קצת יותר מ-9 שנים מאז הציגה לנד רובר את הדור רביעי של רכב הפנאי היוקרתי והגדול, היא חושפת באופן רשמי את הדור החמישי. מחברת המזרח, יבואנית לנד רובר בישראל, נמסר כי הריינג' רובר החדש צפוי להגיע ארצה ברבעון הראשון של שנת 2022.
מבפנים מדובר גם כן באבולוציית תאי הנוסעים של לנד רובר, כאשר הריינג' החדש מוותר על הגה הדומה לזה של הדיסקברי ובמקומו ישנו הגה בעיצוב יוקרתי יותר עם גימורי אלומיניום וכפתורי מגע. בנוסף הקו הכללי נותר דומה לזה של הדור היוצא, עם משטחים ארוכים וגדולים, מסך המולטימדיה הפך "מרחף", פקדי בקרת האקלים עודכנו ובורר ההילוכים הרוטורי הוחלף בידית סטנדרטית יותר, כפי שפגשנו בדגמי לנד רובר אחרים.
אם הריינג' רובר לא היה מספיק גדול, אז הריינג' החדש מציג צמיחה במימדים לעומת קודמו. הריינג' החדש מבוסס על פלטפורמת MLA-Flex (Flexible Modular Longitudinal Architecture), אורכו עומד על 505.2 ס"מ (ארוך ב-5.3 ס"מ), רוחבו עומד על 220.9 ס"מ (כולל מראות), גובהו עומד על 187.0 ס"מ (גבוה ב-3.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 299.7 ס"מ (ארוך ב-7.5 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 725 ליטרים (18 ליטרים יותר) ועד 1,841 ליטרים בקיפול מושבים (תוספת של 147 ליטרים). תוכלו לגרור עד 3.5 טון או 2.5 טון בגרסאות ה-PHEV.
גרסת בסיס הגלגלים המוארך זוכה לתוספת של 20 ס"מ המתבטאת גם באורך הכללי. לגרסת זו אופציה ל-7 מושבים. תא המטען עם 7 מושבים עומד על 312 ליטרים, כאשר בקיפול שורה שלישית הנפח יעמוד על 713 ליטרים (או 725 ליטרים במידה ובחרתם בגרסת 5 המושבים). אם תקפלו גם את השורה השנייה תזכו לנפח של 2,601 ליטרים.
יחידות הנעה
לנד רובר ריינג' רובר בדור החמישי שלו יוצע עם 6 יחידות הנעה המוכרות גם מהדור היוצא לאחר שעברו מספר עדכונים. עם תחילת השיווק יוצעו 2 מנועי דיזל, 2 מנועי בנזין ו-2 יחידות היברידיות נטענות ולכולן הנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, כאשר בשנת 2024 תצטרף גרסה חשמלית.
מנוע דיזל D300 בנפח 3.0 ליטרים, 6 צילינדרים בטור ומערכת מיקרו-היברידית, מספק 300 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 66.2 קג"מ הזמין מ-1,500 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות וצריכת הסולר עומדת על 12.2 ק"מ לליטר.
לגרסת ה-D350 הספק גבוה יותר העומד על 350 כ"ס ומומנט מירבי של 71.3 קג"מ. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות ואילו צריכת הסולר עומדת על 11.9 ק"מ לליטר.
גרסת הבנזין P400 מצוידת גם כן במנוע 6 צילינדרים בטור עם מערכת מיקרו היברידית בנפח של 3.0 ליטרים (סמ"ק אחד פחות ממנוע הדיזל), הספק של 400 כ"ס ונתון מומנט מירבי העומד על 56 קג"מ הזמין מ-2,000 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות וצריכת הדלק עומדת על 9.8 ק"מ לליטר.
מנוע הבנזין הבכיר עונה לשם P530 והוא בנפח 4.4 ליטרים, בתצורת V8 וכפול מגדשים. ההספק עומד על 530 כ"ס ונתון המומנט על 76.4 קג"מ הזמין מ-1,800 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.6 שניות וצריכת הדלק עומדת על 8.4 ק"מ לליטר.
יחידות ההנעה ההיברידיות-נטענות עושות שימוש במנוע הבנזין "הקטן". לגרסת P440e הספק של 440 כ"ס, כנגזרת משמה כמובן, ונתון מומנט מירבי של 63.2 קג"מ הזמין מ-1,500 סל"ד. סוללת 38.2 קוט"ש מאפשרת נסיעה חשמלית לטווח של עד 100 ק"מ בתקן WLTP, כאשר בלנד רובר מציינים כי בחיי היום-יום ככל הנראה הטווח יעמוד על 80 ק"מ. בעמדת 50 קילוואט תוכלו להטעין 0%-80% סוללה בפחות משעה, ובעמדה ביתית 7.2 קילוואט טעינה מלאה תימשך 5 שעות.
בנוסף ישנה גרסת PHEV בכירה העונה לשם P510e ולה כאמור הספק של 510 כ"ס כאשר נתון המומנט המירבי עומד על 71.3 קג"מ הזמינים ב-1,500 סל"ד. היא תסיים את ההאצה ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות.
ללנד רובר ריינג' רובר ישנה מערכת היגוי לכל הגלגלים, המסייעת בתמרון במהירות נמוכה, עם רדיוס סיבוב של 11 מטרים, 60 ס"מ פחות מסקודה קודיאק למשל.
שטח
כאמור לכל גרסאות הריינג' רובר הנעה כפולה חכמה iAWD אשר דוגמת את מצב האחיזה בכביש ובשטח 100 פעמים בשניה ומבצעת בהתאם את חלוקת הכוח בין הגלגלים. בנוסף ישנם מתלי אוויר, נעילת דיפרנציאל אחורי אלקטרונית, חלוקת מומנט וקטורי בבלימה ומערכת בקרת השטח Terrain Response 2.
לצד מערכות אלו לריינג רובר החדש מרווח גחון של 29.5 ס"מ, זווית גישה של 34.7 מעלות, זווית נטישה של 29.0 מעלות וזווית בטן של 27.7 מעלות (25.2 מעלות בגרסה הארוכה). הריינג' רובר מסוגל לצלוח מים עד לגובה של 90 ס"מ וזווית הטיפוס עומדת על 45 מעלות.
פורסם לראשונה ב- 27.10.21
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות