יצרני רכב רבים בחרו להיעדר מתערוכת הרכב של פריז, ולא היה קשה להבחין שרבים מהנפקדים הם יפניים. מותגים כמו סובארו, מאזדה, מיצובישי, ניסאן, אינפיניטי והונדה כלל לא הגיעו לתערוכת פריז, ולמעשה היצרניות היפניות היחידות שנכחו בתערוכה באופן מלא הן טויוטה וסוזוקי.
טויוטה לא רק נכחה בתערוכה, אלא גם התייחסה אליה ברצינות המלאה: הקורולה סטיישן הוצגה בפריז בבכורה עולמית, ואילו השוק האירופי פגש לראשונה את הדורות החדשים של הראב 4 והקאמרי. לצידם של הדגמים החדשים התייצבו בתערוכה גם בכירי טויוטה העולמית, ואנחנו ניצלנו את ההזדמנות לראיון עם נשיא טויוטה אירופה- ד"ר יוהאן ואן זיל.
"אני זוכר היטב את ישראל", סיפר לנו ואן ז'יל. "ביקרתי בה בהשקה של הקורולה המחודשת בשנת 2016 והתרשמתי לטובה ממערך השירות והסוכנויות. נראה שהם עושים עבודה טובה בחיבור עם הקהל הישראלי", הוא מוסיף.
מדוע נטשתם את השם אוריס, ובחרתם בכינוי "קורולה" גם לגרסאות ההאצ'בק והסטיישן?"בניגוד לעבר, כיום כל המכוניות המשפחתיות שלנו בסגמנט C מבוססות על פלטפורמת TNGA. החיבור הזה העניק לנו הזדמנות לאחד את שמות הדגמים ולהשתמש במותג החזק ביותר שלנו - קורולה. המותג הזה נמכר לאורך השנים ביותר מ-45 מיליון יחידות, וזהו השם הנמכר ביותר בעולם".
זה אומר שבמערב אירופה הקורולה תימכר גם בגרסת סדאן, מה שלא היה עד כה?
"כן, בהחלט".
מספר יצרניות ויתרו על תצורת הסטיישן במכונית משפחתית - למשל הונדה או שברולט, ולקוחות רבים עוברים לרכבי פנאי. למה בחרתם להמשיך לייצר מכונית משפחתית קלאסית ב-3 תצורות שונות?
"אם נסתכל על השוק בחלוקה לקטגוריות, אז נראה שאנחנו מוכרים קורולות וגם סטיישנים. זה עדיין פלח גדול באירופה. אנחנו מכוונים באמצעותו לציי הרכב אבל גם ללקוחות פרטיים ולמשפחות. במדינות מסוימות אנחנו עדיין צריכים משפחתית סדאן - בפולין למשל זה פופולארי בציי הרכב וגם בישראל".
האם יהיה לכם רכב פנאי נוסף בסגמנט B, שיהיה קטן יותר מה-CH-R?
"סגמנט B (סופר מיני - נ.ר) הוא סגמנט גדול מאוד. רכבי הפנאי צומחים בסגמנט הזה ויהיה מעניין מאוד מבחינתנו להיכנס לסגמנט הזה בעתיד".
לשם כך תצרכו מן הסתם יאריס חדשה. מתי זה יקרה?
"אנחנו עובדים בימים אלו על מתיחה של פלטפורמת ה-TNGA לגדלים נוספים, ועל בסיס זה ניצור רכבים נוספים, כולל מכונית סופר מיני. לא תצטרך לחכות הרבה - זה יקרה בעתיד הקרוב".
ואותה תשובה תקפה גם לגבי הקורולה סדאן?
"כן. היא תופיע בקרוב מאוד".
האם היא תהיה היברידית?
"אנחנו רוצים שכל המוצרים שלנו יהיו היברידיים, שם המיקוד שלנו. כך שהתשובה חיובית".
ישראל שייכת לחטיבה האירופית של טויוטה, אבל לקהל הישראלי יש העדפות אחרות מאלו של האירופאים. אצלנו יש לא פעם העדפה למכוניות סדאן עם תיבות הילוכים אוטומטיות. איך אתם מתמודדים עם זה?
"העובדות הן שאנו משיגים בישראל תוצאות מצוינות. בישראל אכן יש העדפה לתצורות אחרות, ואנחנו תומכים בכך עם מוצרים מתאימים. זה ימשך כמובן. מעולם לא היתה לנו מחשבה למקם את ישראל שלא באירופה, מה גם שיש לנו גם שווקים קשים יותר באירופה. ישראל מזכירה מבחינות רבות את דרום אפריקה, ממנה אני בא. יש לה טעמים יחודיים וגם שוק עם מאפיינים משלו".
הרבה יצרנים בחרו להציג בתערוכת פריז דגמים חשמליים ודגמי פלאג אין הייבריד. מתי נראה את זה קורה אצלכם?
"אנחנו נשאף להציע לשוק מבחר מלא של מוצרים, כאשר המוצר המוביל בשנים הקרובות יהיה הרכב ההיברידי. בעתיד ההיצע שלנו ישלב בין רכבים היברידיים, פלאג אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. כאשר השוק יהיה מוכן לרכב חשמלי - נמכור רכב חשמלי. כאשר השוק יהיה מוכן לפלאג אין - נמכור פלאג אין. יהיו שווקים מסוימים שבהם נמכור דגמים אחרים בהתאם לצורך. זה לא שאין לנו את הטכנולוגיה - יהיו לנו את המכוניות כאשר השוק יהיה מוכן. למשל, בקרוב נשיק C-HR חשמלי בסין. אנחנו מסוגלים לעשות זאת אבל אנחנו מחכים שהשוק יהיה מוכן לכך".
כלומר, מנקודת מבטך, השוק האירופי עדיין לא מוכן לרכבי פלאג אין הייבריד?
"אנחנו כבר מוכרים פה פריוס פלאג אין מזה זמן. בשנה האחרונה מכרנו ממנה כ-2,000 יחידות, כך שזה לא מוצר עיקרי עבורנו. זה גם די יקר. בעתיד זה יהיה נפוץ יותר".
טויוטה נהנית מנתח שוק גדול מאוד בישראל, יותר מ-10%. כיצד אתה מסביר את העובדה שבישראל אתם מצליחים יותר מאשר במדינות אחרות באירופה?
"אני חושב שמשפחת האוריס, כולל הקורולה, עושה עבודה נהדרת בישראל. בנוסף, הסוכנים בישראל מעניקים שירות ברמה גבוהה ומצליחים לשמר את הלקוחות. באופן כללי, נתח השוק הממוצע שלנו באירופה הוא כ-5%, אבל יש מדינות רבות נוספות בהן אנחנו מחזיקים בנתח של 10% ומעלה. באיסלנד, למשל, יש לנו כ-37%. במדינות מערב אירופה כמו ספרד, איטליה, צרפת ואנגליה, מדינות שמחזיקות בתעשיית רכב מקומית, נתח השוק שלנו עדיין נמוך.
דיברתם לאחרונה לא מעט על חזרתה לחיים של טויוטה סופרה. האם נראה את טויוטה מייצרת גם גרסאות ספורט לדגמי המותג הרגילים?
"בהחלט. אנחנו רוצים להחזיר את הריגוש למותג שלנו וללקוח. הדרך היחידה לעשות זאת היא לייצר דגמים ספורטיביים שקשורים לדגמים הרגילים. בעתיד נמשיך לפתח דגמי ספורט תחת המותג GR".
לסיום, כיצד אתה מדמיין את ההיצע של טויוטה בשנת 2030?
"הוא יהיה תחרותי לחלוטין. הוא יורכב מדגמים היברידיים, פלאג אין הייבריד, רכבים חשמליים ורכבי מימן. השנה הכרזנו שלא נמכור יותר רכבי נוסעים עם מנועי דיזל, כך שזה ללא ספק יהיה מאחורינו עד אז".
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות