קבוצת רנו מציגה בימים אלו את התכנית האסטרטגית שלה לשנים הקרובות, לאחר ההסתבכות של היו"ר הקודם קרלוס גוהן, המינוי של לוקה דה מיו כיורשו ולקראת סיומה של התוכנית הקודמת שהוצגה ב-2017.
התכנית של רנו מציבה 3 יעדים עיקריים: התאוששות בתחום הרווחיות עד לשנת 2023, חידוש והעשרת קו הדגמים להגדלת הרווחיות של כל מותג החל משנת 2025 והנעת המודל העסקי בתחומי הטכנולוגיה, האנרגיה והניידות.
האצת היעילות והתחרותיות
במסגרת התוכנית תצמצם קבוצת רנו את מספר הפלטפורמות לייצור רכבים מ-6 ל-3 (כאשר 80% מסך הייצור כיום מבוסס על 3 פלטפורמות משותפות). ברנו מציינים כי כל הדגמים המבוססים על פלטפורמות קיימות יגיעו לייצור בתוך 3 שנים. בנוסף גם מספר יחידות ההנעה יצומצם מ-8 ל-4 משפחות הנעה. בנוסף תפעל רנו לשיפור ההסכמים מול ספקים שונים.
בתחום הגלובלי תפעל קבוצת רנו להגברת הפעילות בעיקר בשווקי אמריקה הלטינית, הודו וקוריאה. לצד זאת תמשיך למנף את התחרותיות בשווקי ספרד, מרוקו, רומניה, טורקיה וכן בשוק הרוסי.
קבוצת רנו תמצב ארבע קבוצות עסקיות בעלות זהות חזקה (על כך בהמשך) במטרה ליצור קו מוצרים מאוזן ורווחי עם 24 השקות עד לשנת 2025 - מחציתן בקטגוריות C (משפחתיות ורכבי פנאי קומפקטיים) ו-D (מכוניות מנהלים ורכבי פנאי גדולים) ובהן לפחות 10 מכוניות חשמליות. ברנו מציינים כי מתקפת הדגמים תשפר את תמהיל המוצרים ואף את התמחור.
שיפור הרווחיות
בתחום הרווחיות הצליחה החברה לצמצם את העלויות הקבועות לשנת 2022 ולכן כבר פועלת לשיפור היעד לשנת 2023, העומד על קיצוץ של 2.5 מיליארד יורו. עד לשנת 2025 המספר יגיע ל-3 מיליארד יורו. כמו כן עד לשנת 2025 מתכננת הקבוצה להפחית בממוצע כ-600 יורו מסך ההוצאות המשתנות לכל רכב.
כמו כן, הקבוצה הציבה יעדים חדשים בתחום הרווחיות - הגדלת הרווח התפעולי ב-3% עד שנת 2023 (תזרים מזומנים תפעולי של כ-3 מיליארד יורו). עד לשנת 2025 מתכננת הקבוצה לעמוד ביעד הגדלת הרווח התפעולי בלפחות 5% (תזרים מזומנים תפעולי של כ-6 מיליארד יורו). זאת לצד הפחתת ההשקעות במחקר ובפיתוח מ-10% לכ-8% מההכנסות.
רנו
המותג רנו ישים דגש על חדשנות בתעשיית הרכב ומחוצה לה – בשירותי האנרגיה, בטכנולוגיה ובניידות. כחלק מאותה תוכנית אסטרטגית המותג יחזק את דגמיו בקטגוריה הקומפקטית תוך חיזוק מעמדו באירופה ושיפור הרווחיות בשווקי אמריקה הלטינית ורוסיה.
מותג רנו יחזק את ייצור המכוניות החשמליות כאשר מחצית מהדגמים שיושקו באירופה יהיו חשמליים לגמרי, וכבר כעת הציג דגם קונספט רטרו העונה לשם "רנו 5" המצויד בהנעה חשמלית לגמרי. כמו כן המותג יקים מיזם משותף לרכבי תא-דלק (מימן), ישפר את תמהיל המכירות של המותג עם 35% מכוניות היברידיות ויהווה את המותג "הירוק" באירופה. כמו כן ישקיע המותג בטכנולוגיות מפתח כגון נתוני עתק (Big Data) ואבטחת סייבר.
דאצ'יה ולאדה
מותגי ה-Low Cost של רנו ימשיכו בקו הנוכחי כאשר יציעו מוצרים במחירים נגישים אך גם יציעו שיפור בתחומי העיצוב והחוויה.
המותג דאצ'יה יעבור לפלטפורמה אחת במקום 4, ומ-18 תצורות מרכב ל-11. עד לשנת 2025 ישיק המותג 7 דגמים (2 מהם בקטגוריה הקומפקטית), הנעות גפ"מ לשני המותגים ואילו דאצ'יה תזכה להנעה היברידית. בנוסף מבטיחים בקבוצת רנו חזרה של דגמים אייקוניים מהעבר. האם נראה כאן את לאדה ניבה? עוד מוקדם לדעת. אך בינתיים דאצ'יה מציגים רכב קונספט חדש, ג'יפון קומפקטי בעיצוב קשוח בשם "ביגסטר" (Bigster).
אלפיין
מותג אלפיין הספורטיבי המשווק כרגע רק את ה-A110, יאגד תחתיו את דגמי רנו-ספורט ואת קבוצת המרוצים Renault Sport Racing ופורמולה 1. בהמשך יפתח המותג מכוניות ספורט חדשות.
במקביל לתחום הספורטיבי, גם אלפיין תיכנס לתחום החשמלי ותפתח מכונית חשמלית ספורטיבית בשיתוף לוטוס - האם זוהי יורשת לטסלה רודסטר? על פי התכנון, המותג צפוי להפוך לרווחי בשנת 2025 (כולל ההשקעות בספורט המוטורי).
Mobilize
הקבוצה הרביעית תעסוק בתחומי פתרונות ניידות, מידע ושירותי אנרגיה. הצפי כי שירותים אלו יהוו כ-20% מהכנסות הקבוצה וישרתו רכבים גם מחוץ לקבוצה.
הזרוע העסקית הזו תעסוק בניצול גבוה יותר של השימוש ברכב (לדברי רנו מדובר ב-90% זמן שימוש לא מנוצל כיום), ניהול שרידי ייצור באופן טוב יותר וסיוע ליעד ה-0% זיהום.
כמו כן היא תסייע בהצעות ייחודיות לרכבים שיתופיים, שירותי הסעה (בדומה ל-Uber, ר.ס.), שירותי משלוח "הקילומטר האחרון", שירותי מימון (ליסינג, רכישת מנוי שימוש, תשלום עפ"י ק"מ), שירותי תוכנה ייעודיים ונתונים ושירותי אחזקה ותיקונים.
לוקה דה מיו, מנכ"ל קבוצת רנו: "תוכנית Renaulutionנועדה להעביר את החברה כולה מ"כמות" ל"ערך". זהו מהפך משמעותי של המודל העסקי שלנו. קבענו יסודות יציבים ובריאים לביצועים שלנו. ייעלנו את הפעילות שלנו החל מההנדסה, התאמת כמויות הייצור שלנו והקצאה מחדש של המשאבים שלנו למוצרים וטכנולוגיות בעלי פוטנציאל גבוה. יעילות מוגברת זו תמריץ את ההרכב העתידי שלנו: חדור טכנולוגיה, מחושמל ותחרותי. תוכנית ההאצה תעצים את המותגים שלנו, שלכל אחד מהם יש תחום ברור ומובחן משלו. נעבור מחברת רכב שעובדת עם טכנולוגיה לחברת טכנולוגיה שעובדת עם מכוניות, כשלפחות 20% מהכנסותיה יגיעו ממסחר בשירותים, נתונים ואנרגיה עד שנת 2030. נגיע לשם בהתמדה, נשען על נכסי החברה הנהדרת הזו, על כישוריהם ומסירותם של אנשיה. ה-Renaulution היא תוכנית אסטרטגית פנימית שנוציא לפועל ונשיג את יעדייה באותה הדרך שתכננו אותה - ביחד".
פורסם לראשונה ב- 14.01.21
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות