בקצרה:
- קוניגסג הציגה משפחתית היברידית עם V8
- אסטון מרטין חשפה שילוב בין V12 לתיבה ידנית
- תכינו מעל 10 מיליון שקלים לכל אחת מהן
בעוד שבשנים האחרונות מציעה התעשייה יותר ויותר דגמים חשמליים, שתי היצרניות הייחודיות קוניגסג ואסטון מרטין המשיכו בדרכן והציעו מתכונים קלאסיים עבורן: אחת עם טכנולוגיית-קצה ופתרונות חכמים, אחרת עם הנעה קלאסית לחובבי נוסטלגיה. בשני מקרים אגב עם מנועים גדולים, עם 8 ו-12 בוכנות.
קוניגסג היברידית: ג'מרה הוא דגם ראשון של המותג שהוצג ב-2020, במקור עם מערכת הנעה היברידית ששילבה בין מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר - במבנה ייחודי של שלושה צילינדרים, שני מגדשים וללא גלי-זיזים - לשלושה מנועים חשמליים והספק כולל של 1,400 כ"ס.
אבל כעת שונה ההרכב. רק אחד חשמלי, ועוד V8 בנזין בנפח 5.0 ליטר שמגיע מדגם אחר של היצרנית (ג'סקו) אחרי שעבר מספר שינויים. אליו מצוות מנוע חשמלי וסוללת 16.6 קוט"ש. ההספק המשולב: 2,300 כ"ס ו-50 ק"מ נקיים מזיהום. נדגיש רק כי ההספק המרבי מתאפשר באמצעות שימוש באתנול (E85).
כמו בגרסה הרגילה, למנוע הזה מחוברת תיבת הילוכים דו-מצמדית עם 9 הילוכים במבנה ייחודי, בעוד ההנעה כפולה. ביצועי הגרסה החדשה לא פורסמו, אבל ג'מרה 2.0 ליטר שגרתית מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 1.9 שניות ומגיעה ל-400 קמ"ש. אפשר רק לתאר להיכן מכוונים ביצרנית הייחודית.
מחיר התענוג הוא 1.4 מיליון פאונד, כרבע יותר מהג'מרה של השכן. הכמות מוגבלת ל-300 יחידות, האספקה ב-2025.
אסטון קלאסית לנצח: אסטון מרטין גם התפרעה, אבל בדרכה. לכבוד יום הולדת ה-110 לחברה, יצרו אנשיה את ואלור (Valour) המזכירה בהופעתה ונטאג' V8 מקורית, וגם את הוויקטור, דגם תצוגה בן שלוש ממנו יוצרה יחידה בודדת.
אך בעוד האחרונה נבנתה על פלטפורמה ישנה, ואלור מבוססת על ונטאג' V12 עדכנית יחסית. המנוע הוא אותו V12 בנפח 5.2 ליטר עם שני מגדשי טורבו והספק של 715 כ"ס, אבל עם תיבה שישה הילוכים ידנית המוצמדת בפעם הראשונה למנוע הזה, המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מכני מוגבל החלקה.
המהדורה מוגבלת ל-110 יחידות ותעלה בין מיליון למיליון פאונד וחצי, פי חמיישה מוונטאג' V12 'עממית'. האספקה עד סוף השנה הנוכחית.
מה אנחנו חושבים: מהדורות קלאסיות פונות בעיקר לרגש, ומצליחות בכך לעורר עניין, בעיקר בקרב בעלי כיסים עמוקים מספיק. ובסופו של יום, זה הסיפור עם שתי הגרסאות המאוד נדירות האלה. ורגע לפני שכבר לא יהיו יותר כאלו, אנחנו יכולים רק לברך על התעוזה. יש מספיק כאלה שלא רוצים חשמל. גם במותגים פחות אקזוטיים ומחירים פחות שערורייתיים.
פורסם לראשונה ב- 12.07.23
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות