רנו מגאן האצ'בק הוצגה בדור הרביעי כבר ב-2015, אך עד היום היא לא הגיעה לישראל, למעט בגרסת ה-RS הספורטיבית. במקומה קיבלנו את גרסאות הסטיישן שהגיעו בסוף 2018 ואת גרסת הסדאן המכונה כאן "גרנד קופה" שנחשפה באמצע 2016 והגיעה אלינו כשנה לאחר מכן. כעת חושפת רנו את מתיחת הפנים של גרסת הסדאן שתמשיך להיות מיוצרת בטורקיה. השיווק בישראל צפוי להתחיל באמצע השנה הבאה.
מבחוץ מקבלת הגרנד קופה פגוש עדכני הכולל עיצוב חדש לבתי פנסי הערפל, גימורים חדשים בשבכה הקדמית העליונה ועיצוב פנימי שונה במקצת ליחידות התאורה הראשיות. מאחור יחידות התאורה עודכנו קלות וכך גם חלקו התחתון של הפגוש האחורי.
כמו כן ישנם חישוקים קלים בעיצוב חדש במידות 16 עד 19 אינץ' והצטרף צבע אפור חדש. מבפנים ישנו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ' המגיע כעת עד לגודל של 10.2" ומסך המולטימדיה האנכי גדל ב-0.6 אינץ' לכדי 9.3" (בהתאם לרמת הגימור). נגיעות עיצוב נוספות כוללות מראה מרכזית ללא מסגרת.
יחידות הנעה
אל מנוע ה-1.3 ליטרים (שכבר לא משווק בישראל) מצטרף כעת מנוע צנוע יותר בנפח 1.0 ליטרים טורבו-בנזין השוכן ברנו קליאו. לגרסה זו הספק של 115 כ"ס (15 כ"ס יותר מבקליאו) אך כאן היא משודכת לתיבה ידנית בלבד - ולכן לא צפויה להגיע לישראל.
יחד עם מנועי הבנזין ישווק גם מנוע הדיזל המוכר מהדגם הנוכחי בנפח של 1.5 ליטרים בשידוך לתיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. בניגוד למגאן האצ'בק וסטיישן, גרסת הסדאן לא זכתה להנעת פלאג-אין הייבריד.
אביזרים ובטיחות
רנו מגאן גרנד קופה המחודשת תמשיך להציע מפרטי אבזור דומים לאלו של הדגם הנוכחי, עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי למערכת המולטימדיה, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג לאחור, ריפוד בד משולב עור, תאורת לד מלאה, חיישני גשם ותאורה, מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח, וכעת בלם היד החשמלי כולל פונקציית Auto Hold.
בתחום הבטיחות מערכת בלימת החירום האוטונומית שופרה והיא מזהה כעת גם הולכי רגל וכן הצטרפה התרעת תנועה חוצה מאחור. זאת בנוסף למערכות שהוצעו בעבר כגון התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים והתרעת רכב בשטח מת.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות