, אבל אנחנו לא אובססיביים בעניין הכמויות. אנחנו רוצים לצמוח באופן עקבי, אבל לא על חשבון חוויית הלקוח". 

"אנחנו רוצים לתת את חווית האירוח הטובה ביותר, לא רק את חווית הקניה. כל לקוח שבא לסוכנות צריך להרגיש כמו אורח שמגיע אלי הביתה. זה משהו שהופך אותנו ליחודיים בקרב המתחרים שלנו".

בישראל ובמדינות אחרות דגמי פלאג-אין הייבריד מקבלים הטבות מס מאוד גדולות, בעיקר במכוניות יוקרה. מותגים כמו ב.מ.וו, מרצדס, וולוו ואודי מוכרים בישראל דגמים רבים כאלו. למה אתם לא מייצרים דגמי פלאג אין?

"התשובה הזו מתחלקת לשניים. קודם כל, צריך להבין שחלק מהמתחרים שלנו בוחרים בדגמי פלאג אין ובדגמים חשמליים במטרה לצמצם את המרחק שלהם מיעדי פליטת המזהמים שהוגדרו באירופה. מכיוון שמרבית הדגמים שלהם מזהמים יותר מהממוצע, הם צריכים לצמצם את הפער במהירות. הפילוסופיה שלנו תמיד היתה שונה: אנחנו רוצים למכור כמה שיותר מכוניות עם פליטות מזהמים נמוכות ולא רק אחוז אחד או שניים עם אפס פליטות, ואת היתר עם פליטות גבוהות. אם תסתכל על כל קבוצת טויוטה, אנחנו כבר מובילים באירופה מבחינת הצמצום בפליטת המזהמים. אנחנו לא צריכים רכבי פלאג אין או רכב חשמלי כדי להגיע לשם. אין עוד חברות שיכולות לומר את זה". 

לקסוס

"שנית, שים לב שמלבד בכמה מדינות ספציפיות, שישראל היא אחת מהן - אין כמעט ביקוש מצד הלקוחות לרכבי פלאג-אין הייבריד. הולנד היא הדוגמה הטובה ביותר: במשך כמה שנים דגמי פלאג אין נהנו מהטבות משמעותיות שם, עד שהממשלה גילתה שאנשים לא באמת מטעינים את המכוניות האלה. באותו רגע הפסיקו את התמיכה ונגמרו המכירות של דגמי פלאג-אין הייבריד שם. בום. זירו. זה אומר שהביקוש לא אמיתי. זה פתרון יעיל רק עבור אנשים שנוסעים מספר קטן של קילומטרים ביום ויכולים לטעון בקלות. אלה עדיין רכבים מאוד יקרים ביחס למכוניות עם מנועי דיזל או למכוניות היברידיות. יש להם בעיות של טווח נסיעה - אפילו אם מבטיחים לך 30-40 ק"מ, בפועל זה 10 או 12 ק"מ בסך הכל. וצריך גם להטעין את הרכב, הרכב חסר משמעות אם לא עושים את זה. קח את כל המאפיינים האלה יחד - ותבין למה זה לא מתרומם". 

"נקודת המבט שלנו אחרת. אנחנו מציעים טכנולוגיה שהשוק מוכן אליה, הלקוחות רוצים אותה. אני לא אומר שלקסוס לעולם לא תציע דגמי פלאג אין. כנראה שיום אחד זה יקרה. אבל זה יגיע רק כאשר נרגיש שיש הצדקה - למשל אם מחיר הסוללות ירד. זה צריך להיות משתלם מבחינה עסקית. היסטואציה שלנו שונה משל כולם, שכן 97% מהמכוניות שאנו מוכרים במערב אירופה הן היברידיות. עם המכוניות האלו, יותר מחצי מהזמן אתה נוסע על חשמל בלבד. אם תקנה רכב פלאג אין, אולי תיסע על חשמל 60% מהזמן. אז בשביל מה כל הסיפור? עוד 10%?"

 
אחד הטרנדים החמים היום בעולם היוקרה זה רכבי קופה 4 דלתות ורכבי פנאי-קופה. למה עדיין אין לכם אף רכב כזה?

"יש לנו עכשיו את ההיצע הרחב ביותר שהיה לנו מעולם. אנחנו רואים את עצמנו כמותג שיכול להציע דגמים בכל תצורה שהיא, אבל אנחנו רוצים היצע שלא יהיה מסובך מדי. אצל יצרנים מתחרים יש היצע כ"כ רחב שאתה כצרכן מאבד את תמונת המבט הכוללת. אני בעצמי מתבלבל לפעמים כשאני מסתכל על מחירים וקטלוגים של המתחרים. אנחנו רוצים לשמור את זה פשוט. הדגמים שיש לנו כיום מכסים 85% משוק היוקרה. אז נכון, יש עדיין 15% שאנחנו לא מכסים, אבל לשם כך צריך לפתח עוד 10 דגמים נוספים". 

לקסוס

מתי נראה מחליפה ללקסוס CT?

"בשווקים מסוימים היא עדיין פופולארית, כי לקוחות רבים לא רוצים יותר לנהוג בדיזל ועוברים לרכב היברידי. למרות הגיל של הדגם, עבור רבים זו עדיין אופציה מכיוון שהיא ההיברידית היחידה בסגמנט".

איזה דגם של המתחרים היית רוצה לראות עם סמל לקסוס?

"כפי שציינתי, אנחנו מכסים כיום 85% מהשוק, כך שאין משהו משמעותי שחסר לנו. אם אני צריך לבחור, אז אולי רכב עירוני קטן כמו טויוטה IQ". 

כמו סמארט של מרצדס?

"לא. הסמארט לא איכותית מספיק בשביל מה שהייתי מצפה מלקסוס. אבל בסגמנט הזה הייתי רוצה לראות עוד דגם של לקסוס, אבל באיכות של לקסוס. זה לא קיים בשוק".

לקסוס

כיום יש לכם מכוניות ספורטיביות רק בתצורת קופה. מה עם מכונית סדאן או רכב פנאי ספורטיבי? אצל המתחרים שלכם דגמי ספורט הם חלק מהותי מההיצע.

"העדיפות שלנו היא לדגמים ההיברידיים. זה נכון שיש לנו דגמי ספורט, אבל הם פונים לקהל מאוד מצומצם. בכל מקרה, תחום הספורט הוא לא משהו שנוותר עליו. אפשר בהחלט לדמיין את ההנעה ההיברידית של ה-LC נכנסת לרכב פנאי".

מה יהיו החדשות העיקריות של לקסוס בשנתיים הקרובות?

"האתגר שלנו הוא לא להשיק דגמים חדשים - למרות שנעשה את זה - שכן 70% מההיצע שלנו ממילא מתחדש ב-2018-19. עכשיו צריך לדאוג שיותר אנשים ידעו על זה. בשנתיים הקרובות נצטרך לעבוד קשה כדי להעלות את המודעות שלנו בקרב הלקוחות. הלקוחות לא מכירים אותנו מספיק". 

לקסוס

כיצד אתה רואה את ההיצע של לקסוס ב-2030?

"רכבי הפנאי ימשיכו להיות חלק דומיננטי, אך רכבי הסדאן לא יעלמו. אולי נציע דגמים קטנים יותר, ועד אז יהיו לנו גם דגמי פלאג אין בהתאם לתשתיות שיהיו ולטכנולוגיה של הסוללות. נהיה שחקן בתחום התחבורה ולא רק בתחום המכוניות. החדשות הן בתחום השירותים שנציע, לא בתחום היצע הדגמים. בכל אופן, חווית הלקוח תמשיך להיות במרכז: אנשים צריכים לקבל אצלנו את החוויה הטובה ביותר".


לצפייה בכל דגמי לקסוס בישראל

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה