הפתעה במבחני הריסוק של איגוד EuroNCAP. רנו מגאן, מי שלאורך השנים נחשבה לסמל ה
, זוכה לציון הנמוך בתולדותיה: 3 כוכבים בלבד. המגאן, שכבר בשנת 1998 זכתה בציון של 4 כוכבים, ובדור השני שלה (2004) היתה המשפחתית הראשונה שזכתה בציון של 5 כוכבים, זכתה גם ב-2008 בציון המרבי - אך כעת, לאחר שעברה מתיחת פנים ונבחנה מחדש בסטנדרטים העדכניים של איגוד הבטיחות האירופאי, יורד הציון ל-3 כוכבים. בסעיפי המשנה זכתה רנו מגאן בציונים של 83% בהגנה על מבוגרים, 78% בהגנה על ילדים, 60% בהגנה על הולכי רגל ו-48% בסעיף מערכות הבטיחות.
צמד התאומות הצרפתיות, פיג'ו 301 וסיטרואן C אליזה, לא עוררו ציפיות גדולות לקראת מבחני הריסוק. מדובר במכוניות שפותחו למדינות מזרח אירופה והעולם השלישי, ובישראל הן נמכרות עם 4 כריות אוויר בלבד. למרות זאת, ציון של 3 כוכבים בלבד נחשב נמוך גם במונחים של מכוניות מסוג זה. בסעיפי המשנה זכו הצמד בציונים של 71% בהגנה על מבוגרים, 75% בהגנה על ילדים, 54% בהגנה על הולכי רגל ו-33% בסעיף מערכות הבטיחות.
סיטרואן C אליזה מתרסקת / צילומים: EuroNCAPעוד מכונית שאכזבה היא MG3, הסופר מיני הסינית ואחותה הקטנה של MG350 שנמכרת אצלנו. ה-MG3, שאמורה להגיע לישראל עוד השנה, זכתה בציון של 3 כוכבים בלבד - ובסעיפי המשנה רשמה ציונים של 69% בהגנה על מבוגרים, 71% בהגנה על ילדים, 59% בהגנה על הולכי רגל ו-38% בסעיף מערכות הבטיחות.
פולקסווגן גולף ספורטוואן, מחליפתה של הגולף+ שגם היא תגיע לישראל בקרוב, זכתה בציון המרבי של 5 כוכבים. בסעיפי המשנה רשמה הגולף ספורטוואן ציונים של 87% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל ו-73% בסעיף מערכות הבטיחות.
פורד טורנאו קורייר, אחיו הקטן של הקונקט שאינו משווק בישראל, זכה בציון של 4 כוכבים.
פורסם לראשונה ב- 25.06.14
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות