רנו מאסטר כבר בן 9, הטראפיק אוטוטו חוגג 5, והקנגו מלווה אותנו כבר 12 שנים – זמן מצויין לרענן את קו המסחריות הקלות של היצרן הצרפתי.
המאסטר הגדול עבר רענון עיצובי בחזית הרכב (כמקובל ברכבים מסחריים, שכן חלקו האחורי מעוצב על טהרת השימושיות). פנים הרכב כבר עבר עדכון משמעותי – עיצוב חדש לגמרי לתא הנהג ואיכות חומרים גבוהה יותר, כך על פי רנו. רנו מאסטר קיבל גם מערכת מולטימדיה הכוללת קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ותאורת לד לתא המטען.
רנו מאסטר מצויד במנוע דיזל בנפח 2.3 ליטר מעודכן. המנוע החדש עומד בתקני הזיהום החדשים (יורו 6d) והספקו מגיע עד 180 כ"ס והמומנט ל-40.8 קג"מ. כעת המאסטר המחודש צורך ליטר אחד פחות לכל 100 ק"מ. המנוע משודך לתיבה ידנית או רובוטית בעלות 6 הילוכים.
רנו טראפיק
הטראפיק עבר גם הוא רענון עיצובי קל בחזית הרכב ובתא הנהג. השינוי העיצובי בפנים הרכב פחות בולט מזה של המאסטר עם שינויים קלים לעיצוב הדשבורד, ידית ההילוכים, תוספת גימורי כרום לכפתורים מסוימים כמו למערכת המיזוג, ריפודים חדשים ושיפור באיכות החומרים. גם הטראפיק קיבל תאורת לד לתא המטען וחיישני חנייה היקפיים.
לרנו טראפיק מנוע דיזל מעודכן בנפח 2.0 ליטר בהספקים של 120 ועד 170 כ"ס ועם מומנט של עד 38.7 קג"מ. כמו כן המנוע המעודכן עומד בתקני הזיהום החדשים וצורך 0.6 ליטר פחות לכל 100 ק"מ (בגרסאות 145 כ"ס). גרסאות ההספק הגבוהות יהנו בנוסף לתיבה הידנית גם מתיבה כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים.
רנו אלסקן
רנו אלסקן (המבוסס על ניסאן נבארה, כמו גם מרצדס X קלאס) הוצג רק לפני שנתיים ועובר עדכון קל לאור תקני זיהום האוויר החדשים. מנוע הדיזל בנפח 2.5 ליטר ובשני הספקים - 160 כ"ס ו-43.3 קג"מ (עליה של 0.2 קג"מ) או 190 כ"ס ו-45.9 קג"מ. לשני המנועים אפשרות לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים או אוטומטית בעלת 7 הילוכים.
לאלסקן מתלה אחורי רב-חיבורי חדש, התורם לשיפור כושר העמסה ב-127 ועד 146 ק"ג (תלוי גרסה) כמו גם לנוחות הנסיעה. חישוקי 17 אינץ' החליפו את חישוקי ה-16 אינץ' הבסיסיים וחישוקי ה-18 אינץ' קיבלו עיצוב חדש. בלימת חירום אוטונומית הינה ציוד תקני כבר מרמת הבסיס ובנוסף ישנו מערך מצלמות היקפיות, בקרת נגרר, בקרת ירידה במדרון ובקרת עליה בשיפוע.
רנו קנגו Z.E. קונספט
רנו הציגו קונספט חדש העונה לשם קנגו ובהחלט מרמז על הדור השלישי של הרכב. העיצוב החיצוני ממשיך את שפת העיצוב החדשה של רנו אותה פגשנו במגאן ובגרנד קופה, עם חתימת תאורה בצורת האות C. צמד האותיות Z.E. ברנו מייצג את הגרסאות החשמליות - אך אל דאגה, הקנגו החדש יזכה גם לגרסאות בעלות מנועי בעירה פנימית. בשלב זה רנו לא מסרו פרטים טכניים כלשהם ונמתין עד להשקה הרשמית שתתקיים בשנת 2020.
בנוסף לקנגו החשמלי הציגה רנו קונספט נוסף העונה לשם EZ-FLEX. מדובר ברכב מסחרי קטן, אורכו 386 ס"מ, רוחבו 165 ס"מ רוחב וגובהו 188 ס"מ מה שמאפשר נפח מטען גדול ויכולות תמרון עירוניות טובות עם קוטר סיבוב של 4.5 מטרים בלבד. טווח הנסיעה עומד על 150 ק"מ והוא מיועד כאמור לנסיעה בעיר.
רנו מציינים כי 12 יחידות של EZ-FLEX ימסרו למספר חברות ועיריות באירופה למטרת ניסוי. הניסוי ימשך שנתיים בעוד הרכבים יצוידו בחיישנים שונים ויאספו מידע שיסייע לרנו בפיתוח רכבים חשמליים בעתיד.
לדגמי רנו בישראל – רנו
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות