חצי שנה לאחר שנחשף הדור החדש של רנו קליאו, חושפת היצרנית הצרפתיה גם את הדור החדש לרכב הפנאי רנו קפצ'ור - המבוסס על אותה קליאו. בין החידושים: מימדים מוגדלים, עיצוב פנימי משודרג, מערכות בטיחות אקטיביות והנעת פלאג-אין הייבריד.
מבחינה חיצונית הקפצ'ור החדש כמובן דומה לקליאו, בעיקר מלפנים, עם הגריל הקדמי המוגדל, גימורי הכרום ותאורת הלד הבולטת. גימור פלסטיק מוכסף מלפנים ומאחור, המדמה "מיגון גחון", נועד להעניק לקפצ'ור את מראה הפנאי הקשוח. מאחור מציג הקפצ'ור יחידות תאורה חדשות המעוצבות בצורת האות C, שצפויות להופיע גם בדגמים עתידיים של המותג.
חישוקי הגלגלים יוצעו במידות של 16 עד 18 אינץ' ואת הגג ניתן יהיה לקבל בצבע הרכב או בצבע שחור, כתום, אפור ולבן.
רנו קפצ'ור החדש מתפרש לאורך של 422.8 ס"מ (תוספת של 10.6 ס"מ ביחס לדור היוצא), הרוחב עומד על 179.7 ס"מ (תוספת של כ-2 ס"מ) ובסיס הגלגלים התארך ב-3.3 ס"מ ל-263.9 ס"מ בסך הכל. מימד הגובה עומד על 156.6 ס"מ, זהה לדור היוצא, ואילו תא המטען גדל לנפח של 536 ליטרים.
בתוך תא הנוסעים העיצוב דומה לזה של הקליאו, עם גלגל הגה בעל טבור מוקטן לטובת שיפור הנראות של לוח המחוונים, מסך מולטימדיה אנכי בגודל 9.3 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטאלי בגודל שנע בין 7 ל-10.2 אינץ'. לטובת שיפור הנוחות הוארך בסיס המושבים הקדמיים ב-15 מ"מ.
היצע המנועים של רנו קפצ'ור כולל 3 מנועי טורבו-בנזין, שני מנועי דיזל וגם גרסת פלאג-אין הייבריד - לראשונה אצל רנו. מנוע הבנזין הבסיסי יהיה בנפח 1.0 ליטר עם הספק של 100 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית בלבד; מעליו יוצעו עוד שני מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטרים עם הספקים של 130 או 155 כ"ס, לשניהם תיבת הילוכים כפולת מצמדים (בגרסת ה-130 כ"ס תוצע גם תיבה ידנית).
בתחום הדיזל יציע הקפצ'ור מנוע בנפח 1.5 ליטרים עם הספקים של 95 או 115 כ"ס, כאשר תיבת מצמד כפול תוצע רק בגרסה החזקה מבין השתיים.
הגרסה המסקרנת ביותר, הפלאג-אין הייבריד, תצטרף רק במהלך שנת 2020 - ובשלב זה לא פורסמו כל הפרטים אודותיה. היא תצויד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים, שיפעל לצידם של שני מנועים חשמליים. סוללת 9.8 קוט"ש תספק טווח נסיעה של 45 קילומטרים בנסיעה משולבת או 65 קילומטרים בנסיעה עירונית, כאשר המערכת תהיה מסוגלת לפעול בכוח החשמל בלבד עד למהירות של 135 קמ"ש.
בתחום אביזרי הבטיחות יציע הקפצ'ור מפרט מלא הכולל מערכת לבלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, ניטור שטחים מתים במראות, בקרת שיוט אדפטיבית ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.
לצפייה בכל דגמי רנו בישראל
פורסם לראשונה ב- 03.07.19
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות