הגל השלישי של הקורונה והסגר שבא בעקבותיו תופס את שוק הרכב בנקודת זמן בעייתית. במהלך חודש ינואר, כמדי שנה, אמורים היבואנים למסור עשרות אלפי רכבים חדשים שהוזמנו במהלך החודשים האחרונים. עומס המסירות נובע מכך שמרבית הלקוחות שרוכשים רכב חדש ברבעון האחרון של השנה מעדיפים לקבל את הרכב רק בינואר על מנת ליהנות מרישום שנת הדגם 2021 ברשיון הרכב. כך, בחודש ינואר בשנה היוצאת נמסרו בישראל 41,000 רכבים חדשים - לעומת 5,500 רכבים שנמסרו חודש לפני כן, בדצמבר 2019.
מבדיקה שערכנו, נראה כי יבואני הרכב מצאו פתרונות יצירתיים למסירת הרכבים, על אף שאולמות התצוגה סגורים. מרביתם יפעילו משלוחים לבית הלקוח, אחרים ימסרו בכל זאת באולמות התצוגה או מחוצה להם, ויש כאלו שיעשו זאת במוסכים שנותרו פתוחים מתוקף היותם שירות חיוני. עם זאת, לנו לא ברור אם התקנות הנוכחיות, שמגבילות יציאה מהבית למרחק של למעלה מ-1,000 מטרים, מאפשרות יציאה לטובת קבלת רכב חדש.
חטיבת הפרטיות של קבוצת כלמוביל, שכוללת את מותגי יונדאי ומיצובישי, תבצע מסירות רכב חדש באמצעות רשת המוסכים ובאולמות יעודיים שיפתחו לטובת העניין. המכירות ימשכו באמצעים דיגיטליים. במרצדס יאפשרו ללקוחות לבחור בין מסירה עד הבית לבין מסירה באולמות התצוגה, "תוך שמירה על הנחיות הקורונה".
קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, סיטרואן, אופל, MG ו-DS, תאפשר ללקוחות לבחור בין קבלת הרכב במשלוח עד הבית לבין תיאום מסירה באולם התצוגה - שאמנם לא פתוח לקבלת קהל, אך יפתח לטובת מסירה בתיאום מראש בפורמט של "אחד על אחד".
אצל דלק מוטורס, חלק מרוכשי מאזדה ופורד יוזמנו לאיסוף הרכב החדש מהמוסכים שנמצאים בסמוך לאולמות התצוגה, בעוד לקוחות אחרים יקבלו את הרכב במשלוח עד הבית - אך הלקוחות לא יוכלו לבחור בדרך המסירה המועדפת עליהם. לקוחות ב.מ.וו יקבלו כולם את הרכב במשלוח לבית ואילו מערך המכירות של היבואנית יפעל באמצעים דיגיטליים וטלפוניים, ללא נסיעות מבחן.
במכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, צופים כי "רוב מסירות ינואר יחלו ממילא לאחר 9.1 שזהו היום הרשמי של תום הסגר (התאריך עשוי להידחות - נ.ר). במידה ועד ה-9.1 יהיו רכבים למסירה אזי נציע ללקוח מסירה תחת ההוראה המתירה משלוחים, קרי, מסירה בבית הלקוח ובאוויר הפתוח תוך שמירת מרחק בהתאם להוראות". המכירות יתבצעו בטלפון.
אצל קבוצת יוניון המסירות יפעלו באופן שישתנה בהתאם למותג: בלקסוס וב-GAC יבצעו מסירות עד בית הלקוח, וגם יאפשרו נסיעות מבחן ללקוחות בביתם. בטויוטה נערכים למסירת כלי רכב בבית הלקוח במידת הצורך, אולם מציינים כי "בהתאם להנחיות שקיבלנו מפיקוד העורף, אין מניעה להגעת לקוחות לקחת את רכבם החדש מסוכנות הרכב בה בוצעה ההזמנה". רכישת רכבים תתאפשר מרחוק בכל המותגים.
בצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, סקודה, סיאט ואודי, יבצעו מכירות מרחוק וימסרו רכבים חדשים במתחמי המוסכים. למעשה, אודי הוא מותג היוקרה היחיד שלא יספק את הרכבים במשלוח לבית הלקוח.
אצל סמלת, יבואנית סובארו, פיאט, ג'יפ ואלפא רומיאו, יציעו ללקוחות לקבל את הרכב במשלוח עד הבית או במסירה מחוץ לאולם התצוגה. ההדרכה הראשונית תבוצע בכל מקרה לאחר מכן, באמצעות הטלפון.
UMI, יבואנית שברולט, איסוזו וקדילאק, תאפשר ללקוחות לבחור בין משלוח עד הבית ובין דחייה של אספקת הרכב לאחר תום הסגר.
יתר יבואניות הרכב לא השיבו לפנייתנו.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות