את התמונות הרשמיות של רנו מגאן החדשה כבר הספקנו לראות לפני כשבוע כאשר היצרנית נאלצה לחשוף אותן בצירוף הודעה קצרצרה לעיתונות לאחר שאלה נחשפו במספר מוקדים ברשת. כעת, עם פתיחת תערוכת פרנקפורט, חושפת רנו תמונות מלאות של שתי הגרסאות לצד פרטים מלאים אודות המשפחתית הבאה שלה.
על עיצובה של המגאן החדשה כבר דיברנו בפרק הקודם, לכן הפעם נתמקד בתוכנו של הקנקן. המגאן החדשה תהיה בין המכוניות הראשונות של רנו להתבסס על פלטפורמת ה-CMF המודולארית שלה שצפוייה להיכנס לשימוש נרחב יותר בהמשך. למרות האופנה הנוכחית שלא להגדיל משמעותית את ממדי המכוניות, רנו מגאן החדשה ארוכה מקודמתה ב-6.4 ס"מ (435.9 ס"מ) ובסיס הגלגלים התארך ל-266.9 ס"מ שאמנם ארוכים ביחס למשפחתיות האצ'בק אחרות אך עדיין קצרים משל סקודה אוקטביה או יונדאי i35 הנוכחיות.
רנו מגאן החדשה. מאחור ה-GT נבדלת באגזוזים ודיפיוזרהיום חושפת רנו לראשונה גם תמונת פנים של המגאן החדשה. שם הדבר הראשון שתופס את תשומת הלב הוא מסך 8.7 אינץ' הממוקם אנכית ומספק תחושה מינימליסטית ומעוצבת. השליטה על רוב המערכות נעשית כמובן מהמסך כאשר רק מערכות בטיחותיות ומערכת המיזוג מקבלות פקדים פיזיים יעודיים.
רנו מגאן 2016. פנים הרכב מינימליסטי ונעיםמקום מרכזי בהודעה על חשיפת המגאן החדשה תופסת רשימת האבזור המרשימה וכמות האופציות הארוכה לא פחות. היא כוללת תאורת לד מלאה, תצוגה עילית צבעונית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים עם התראה על חריגה מהמהירות המותרת, בקרת סטיה מנתיב, התראה על עצמים בשטח המת, בלימה אוטונומית, מעבר אוטומטי בין אורות נמוכים לגבוהים, בורר מצבי נהיגה (עם מצב RS בגרסת GT) ועוד.
אך פריט האבזור המעניין ביותר הוא ללא ספק מערכת 4control החדשה של רנו שתגיע בגרסת ה-GT. למעשה מדובר בכיול שלדה ומתלים ספורטיבי יותר מאשר בגרסה העממית שמקבלים כתוספת גם מערכת היגוי לכל ארבעת הגלגלים. רנו אינה מתארת כיצד המערכת פועלת, אך ניתן לשער שהיא תתפקד בדומה למערכות אחרות שכבר נמצאות במכוניות אחרות ותפנה את הגלגלים האחוריים בכיוון ההפוך לאלה הקדמיים במהירות נמוכה ולאותו כיוון במהירות גבוהה. רנו מתגאה בכך שהמגאן החדשה היא המכונית הראשונה בסגמנט שמקבלת מערכת היגוי לכל הגלגלים, אנחנו מתגאים בכך שאנחנו זוכרים שסיטרואן ציידה את ה-ZX שלה במערכת דומה (אם כי בוודאי פחות מתוחכמת) כבר בתחילת שנות ה-90.
רנו מגאן GT החדשה. תקבל מערכת היגוי אחוריהיצע המנועים של רנו מגאן החדשה יכלול שישה מנועים – שלושה מנועי בנזין ושלושה דיזלים. מנועי הבנזין יפיקו הספקים של 100 כ"ס, 130 כ"ס או 205 כ"ס (רק בגרסת GT) בעוד מנועי הדיזל ישווקו בגרסאות עם 90 כ"ס, 110 כ"ס ו-130 כ"ס. מנועי הבנזין והדיזל הבסיסיים יוצעו עם תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים, דגמי הביניים יוצעו עם תיבת ה-EDC הרובוטית כפולת המצמדים עם שישה הילוכים בדיזל ושבעה בבנזין ומנוע הבנזין הבכיר יקבל את התיבה הרובוטית (שבעה הילוכים) כסטנדרט. מאוחר יותר תצטרף גם גרסת GT עם מנוע דיזל מחוזק שמפיק 165 כ"ס. לצד המנועים ה"רגילים", מבטיחה רנו להשיק בשנת 2017 גם גרסת דיזל היברידית. היצרנית עדיין לא מוסרת פרטים מלאים אודות המנועים בהם תשתמש גרסה זו, אך היא מציינת כי בזכות שיטת השילוב בין עבודת המנועים ובעזרת מערכת אחזור אנרגיה בבלימה היא תצליח להשיג צריכת דלק של לפחות 3 ליטרים ל-100 ק"מ, כלומר מעל ל-33.3 ק"מ לליטר.
מחברת קרסו מוטורס, יבואנית רנו לישראל, נמסר למערכת iCar כי רנו מגאן החדשה תגיע לישראל במחצית הראשונה של 2016. טרם ידוע אילו מהמנועים יגיעו ארצה אם כי אנחנו מהמרים על מנוע הדיזל שמפיק 110 כ"ס ומנוע הבנזין עם 130 כוחות הסוס. היות ולאחרונה החלה קרסו לשווק את בקליאו בגרסת GT, לא מן הנמנע כי נראה גם את המגאן GT מקבלת לוחיות צהובות.
לדגמי רנו בישראל -
רנו
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות