דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו מציגה: מנוע חדש בשיתוף מרצדס

Getting your Trinity Audio player ready...

קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי, יצרן הרכב הגדול בעולם, הציג מנוע טורבו-בנזין חדש שפותח בסיוע אחת מהשותפות החשובות והותיקות שלה - קבוצת דיימלר (מרצדס).

רנו מציינים כי במנוע החדש הושקעו מאמצים לטובת שיפור חווית הנהיגה, תוך שיפור עקומת המומנט כך שכעת הוא זמין מסל"ד נמוך יותר ושומר על זמינות גם בסל"ד גבוה. כמו כן גם שופרו צריכת הדלק ופליטות המזהמים ביחס למנועים קודמים.

רנו - מנוע 1300 סמ

מנוע ה-TCe החדש בעל 4 צילינדרים ובנפח של 1300 סמ"ק בלבד. המנוע עושה שימוש במגדש טורבו ומוצע בשלוש וריאציות שונות: הספק של 115 כ"ס ב-4500 סל"ד ומומנט של 22.4 קג"מ מ-1500 סל"ד, הספק של 140 כ"ס ב-5000 סל"ד ומומנט של 24.4 קג"מ מ-1600 סל"ד והספק של 160 כ"ס המושגים ב-5000 סל"ד עם מומנט זהה לגרסת ה-140 כ"ס.

במנוע החדש השתמשו בטכנולוגיות ציפוי לבוכנות ולחלקים נוספים, זאת לטובת צמצום החיכוך ושיפור העברת החום. בנוסף שיפרו את יחסי תערובת הדלק והחמצן, ונוספה טכנולוגיית גל ארכובה עם תזמון משתנה כפול, אשר בהתאם לעומס במנוע  שולט בשסתומי היניקה והפליטה. כל אלו הביאו לכדי השגת יותר מומנט בסל"ד נמוך תוך שמירה על עקומת מומנט ליניארית יותר בסל"ד גבוה.

המנוע החדש משודך לשתי תיבות הילוכים. האחת, תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 יחסי העברה (בכל הגרסאות), והשניה היא תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים (בשתי הגרסאות החזקות).

רנו - מנוע 1300 סמק החדש

פיליפ ברונט, סגן נשיא שיתוף פעולה בין-לאומי להנעות ורכבים חשמליים, אמר: "מנוע הבנזין החדש שלנו מאגד את המומחיות של כל מהנדסי קבוצת רנו והשותפים שלנו, קבוצת דיימלר. למנוע הזה יש את האיכויות של שתי הקבוצות, והוא פותח לאחר יותר מ-40,000 שעות ניסוי. בהשוואה למנוע ה-TCe 130, מנוע ה-TCe 140 החדש מספק 3.5 יותר קג"מ בשיא המומנט שכעת זמין ברצועת סל"ד רחבה יותר, מ-1500 סל"ד ועד 3500 סל"ד".

המנוע החדש יושק תחילה ברנו סניק וגרנד סניק, ובהמשך שנת 2018 יוצע בכל קו הדגמים של רנו.

לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה