דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכב חדש ב-100,000 שקל: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...


סכום של 100 אלף שקל מאפשר רכישה של מכוניות חדשות לא מעטות, בזכות ירידת המחירים של השנים האחרונות וכניסתן לתמונה של קטגוריות חדשות. לפניכם סקירה של הרכבים שניתן לרכוש במחיר של פחות או יותר 100 אלף שקלים.

למשפחות
מי שצריך רכב משפחתי עם מקום לשניים - שלושה כסאות בטיחות ותא מטען גדול מאוד לא ימצא פה הרבה אפשרויות, אבל האפשרויות הקיימות לא רעות בכלל. בין האפשרויות אפשר למצוא את פיאט טיפו ופיג'ו 301. שתיהן הוזלו לאחרונה למחיר של 100 אלף בדיוק, והתייקרו באלפים בודדים בתחילת 2017. מבצעים מזדמנים מאפשרים לרכוש אותן במסגרת התקציב המדוברת.

שתי המכוניות הן מכוניות משפחתיות פשוטות. שתיהן במקור תוכננו כדי לעמוד בדרישות של שווקים מתפתחים כמו רוסיה, ברזיל ומדינות דומות. בהתאם, הם מבוססות על פלטפורמות מוכרות וזולות שלא דרשו עלויות פיתוח גבוהות. גם יחידות ההנעה הן יחידות יותר פשוטות ביחס למקובל ברכב משפחתי רגיל שעולה 30% יותר.

בשני המקרים המכוניות מציעות תאי מטען ענקיים שיכילו עגלת ילדים או ערימת מזוודות ובאספקט הזה הן מציעות יתרון ניכר על מרבית המשפחתיות. הפיאט קצת יותר רחבה לעומת הפיג'ו הצרה ובשתיהן יש מרווח מכובד גם לארבעה נוסעים.

הויתורים הגדולים שצריך לעשות כדי לעבור למשפחתיות שעולות 100 אלף הם בתחום הבטיחות ובתחום יחידות ההנעה. לפיאט, בגרסה המגיעה לישראל, יש שלושה כוכבי ריסוק במבחנים שנעשו ב-2016. לפיג'ו יש ציון זהה מהמבחנים שנעשו ב-2014.

פיאט טיפו

יחידת ההנעה בפיאט היא יחידה בעלת 110 כוחות סוס, בעוד לפיג'ו 5 כ"ס יותר. לא תמצאו פה מנועי טורבו או תיבות הילוכים כפולות מצמדים, אבל מנועי ה-1,600 סמ"ק הפשוטים נחשבים אמינים בדרך כלל. המחיר של היעדר הטכנולוגיה הוא בצריכת הדלק, שלא מצליחה להרשים בשני הרכבים.

שתי המכוניות עונות על הצרכים המשפחתיים הבסיסיים באופן טוב מאוד. פער הרכישה ביחס למשפחתית רגילה גדול מאוד ועל פניו עשוי להשתלם, רק צריך לקחת בחשבון צריכת דלק גבוהה יותר ביחס למודרניות שבמשפחתיות ולבדוק מה עשויה להיות ירידת הערך בחישוב ארוך טווח.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

ישנן עוד אפשרויות להסעת 2-3 ילדים או מתבגרים בחלל מרווח בסכום של 100 אלף שקל. הונדה ג'אז היא אולי מכונית סופר-מיני (כלומר, קטגוריה אחת מתחת למכוניות משפחתיות) אבל המרווח שהיא מציעה מאוד מרשים. למעשה מדובר במכונית כמעט משפחתית בפועל ורק תא המטען שלה קצת קטן ביחס למשפחתית רגילה.

יחידת ההנעה של הג'אז בנפח 1,300 סמ"ק (102 כ"ס) לא מציעה ביצועים מסמרי שיער אבל היא חסכונית מאוד. גם שמירת הערך של ההונדה מצוינת כמובן.

הונדה ג'אז

מי שמוכן לנסות תיבת הילוכים ידנית יוכל לרכוש יחידות אחרונות של יונדאי i30 בגרסת הסטיישן או בגרסת ההצ'בק (5 דלתות). המחיר: טיפה מעל הסכום האמור. בתמורה תקבלו את אותה מכונית אמינה מרווחת ואיכותית רק עם מנוע קטן נפח (1,400 סמ"ק) וקטן הספק (100 כ"ס). המרווח בשתי המכוניות טוב מאוד לארבעה נוסעים ובגרסת הסטיישן יש גם מקום להרבה מאוד מטען. בקרוב ממש צפוי להתחיל השיווק של יונדאי i30 החדשה.

למי שלא צריך משפחתית
אם אתם צעירים ברוחכם, צעירים בגילכם, או אם הצעירים בביתכם כבר לא ממש צעירים (או בביתכם), אז יש כמה מכוניות שמאוד יכולות להתאים. בתור התחלה, רוב מכוניות הסופר-מיני (כאמור, מכוניות שקטנות ממכונית משפחתית) נמצאות באזור התקציב שלכם. למכוניות הסופר-מיני, ככלל, יש צריכת דלק טובה, הן קלות לחנייה אבל מציעות יכולות בין עירוניות טובות במקביל.

אם אתם מחפשים מכונית סופר-מיני עם אוריינטציה עירונית יותר, טויוטה יאריס היא אופציה מעניינת שגם נחשבת אמינה במיוחד. מכוניות סופר מיני נוספות ומוכרות הן פולקסווגן פולו, רנו קליאו, פיג'ו 208, סקודה פאביה, סיטרואן C3 וסוזוקי סוויפט (שבקרוב תגיע לישראל בדור חדש). הרבה ממכוניות אלו מצויידות במנועי טורבו חזקים וחסכוניים ולרבות מהן מוניטין אמינות טוב מאוד. רשימת הדגמים האפשריים ארוכה הרבה יותר מאלו שציינו כאן.

סיטרואן C3

במידה ומכונית סופר-מיני רגילה תהיה לא מספיק שובבה או ייחודית עבורכם, יש לכם כמה אפשרויות יותר ייחודיות. פיאט 500 בגרסת הגג הנפתח היא אופציה מעניינת למי שרוצה אוטו יוצא דופן. בתקציב האמור תקבלו את הגרסה הידנית עם מנוע 1.25 ליטר ומעט מאוד כוח (69 כ"ס). ביצועים קצת יותר טובים תקבלו באופל אדם המתוקה, שמשווקת עם מנוע 1,400 סמ"ק, אך עבור הגג הנפתח שלה (שמוצע בגרסת ה"רוקס" המוגבהת) תידרשו למחיר גבוה בהרבה.

מי שאפילו פיאט 500 גדולה עבורו, יכול להיכנס לסוכנות של סמארט ולצאת עם אחת המכוניות הכי מקסימות שנעות על כבישי ישראל. אנחנו לא יודעים אם מבחינת "פח לשקל" המכונית הזאת יכולה להיות מוגדרת כמשתלמת, אבל אם המאבק העיקרי שלכם הוא איתור חנייה בתל אביב יכול להיות שזה הרכב הכי נכון עבורכם בסכום הזה.

סמארט פורטו

ליותר ספורטיביים שבכם כדאי לדעת שסיאט איביזה SC – גרסת 3 הדלתות של המכונית הספרדיה – זמינה גם היא במחיר האמור, עם תיבת הילוכים ידנית. לסיאט יש אמנם מנוע בנפח 1.0 ליטר בלבד, אבל ההספק עומד על 110 כוחות סוס, ההאצה למאה קמ"ש מגיעה בתוך 9.2 שניות והמהירות המרבית נושקת ל-200 קמ"ש שלעולם לא תנסו בארץ. גם כאן, בקרוב צפוי לצאת דור חדש לאיביזה - אך הוא לא יוצע בגרסת 3 דלתות, כך שלחובבי הז'אנר נמליץ למהר ולרכוש לפני שיוחלף הדגם.

למי שנוסע בשטח
גם אם אתם בקטע של נהיגת שטח, אל תאמרו נואש. בתקציב שנע סביב 100 אלף שקל יש מכוניות שיתאימו לכם וביניהן אפילו רכבי שטח של ממש. מה שכן חשוב לדעת, שבמקרה שלכם אין אופציה אוטומטית.

המכונית הראשונה היא לא רכב שטח קלאסי, אלא יותר רכב פנאי חמוד. סיטרואן קקטוס מגיעה רק עם תיבה ידנית ובמחיר האמור היא מציעה מנוע טורבו בנזין חזק ומוצלח או מנוע דיזל חסכוני מאוד. העיצוב של הקקטוס מקסים, לא יהיו לכם מכות חנייה בזכות ה-Air Bumps שמקיפים את הרכב ובכלל מדובר במכונית שנמכרת באופן מאוד מרשים בהתחשב בכך שצריך להפעיל את רגל שמאל כדי לנהוג בה.

סיטרואן קקטוס

המכונית הבאה היא דאצ'יה דאסטר, שזכתה לשם של רכב פשוט, קשוח ואמין - והאמת שהכל נכון. במחיר האמור תוכלו לבחור בין מנוע טורבו-בנזין (1,200 סמ"ק ו-125 כוחות סוס) והנעה כפולה, ובין מנוע דיזל חסכוני (1,500 סמ"ק ו-109 כ"ס) והנעה קדמית. בכל מקרה מדובר ברכב שיכול לטפל במכשולים שאינם טכניים מדי, ויכול להגיע יותר רחוק בשטח מרוב רכבי הפנאי סביבכם. המינוס הגדול שלו הוא רמת בטיחות בינונית לאור 3 הכוכבים שהוא קיבל במבחני הריסוק, וכן תא נוסעים מאוד פשוט.

הרכב האחרון הוא רכב שטח במשרה מלאה. מדובר בסוזוקי ג'ימני הקטן והפשוט. הג'ימני מתגאה בשלדת סולם, הילוכי כוח ומהלך מתלה לא רע. כל אלו, בנוסף למימדים הקטנים, מביאים אותו רחוק רחוק בשטח. למעשה הג'ימני יעבור גם במקומות שלסוסי שטח גדולים וכבדים קשה לעבור. המינוסים העיקריים של הג'ימני הם נוחות נסיעה לא גבוהה, תא נוסעים פשוט וצפוף מאוד ובטיחות אקטיבית ופסיבית ברמה נמוכה. 

סוזוקי ג'ימני

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה