דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו ארקנה בדרך לאירופה - יגיע גם לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

רנו ארקנה, רכב פנאי-קופה קומפקטי שהוצג לפני שנתיים ויועד בעיקר לשוק הרוסי, יגיע בשנה הבאה גם לשווקי מערב אירופה ולישראל - אך בתצורה שונה לחלוטין. בעוד הארקנה במפרט הרוסי מתבסס על הפלטפורמה הותיקה של דאצ'יה דאסטר, רנו ארקנה המערב-אירופאי יתבסס למעשה על דגם דרום קוריאני בשם סמסונג XM3, ש"יושב" על פלטפורמת CMF-B החדשה והמודולארית - אותה אחת אשר משרתת את הדגמים החדשים של רנו קליאו, רנו קפצ'ור וניסאן ג'וק. 

רנו ארקנה

עם זאת, הארקנה יהיה גדול משמעותית מהדגמים איתם הוא חולק פלטפורמה והוא יתמקם בהיצע של רנו בין הקדג'אר לקולאוס. הוא צפוי להיות מיוצר במפעלי רנו בדרום קוריאה, כמו אחיו לפלטפורמה. מהיבואנית המקומית "קרסו מוטורס" נמסר כי רנו ארקנה צפוי להגיע לישראל במהלך השנה הבאה - כאשר בשלב זה עדיין לא ידוע המועד המדויק.

רנו ארקנה יתמתח לאורך של 456.8 ס"מ, ארוך ב-12 ס"מ מהקדג'אר וקצר בכ-10 ס"מ מהקולאוס. מבחינת הרוחב הוא דווקא יהיה צר בס"מ בודד מהקדג'אר, ואילו הגובה - שעומד על 157.1 ס"מ - נמוך ב-2 ס"מ מזה של הקדג'אר וב-9 ס"מ מזה של הקולאוס, תוצאה של עיצוב הקופה. בסיס הגלגלים של הארקנה עומד על 272 ס"מ, ארוך ב-8 מהקדג'אר ובס"מ וחצי מהקולאוס. 

רנו ארקנה תא הנוסעים

נפח תא המטען מרשים עם נתון של 513 ליטרים בגרסאות הבנזין ו-438 ליטרים בגרסה ההיברידית. מרווח הגחון עומד על 18.6 ס"מ.

בתא הנוסעים הארקנה מזכיר את הסגנון העדכני של רנו שמוכר מדגמי הקליאו והקפצ'ור. מול הנהג שוכן לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגדלים של 4.2, 7 או 10.2 אינץ'. מסך המולטימדיה המרכזי יוצע בגדלים של 7 אינץ' או 9.2 אינץ' בתצורה אנכית. מפרט האבזור כולל את כל הפריטים שמקובל למצוא כיום בקטגוריה, וכרגיל המפרטים הרלוונטיים לישראל יתפרסמו רק עם השקת הדגם אצלנו. ברנו מדווחים כי הארקנה יהיה הדגם השלישי של המותג שיוצע ברמת גימור RS Line בעיצוב ספורטיבי, אחרי הקליאו והמגאן.

צפייה בתוכן רנו ארקנה בדרך לאירופה - יגיע גם לישראל


רנו תציע בארקנה את יחידת ההנעה ההיברידית שקיימת גם בקליאו - ולא את ההיברידית-נטענת שמוצעת בקפצ'ור ובמגאן. מדובר על יחידת הנעה שכוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים ומנוע חשמלי נוסף עם סוללת 1.2 קוט"ש, כאשר יחד מייצרים השניים הספק משולב של 140 כ"ס.

רנו ארקנה היברידי

בנוסף יוצעו שני מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטרים, עם הספקים של 140 או 160 כ"ס בשידוך לתיבה כפולת מצמדים. שני מנועי הטורבו-בנזין ישולבו עם מערכת מיקרו-היברידית במתח של 12 וולט.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה