רנו קליאו הנוכחית נחשפה לפני 4 שנים, זמן לא קצר לרכב להימכר ללא שום שינוי. אבל עד היום, הדור הרביעי של הקליאו נתפס כאחד העיצובים היותר בולטים בקטגוריית הסופר מיני. לכן, קשה להגיד שהופתענו כשרנו חשפו את מתיחת הפנים של הקליאו, וכשראינו שהיא שינתה מעט מאוד דברים.
את השינוי הגדול ביותר עוברת גרסת ה-Initiale Paris, שאינה משווקת בארץ והיא זו המופיעה בתמונות. בשונה מהדגם טרום המתיחה, מושקת הפעם גרסת הדגל במקביל לשאר הגרסאות ומקבלת פנסי לד מלאים, מערכת מולטימדיה, ציפוי עור נאפה להגה, מושבי עור, עיצוב פנים ייחודי ומערכת שמע של Bose כסטנדרט.
שאר הגרסאות מקבלות עיצוב חיצוני שונה במעט, עם פגושים קדמיים ואחוריים שעוצבו מחדש, חישוקים בעיצובים חדשים, ופנסי תאורת יום שעברו ממרכז הגריל הקדמי אל תוך גופי התאורה הראשיים.
בפנים השינויים בעיצוב קטנים עוד יותר. שני דברים מבדלים את הקליאו היוצאת מזו החדשה. הראשון הוא מערכת המולטימדיה החדשה שתוצע כאופציה ותצטרף לגרסה משודרגת של זו הקיימת. הדבר השני הוא ההגה של הקליאו החדשה, שאחרי קדנציה של ארבע שנים מוותר על פיסות הפלסטיק שהודבקו עליו והפריעו ללא מעט אנשים שהחזיקו את ההגה.
אך רנו מצהירה שהיא לא הסתפקה רק ב"תיקון" ההגה, אלא גם נגעה בנושא אחר שהעלה תלונות רבות באשר לקליאו הנוכחית - איכות החומרים. רנו מציינת כי היא הקדישה מאמץ מיוחד לבחור חומרים שיהיו נעימים הן לעיניים והן לידיים, ודיפנה את תא הנוסעים של הקליאו המחודשת בחומרים שעד עתה היו שמורים אך ורק לדגמים הבכירים ביותר של החברה.
רשימת האבזור של הקליאו גם היא מתארכת מעט, עם תוספת של מצלמת רברס, חיישני חניה מקוריים מאחור, מערכת חניה אוטומטית, וגם כאן, מערכת השמע של Bose.
היצע המנועים של רנו קליאו נותר - לפחות בכל הנוגע לשוק הישראלי - ללא שינוי. הקליאו תמשיך לשהיות משווקת עם מנועי הבנזין בנפח 0.9 ו-1.2 ליטר עם הספקים של 90 ו-120 כ"ס בהתאמה, כשזה הקטן משודך לתיבת הילוכים ידנית והגדול לרובוטית כפולת מצמדים. בעולם מתווספת האופציה לקבל גם את המנוע הגדול עם הגיר הידני, ושם גם יוצע מנוע ה-1.5 ליטר דיזל של רנו שמפיק 110 כ"ס.
מחברת קרסו, יבואנית רנו לישראל, נמסר כי רנו קליאו המחודשת צפויה להגיע לישראל באוגוסט הקרוב.
לדגמי רנו בישראל -
רנו
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות