חברת המזרח, יבואנית לנדרובר לישראל, החלה לשווק את הגרסאות העדכניות של לנדרובר דיסקברי וריינג' רובר איווק. בדיסקברי השינויים מינוריים יחסית: בעיצוב החיצוני ישנם עדכונים קטנים בפנסים, בפגוש ובגריל הקדמי, עליו ירשם לראשונה "דיסקברי" במקום "לנדרובר". בנוסף כולל הדיסקברי מעתה מערכת "Start & Stop" לדימום מנוע בעמידה, מה שמשפר את צריכת הדלק מ-11.7 ק"מ לליטר בממוצע, ל-12.8 ק"מ לליטר בדגם המחודש. עם המנוע החזק יותר (255 כ"ס) השתפרה צריכת הדלק מ-11.3 ק"מ לליטר ל-12.5 ק"מ לליטר. באירופה הושק לאחרונה מנוע חדש לדיסקברי, אך זה עדיין לא הגיע לישראל. המחירים של לנדרובר דיסקברי התייקרו ב-9,000 שקל ויותר, וכעת עומד המחיר ההתחלתי של הדגם על 448,000 שקל.
לנדרובר דיסקברי, מהדורת 2014 / צילומים: יצרןהאח הקטן והיוקרתי של הדיסקו, ריינג' רובר איווק, מקבל תיבת 9 הילוכים חדשה - לראשונה בישראל. בעבר שווק האיווק עם תיבת כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים מתוצרת פורד, שלאחר מכן הוחלפה בתיבת 6 הילוכים אוטומטית. וכעת מגיעה לישראל התיבה החדשה מתוצרת ZF - לה יש לא פחות מ-9 הילוכים (!). התיבה משודכת למנוע המוכר, 2.0 ליטר טורבו עם 240 כ"ס - גם הוא מבית פורד. צריכת הדלק השתפרה בזכות התיבה החדשה, וכעת עומד הנתון הרשמי על 12.8 ק"מ לליטר, לעומת 11.5 בעבר. לרשימת האבזור של האיווק נוספו מספר מערכות עזר לחניה אוטומטית, זיהוי רכב ב"שטח מת" במראות ועוד, והמחירים עלו בכ-5,000 שקל. המחיר ההתחלתי עומד כעת על 404,000 שקל לגרסת ה-Pure.
לדגמי לנדרובר בישראל -
לנדרובר
פורסם לראשונה ב- 23.01.14
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות