59 עיתונאי רכב מ-22 מדינות אירופאיות בחרו את "רכב השנה" לשנת 2022. הבחירה הסופית התקיימה לאחר שצוות שופטים בכיר הכולל עיתונאי רכב מתשע מדינות ומגזינים שקלל את כלל הבחירות. השופטים הבכירים מגיעים מאיטליה (Auto), שוויץ (Automobile Revue), ספרד (Autopista), צרפת (L'Automobile Magazine), שוודיה (Vi Bilagare), בלגיה (Auto Trends), הולנד (Autovisie), בריטניה (Autocar), גרמניה (Firmenauto).
בתחרות "רכב השנה" אין הבדלים בין הקטגוריות מהן מגיעות המכוניות השונות והבחירה נעשית תוך שקלול ערכי חדשנות שהדגם מביא לשוק. השנה, רובם המוחלט של הרכבים שהגיעו אל קו הגמר היו חשמליים יעודיים, פרט לפיג'ו 308 שהציעה הנעת פלאג-אין הייבריד, אך מאז נפתחה התחרות הודיעה בעלת הבית "סטלנטיס" כי גם היא תצויד בהנעה חשמלית לגמרי.
את המקום הראשון קוטפת קיה, עם ה-EV6 החשמלית שצפויה להגיע לישראל בקרוב. עבור קיה זו זכייתה הראשונה בתחרות רכב השנה, לאחר שבעבר הגיעה לגמר עם קיה סיד ב-2019 (מקום שלישי), קיה סטינגר ב-2018 (מקום רביעי) וקיה סיד ב-2008 (מקום רביעי). האחות התאומה יונדאי איוניק 5 הסתפקה במקום השלישי - וגם עבור יונדאי זוהי נוכחות ראשונה בשלב הגמר של התחרות.
בשל המאורעות באוקראינה, החליטו השנה מארגני התחרות להשעות את צמד עיתונאי הרכב הרוסים שנמנים על צוות השופטים. עם זאת, צוין כי להשעייתם לא היתה השפעה על התוצאות הסופיות של התחרות.