רנו מגאן (האצ'בק) בדור הרביעי הוצגה כבר בספטמבר 2015 ובדיוק שנתיים לאחר מכן הוצגה גרסת ה-RS הספורטיבית. כעת, באיחור של למעלה משנתיים, החלה היבואנית קרסו בשיווק של המגאן RS בגרסת הביניים "קאפ" - האמצעית מתוך 3 הגרסאות (RS, גרסת Cup ו-Trophy החזקה).
המחיר, שעומד על 235,000 שקלים, יקר במעט מזה של גולף GTI וסיאט לאון קופרה, אך זול בכ-5,000 שקלים ממחירה של יונדאי i30N.
מנוע וביצועים
לרנו מגאן RS מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטרים (המשמש בין הייתר גם את אלפיין A110 הנוכחית). המנוע מספק 279 כ"ס בשיא של 6,000 סל"ד ומומנט מירבי העומד על 39.8 קג"מ הזמינים מ-2,400 סל"ד. מדובר בנתונים דומים מאוד לאלו של סיאט לאון קופרה ויונדאי i30N.
למגאן RS תיבה כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים הנשלטת ממנופים על גלגל ההגה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות והמהירות המירבית עומדת על 250 קמ"ש. צריכת הדלק במסלול משולב עומדת על 13.1 ק"מ לליטר. המשקל העצמי עומד על 1,535 ק"ג כך שמתקבל יחס הספק משקל של 181.7 כ"ס לטון.
ל-RS היגוי לכל ארבעת הגלגלים כאשר במהירות נמוכה פונים הגלגלים האחוריים נגד כיוון הפניית ההגה ובמהירות גבוהה עם כיוון הפניית ההגה – כך מתקבלות תגובות היגוי חדות יותר. בנוסף מציעה המגאן פונקציית "בקרת שיגור" ובנוסף לכך מצויידת גרסת ה"קאפ" בשלדה מחודדת יותר מזו של ה-RS ובדיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג "טורסן".
אבזור ובטיחות
לרנו מגאן RS Cup אבזור עשיר למדי הכולל כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים מפוצלת כולל פתחי מיזוג לאחור, בלם יד חשמלי, מושבים קדמיים מחוממים, תאורת אווירה, מערכת מולטימדיה בגודל 8.7 אינץ' כולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (ונגן CD בתא הכפפות), מערכת שמע מבית Arkamys עם 8 רמקולים, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני גשם ותאורה, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, מערכת חניה אוטומטית, בקרת שיוט, תאורת לד מלאה וחישוקי 19 אינץ' עם צמיגים במידה של 245/35.
גם פריטי האבזור הספורטיביים לא נעדרים מהרשימה. בין היתר כולל המפרט מושבים ספורטיביים בריפוד אלקנטרה עם תפירה אדומה, הגה מצופה עור עם לוגו RS, חגורות בטיחות בצבע אדום, דוושות אלומיניום, גריל קדמי בצורת "חלת דבש", פנסי ערפל מסוג לד בצורת "דגל שחמט", מוניטור טלמטריה להצגת נתוני הנהיגה, בורר מצבי נהיגה עם 5 אפשרויות כולל מצב Race, ספויילר אחורי וקליפרים אדומים מבית Brembo.
בתחום הבטיחות ישנה מערכת התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב והתרעת רכב בשטח מת.
רועי שחורי, סמנכ"ל רנו בקרסו מוטורס: "בחרנו לייבא לקהל הספורט בישראל גרסה מאובזרת וחזקה במיוחד של מגאן RS, על מנת להעניק לרוכשים חוויית נהיגה דינאמית ומרגשת גם בנסיעה יומיומית וגם על מסלול המרוצים. המגאן RS הוא מותג בעל היסטוריית מרוצים מוכחת בעולם ורק לאחרונה הקיף את מסלול הנורבורגרינג בזמן הקפה שמהווה שיא עולמי לרכבי הנעה קדמית ספורטיביים".
לדגמי רנו בישראל -
רנו
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות