לפני כשנתיים, באפריל 2015,
הודיעה חברת "דלק מוטורס" - יבואנית פורד לישראל - על הרחבת האחריות לתיבת ההילוכים בדגמי הפוקוס לתקופה של 5 שנים, לאחר הצטברות של תלונות מלקוחות שונים בנוגע לנזילות שמן ורעידות. זמן קצר לאחר מכן הוגשה תביעה יצוגית על סך 549 מיליון שקלים, וכעת מדווחת היבואנית כי הושג הסדר פשרה במסגרת התביעה - ועל פיו יפוצו בעלי הרכבים בסכום של 1,400 שקל לכל אחד.
פורד פוקוס 2012 / צילומים: רונן טופלברגמדובר על כמות של כ-35 אלף כלי רכב מדגמי פורד פוקוס ופורד פיאסטה, שנמכרו בישראל עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בפוקוס מדובר על
דגמים ששווקו החל מחודש ספטמבר 2011 ועד לשנת 2015, עם מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר. בפיאסטה מדובר על הדגם שהגיע
לאחר מתיחת הפנים ב-2013 ושווק עד לשנת 2016. סך כל הפיצויים עומד על 49 מיליון שקלים - שישולמו ללקוחות ע"י היבואנית דלק מוטורס, אך זו תקבל את הכסף מחברת פורד העולמית.
בנוסף לפיצוי הכספי, כל לקוח שנדרש לשלם על תיקון בתיבת ההילוכים יקבל את כספו בחזרה, והאחריות על תיבת ההילוכים - בכל הנוגע לנזילות שמן ורעידות מצמד - תוארך לתקופה של 7 שנים או 160,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. כך, למשל, בעלי פורד פוקוס ממודל 2012 יהנו מאחריות עד לשנת 2019, בעוד מי שרכש פוקוס ממודל 2015 יכוסה באחריות עד לשנת 2022.
על פי הפרסום הבוקר (ג') ב"ידיעות אחרונות", הפיצוי יתחלק בצורה שונה בין הבעלים של הרכב בתקופות שונות. רכב שנרכש על ידי לקוח פרטי, ונמכר לאחר מכן לבעלים שני - הבעלים המקורי יקבל 1,200 שקל, והיד השניה יקבל 200 שקל.
רכב שנרכש על ידי חברת ליסינג - חברת הליסינג תקבל 1,200 שקל, והלקוח - בדרך כלל חברות עסקיות - יקבלו 200 שקל, כאשר הסכום הזה אמור לעבור לעובדים שנהגו במכוניות. אם הרכב נרכש מחברת הליסינג ועבר לאדם פרטי, תקבל חברת הליסינג 1,000 שקל והרוכש יקבל 200 שקל.
דלק מוטורס מציינת כי הסדר הפשרה נעשה לפנים משורת הדין, מבלי להודות באף טענה שנטענה במסגרת התביעה. יצוין כי בתחילת שנת 2016 הגיעה הפוקוס לישראל לאחר מתיחת פנים מקיפה, במסגרתה הוחלפה תיבת ההילוכים הרובוטית בתיבה אוטומטית פלנטרית.
לדגמי פורד בישראל -
פורד
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות