בקצרה:
- אחרי דגם הקונספט, ראם REV נחשף רשמית
- העיצוב דומה מאוד לדגם המוכר
- עדיין לא פורסמו נתוני הביצועים והטווח
הטנדר של ראם עובר לחשמל. את זה כבר ידענו לפני כחודש, כאשר הוצג אב הטיפוס בתערוכת CES, אבל כעת מפרסמת חטיבת המסחריות של סטלנטיס את הפרטים הראשונים על הדגם המסקרן, לצד תמונות רשמיות. אבל אל תמהרו למכור את טנדר הדיזל: השיווק בארה"ב צפוי להיפתח רק בסוף 2024, זמן רב לאחר צמד מתחריו - פורד F150 לייטנינג שכבר נמכר ביבשת ושברולט סילברדו EV שיצטרף אליו עוד השנה.
התמונות שחושפת היצרנית מעידות על שמרנות-מה בעיצוב, שכן הוא דומה למדי לראם 1500 הרגיל המשווק עם מנועי בנזין ודיזל. ההבדל העיקרי - יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור. חבל, אך מנגנון הפתיחה הייחודי לדלתות תא הנוסעים והמטען מאב הטיפוס לא עשו דרכן לגרסת הייצור הסדרתי. גם תא האחסון המוכר (Ram-Box) בכנפיים האחוריות שונה מהקונספט ודומה לזה של הגרסאות הרגילות. אכזבה קלה נוספת נרשמת בסביבת הנהג, שאף היא דומה לגרסאות הרגילות, למעט מסך מגע נוסף לנוסע בגרסאות מסוימות.
כבסיס תשמש פלטפורמת STLA FRAME, למעשה שלדת סולם ותיקה שתוסב לאיכלוס מנועים חשמליים ומצברים, בדומה לטנדר של פורד אך בשונה מהטנדר של שברולט. הבחירה בתצורה זו תאפשר לשמור על כושר העמסה וגרירה דומים לראם 1500 המשווק כיום (עם מנועי בנזין או דיזל), הגבוהים לדברי היצרנית מהמתחרים הישירים.
מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים, אחורי וקדמי, המאפשרים הנעה כפולה. היצרנית לא פרסמה נתוני הספק או טווח נסיעה, אך מבטיחה שהוא יהיה טוב מהמתחרים הישירים (F150 לייטנינג עם 510 ק"מ, סילברדו EV עם 640 ק"מ). ראם כן מציינת כי מצברי 800V יאפשרו שימוש בעמדות טעינה אולטרה מהירות (350 קילוואט) והוספת כ-160 ק"מ ב-10 דקות בלבד.
אב הטיפוס שהוצג ב-CES צויד במתלי אוויר אדפטביים מלפנים ומאחור על מנת לאפשר מרווח גחון משתנה (וגם תמיכה טובה יותר בנסיעה עם או בלי מטען בארגז), ובהיגוי אחורי אקטיבי בזווית גדולה מהמקובל (15 מעלות) על מנת לשפר את יכולת התמרון. עוד לא ברור האם הם יוצעו גם בגרסת הייצור הסדרתי אך יש להניח כי גם אם כן, לא בכל הגרסאות.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות