דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו ראפאל נחשף - ספינת דגל חדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רנו ראפאל יתברג בפסגת ההיצע של היצרנית
  • יציע מנועים היברידיים עם 200 או 300 כ"ס
  • השיווק בישראל יפתח במהלך השנה הבאה

אחרי הארקנה, האוסטרל והאספאס, רנו מציגה רכב פנאי נוסף בשם ראפאל. מדובר למעשה בגרסת קופה מעוצבת של האספאס, שתסתפק ב-5 מקומות ישיבה אך תציע מראה מהודר יותר וגם יחידה היברידית-נטענת חדשה עם 300 כ"ס והנעה כפולה.

המראה של הראפאל מסמן על פי רנו את קו העיצוב החדש של דגמי החברה, ולטעמנו גם מזכיר באופן מחשיד את זה של פיג'ו 3008 ו-DS7 - ובהקשר זה צריך להזכיר כי מי שמכהן כיום כמעצב הראשי של רנו הוא לא אחר מז'יל וידאל, שעד לאחרונה עבד אצל קונצרן PSA המתחרה והיה אחראי בין היתר לעיצוב המוצלח של ה-3008.

הראפאל נהנה ממראה מרשים עם מכסה מנוע מוארך, סבכה קדמית בגימור יהלומים וגג שמשתפל לאחור לטובת יצירת מראה דמוי קופה - לטענת היצרנית ללא פגיעה במרווח לראשי הנוסעים מאחור. המימדים דומים לאלו של האספאס החדש, עם אורך של 471 ס"מ (1-), רוחב של 186 ס"מ (2+), גובה של 161 ס"מ (3.5-) ובסיס גלגלים זהה ונדיב למדי של 274 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 647 ליטרים.

הראפאל יצויד ביחידת ההנעה ההיברידית שמוכרת מהאוסטרל ומהאספאס, עם מנוע שלושה צילינדרים בנזין-מוגדש בנפח 1.2 ליטר (131 כ"ס), ושני מנועים חשמליים (67 כ"ס ו-34 כ"ס) בהספק כולל של 200 כ"ס. העברת הכוח לגלגלים הקדמיים מתבצעת דרך תיבת הילוכים מקורית (ארבעה למנוע הבנזין, שניים לחשמלי) ללא מצמדים, כשהמנוע החשמלי הצנוע מהשניים משמש לשילוב בין יחסי העברה, כמתנע למנוע הבנזין, וכמו כן כגנרטור לסוללה. ברנו עדיין לא מפרסמים את נתוני הביצועים, אך מצהירים כי הראפאל יוכל לנסוע בעיר למשך 80% מזמן הנסיעה, ויגיע לצריכת דלק של 21.2 ק"מ לליטר.

בהמשך תוצג יחידת הנעה נוספת, היברידית-נטענת עם מנוע חשמלי נוסף שיותקן על הציר האחורי, יעלה את ההספק ל-300 כ"ס ויספק גם הנעה כפולה. בשלב זה ברנו לא מציגים פרטים נוספים על זמני התאוצה, קיבולת הסוללה או טווח הנסיעה החשמלי.

ברנו מבטיחים יכולת דינאמית גבוהה הודות למפסק גלגלים שהורחב ב-4 ס"מ לעומת זה של האספאס, והודות לכיול יעודי של המתלים, השלדה וההיגוי. היגוי לגלגלים האחוריים יאפשר הפניה  שלהם בזווית מקסימלית של 5 מעלות והשגת רדיוס סיבוב מרשים של 10.4 מטרים.

סביבת הנהג דומה לזו של האוסטרל עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), תצוגה עילית גדולה ("9.3) ומסך מגע אנכי ("12) שיתבסס על מערכת הפעלה של גוגל עם כ-50 אפליקציות שיהיו זמינות להורדה, וכן עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בחיבור אלחוטי.

גג זכוכית גדול יאפשר הכהיה חשמלית לאיזורים שונים ברכב לפי דרישה, ויופעל גם באמצעות העוזרת הקולית של גוגל. ברנו מציינים כי הגג יתכהה אוטומטית בעזיבת הרכב כדי למנוע חימום יתר של תא הנוסעים. למושבים הקדמיים תמיכת צד מוגברת, ריפוד אלקנטרה ולוגו של מותג הספורט אלפין, עם תאורה שתהבהב כאשר הנהג מתקרב לרכב.

מפרט אביזרי הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית המשולבת עם מערכת הניווט, תאורת מטריקס לד, זיהוי תמרורים, התרעת שטחים מתים עם זיהוי תנועה חוצה מאחור והתרעת רכב חולף בפתיחת דלת.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה